هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

تاثیر انتخاب ارزش های زندگی بر روی آینده افراد

مسیر انسان رو ارزشی که برای چیزهای مختلف قائل میشه تعیین می کنه و ارزش هیچ ربطی به پول نداره چون ممکنه برخی از افراد هزینه پرداخت چیزی رو نداشته باشند اما براش ارزش قائل باشن مثلا فرض کنید من پول خرید یک ساعت رولکس اصل رو ندارم اما در هر صورت برای این ساعت ارزش قائلم و معتقدم افرادی که چنین ساعت‌هایی رو دستشون میندازن آدم های خاصی هستند در واقع این ارزشی هست که من برای ساعت رولکس قائلم و هیچ ربطی هم به اینکه توانایی خرید آن را دارم یا ندارم نداره.
و یا برعکس من برای مثلاً کتاب ارزشی قائل نمی شم و با این که مثلاً ماهی ۱۰ میلیون درآمد دارم پرداخت ۲۰۰ هزار تومان پول برای کتاب رو ولخرجی میدونم این یعنی اینکه با اینکه من توانایی خرید کتاب رو دارم چون ارزشی برای اون قائل نمیشم در نتیجه من کتاب رو خریداری نمی کنم.
برای همینه که برخی از رفتارهای دیگران برای ما و برخی رفتار های ما برای دیگران عجیبه چون ارزش هایی که داریم و برای آنها احترام قائلیم با هم دیگه متفاوته مثلاً شخصی ۱۰۰ میلیون تومان برای زیبایی پشت بام خونش هزینه میکنه و انجام این کار برای ما که معتقدیم اگر اون ۱۰۰ میلیون رو برای یک سفر به اروپا هزینه می‌کرد بهتر بود عجیبه و همین طور بر عکس.
در واقع ارزش هایی که افراد به چیزهای مختلف میدن تعیین کننده مسیر زندگیشون هست.
در واقع میزان ارزشی که ما به زمان میدیم تعیین کننده مسیر زندگیمونه میزان اهمیتی که ما به آموزش دیدن و یاد گرفتن میدیم تعیین کننده مسیر زندگی مونه میزان ارزشی که ما برای حرف مردم قائل هستیم تعیین کننده مسیر زندگیمونه
همه این مثال ها رو زدیم برای اینکه نشون بدیم اگر تصمیم به تغییر مسیر زندگیمون داریم در قدم اول باید ارزش هامون یا اون چیزهایی که برای اونها ارزش قائل هستیم رو تغییر بدیم.
در اصل ارزش یک جور مبادله کالا به کالا ست ما با ارزش قائل شدن یا نشدن برای هر چیزی اندکی مسیر آینده مون رو تغییر میدیم در اصل ما ارزش ها رو با همدیگه مبادله می کنیم.
مثلاً همه دانش آموز ها ۲۴ ساعت در شبانه روز وقت دارن برخی اوقات فراغت شون رو با شبکه های اجتماعی برخی با کتاب برخی با تمرین ورزشی برخی با بازی های کامپیوتری و غیره پر می کنن به این دلیل که نمیشه همزمان در شبکه های اجتماعی بود کتاب خوند برای همین شما مجبورید خوندن کتاب رو با جستجوی بی هدف در شبکه های اجتماعی معاوضه کنید که همین رفتار دانش‌آموز در بلندمدت مسیر زندگیش رو تغییر میده و از یک فرد فعال در جامعه تبدیل به فردی میشه که منتظر دولت یا جامعه برای اون کار پیدا کنه چون راهکار دیگه ای به ذهنش نمیرسه.
وقتی دانش آموز ها از همین دوران تحصیل یاد بگیرند که برای چه چیزهایی ارزش قائل شن و زمانشون رو در ازای به دست آوردن چه چیزی بفروشن اون وقت با تغییر ارزش هاشون میتونن مسیر زندگیشون رو به سوی ایده آل ها حرکت بدن
پس باز هم تاکید می کنم میزان ارزشی که ما برای هر چیزی قائل میشیم تعیین کننده مسیر زندگی ماست.
پس دقت کنید که اولاً برای چه چیزهایی ارزش قائل می شید و بدونید که ما محدودیت انتخاب داریم و برای هر چیزی که ارزش قائل هستیم در نقطه مقابل اون برای چیزی ارزش قائل نیستیم.
ارزش مثل یک فیلتر می مونه که ما تمام انتخاب هامون رو از اون عبور می دیم حتی تصمیم های سخت و آسون زندگیمون رو هم بر اساس ارزش ها مون می گیریم.
فرض کنید وقتی شما چمدونتون رو برای مسافرت جمع می کنید ارزشی که شما برای کتاب قائل می شید تعیین می کنه اون کتاب رو دم دست بزارید تا بخونید یا بزارید ته چمدون تا اگر فرصت شد بخونیدش و یا کلا با خودتون کتاب  نمی برید.

Views: 168

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.