هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

چی کار کنم ریاضی را راحت تر یاد بگیرم

“چی کار کنم ریاضی را راحت تر یاد بگیرم؟” این سوالی است که اکثر دانش آموزان از کارشناسان آموزشی ما می پرسند. هیچ دانش آموزی در یادگیری ریاضی صفر مطلق نیست. همه دانش آموزان در هفته چند ساعت را در کلاس ریاضی سپری می کنند و معلم به آنها مباحث ریاضی را آموزش می دهد، برخی از دانش آموزان در کلاس های جبرانی و خصوصی نیز شرکت می کنند، بنابراین نمی توان گفت که دانش آموزان هیچ درکی از ریاضی ندارند. مشکل همه دانش آموزان درک پایین و عدم یادگیری عمیق مباحث پایه ای و مهم ریاضی است. بنابراین اگر شما هم از جمله دانش آموزان ضعیف در یادگیری ریاضی هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا روش یادگیری سریع ریاضی را یک بار برای همیشه بیاموزید.

آیا تضمینی برای یادگیری ریاضی وجود دارد؟

اکثر والدین در زمان استخدام معلم خصوصی این سوال را می پرسند که آیا تضمینی برای یادگیری وجود دارد؟ آیا با شرکت در کلاس های خصوصی فرزند من نمره ریاضی عالی می گیرد؟ مهمترین نکته در تضمین یادگیری ریاضی درک عمیق مفاهیم ریاضی توسط دانش آموز است. تنها در این صورت است که می توان گفت یک روش تضمینی برای یادگیری ریاضی را یافته اید. در غیر این صورت همانند یک مسکن درد عدم یادگیری ریاضیات برای مدت زمان کوتاهی فروکش کرده و در سال های آینده دوباره این درد مزمن حتی بدتر از قبل از آغاز می شود.

بارها گفته ایم که ریاضی یک درس کاملا زنجیره ای است که با مفاهیم ساده و پایه آغاز شده و مباحث با گذشت سال های تحصیلی پیچیده تر و عمیق تر می شوند.

اگر دانش آموزی ریاضی را از همان ابتدا به صورت اصولی و عمقی یاد نگرفته باشد برای یادگیری سریع مباحث پیچیده ریاضی هیچ راهی جز بازگشت به عقب ندارد. او باید به سمت اولین و پایه ترین مسائل ریاضی رفته و آنها را کاملا درک کند تا بتواند مفاهیم بیشتری را یاد بگیرد.

روش های شگفت انگیز برای یادگیری ریاضی

یادگیری ریاضی می تواند بسیار شیرین باشد وقتی همه مفاهیم را درک می کنید و می توانید آنها را در حل مسائل مختلف به کار بگیرید. اگر می خواهید ریاضی را خیلی خوب یاد بگیرید در قدم اول توانایی های خود را باور کنید، روی توانمندی ها تمرکز کنید و هرگز از کلمه ” نمی توانم ” استفاده نکنید.

گاهی ممکن است از شانس بدتان معلم خوبی سر راه شما قرار نگیرد. معلم ریاضی شما به روش های نوین تدریس ریاضی آشنایی نداشته باشد، نتواند ارتباط خوبی با شما برقرار کند، فن بیان و قدرت انتقال مفاهیم را ندارد و در یک کلمه نمی تواند باعث یادگیری و پیشرفت شما در ریاضیات باشد.

در چنین شرایطی هم نباید نا امید شوید. استفاده از کلاس های خصوصی ریاضی و استخدام یک معلم تدریس خصوصی ریاضی خوب می تواند مشکل شما را به راحتی حل کند. اما خود شما هم باید گام های موثری در یادگیری بردارید. می پرسید چگونه؟ نکاتی که در ادامه بیان می کنیم شگفت انگیزترین تکنیک ها برای یادگیری ریاضی است.

آموزش صحیح و اصولی

اولین و مهمترین نکته در یادگیری ریاضی آن است که در معرض آموزش مناسب قرار داشته باشید. اگر به هر دلیلی نمی توانید در مدرسه ریاضی را خوب یاد بگیرید پیشنها می کنیم که حتما معلم خصوصی با تجربه استخدام کرده و کلاس های خصوصی ریاضی برنامه ریزی شده داشته باشید. هیچ چیز به اندازه یادگیری عمیق در کلاس درس نمی تواند باعث پیشرفت شما در درس ریاضی باشد.

کتاب های کمک درسی مناسب

کتاب های کمک درسی عموما شامل تمرین ها و نمونه سوالات امتحانی با راه حل هستند. ترتیب قرارگیری نمونه سوالات و تمرینات در اکثر این کتاب ها طبقه بندی شده و از مبتدی تا پیشرفته است. چنین طبقه بندی باعث می شود دانش آموز بتواند به مرور تسلط خوبی به مباحث درسی پیدا کرده و با اعتماد به نفس از یادگیری مباحث مهم ریاضی پیشرفت خوبی داشته باشد.

پیشروی آهسته و پیوسته

برای این که ریاضی را خوب یاد بگیرید باید آهسته و پیوسته پیش بروید. یادگیری ریاضی فقط با درک عمیق مطالب درسی و تمرینات پیوسته میسر است. شما باید جزوات درسی را مرتبا مرور کنید، دائما نمونه سوال و تمرین حل کنید و فقط به سوالات سطح آسان و متوسط بسنده نکرده و گاهی خود را با سوالات سخت به چالش بکشید. این نکته را نیز باید اضافه کنیم که ابتدا ممکن است دانش آموز این روند را به کندی طی کند اما مطمئنا به مرور با تلاش و اراده قوی مطمئنا سرعت بیشتری هم در یادگیری و هم در پاسخگویی به سوالات را تجربه خواهد کرد.

فعال کردن ذهن

یک ذهن فعال و متمرکز قادر است مباحث ریاضی را به خوبی درک کند. اگر ذهن دانش آموز در زمان یادگیری فعال بوده و تمرکز بالایی داشته باشد مطمئنا می تواند مباحث ریاضی را عمیق تر درک کند و سرعت خوبی در تجزیه و تحلیل مباحث درسی داشته باشد.

یکی از روش های فعال نگه داشتن ذهن و تقویت آن، تمریناتی مثل محاسبات عددی به صورت ذهنی، حل کردن جدول سودوکو و بازی های چالشی ریاضی است. ممکن است این تمرینات در ابتدا کمی سخت باشند اما با تمرینات مداوم و همیشگی به سرعت عمل خوبی دست پیدا خواهید کرد.

آموزش برنامه ریزی شده

برای این که ریاضی را خوب یاد بگیرید باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. بعد از تعیین هدف این مسیر است که شما را سریع و حساب شده به مقصد می رساند. پس ابتدا هدف خود را تعیین کنید ( آمادگی برای امتحان، کسب نمره عالی، پیشرفت در ریاضی و …) سپس یک برنامه ریزی هدفمند و مناسب داشته باشید. برای داشتن برنامه ریزی اصولی و استاندارد می توانید از مشاوران آموزشی کمک بگیرید.

دست از مقایسه بردارید

اگر می خواهید در یادگیری ریاضی موفق باشید هرگز خودتان را با کسی مقایسه نکنید. برای این کار بهتر است همیشه خودتان را با خود قبلی مقایسه کنید. مدام در حال رصد پیشرفت خود باشید، مطمئنا اگر با برنامه ریزی مناسب و در کنار یک معلم خوب ریاضی را یاد بگیرید انگیزه کافی برای تلاش بیشتر و موثرتر خواهید داشت.

حفظ کردن ممنوع!

ریاضی یک درس حفظی نیست و مطمئنا به جز چند فرمول ساده شما نیازی به حفظ کردن مباحث درسی نخواهید داشت. بهتر است به جای حفظ کردن ریاضی که کاری واقعا سخت و نشدنی به نظر می رسد، شروع به یادگیری عمیق مباحث درسی کنید. ریاضی یک درس مفهومی است که مباحث آن به هم متصل هستند. پس اگر در یادگیری هر مبحثی مشکل دارید همان مبحث را از پایه دوباره بیاموزید.

جمع بندی

همه کارشناسان آموزشی در سراسر دنیا معتقدند که ریاضی درسی نیست که کسی هرگز آن را نفهمد. اگر شما در یادگیری مباحث درسی ریاضی مشکل دارید به معنای کند ذهنی یا تنبل بودن شما در یادگیری نیست بلکه مشکل اینجا است که از ابتدا ریاضی را مفهومی و عمیق نیاموخته اید. داشتن معلم خصوصی خوب و همچنین یک برنامه ریزی اصولی و استاندارد در کنار انگیزه و تلاش مضاعف شما تنها راه تضمینی برای یادگیری ریاضی است.

Views: 315

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.