اینجانب مریم اسکندری کارشناس ارشد آموزش ریاضی ۵ سال است که معلم کلاس تقویتی ریاضی سوم ابتدایی در تابستان هستم و در طول سال تحصیلی هم در تدریس خصوصی ریاضی سوم دبستان فعالیت می کنم.
دو سال هم در مدرسه اندیشه دبیر ریاضی سوم ابتدایی بودم هم در ساعات مدرسه و هم در فوق برنامه معلم کلاس تقویتی بودم.
من به ایجاد ارتباط مناسب با دانش آموزان معتقدم و به تجربه دیده ام که اگر معلم ارتباط خود را با دانش آموز حفظ کند با صبر و حوصله می تواند تمام مباحث ریاضی را آموزش دهد.
سبک تدریس اینجانب به صورت مفهومی و کاربردی است من همیشه ذهنم را درگیر مثال می کنم تا در کلاس مثال های بیشتری برای دانش آموزان در کلاس داشته باشم.
من در کلاس تقویتی ریاضی سوم ابتدایی از مثال ها ، تصاویر و ابزار ها استفاده می کنم.
برای دانش آموزان تقویتی مطالب به طور مفهومی و کاربردی قابل درک می شوند.
در کلاس های تقوتی من سعی می کنم نقطه قوت دانش آموز را پیدا کنم و از طریق نقطه قوت او یک مسئله طرح می کنم و از او می خواهم که آن را حل کند این موضوع باعث انرژی و انگیزه بیشتر او در کلاس می شود و در لابه لای این گونه مسائل به او با صبر و حوصله مطالب جدید را آموزش می دهم.
من در طول این مدت ۷ سال که معلم کلاس تقویتی سوم دبستان هستم به تجربه دیده ام که گاهی این تفکر غلط والدین است که باعث می شود فرزندشان در طول زمان دچار افت تحصیلی شود برای مثال آنها د طول ۳ سال تدریس ریاضی فرزندشان را نادیده می گیرند یا نهایتا” در ایام امتحان با فرزندشان کمی ریاضی کار می کنند و بعد از این که متوجه می شوند که فرزندشان دچار افت تحصیلی شده دنبال دبیری می گردند که با یک جلسه تمام این سه سال عقب افتادگی را جبران کند و این موضوع به دانش آموز هم القا می شود که اگجر نمره کمی گرفته یا باید در اولین امتحان ۲۰ شود یا هیچ وقت او در اضی موفق نمی شود.
یک پاسخ
ریاضی