هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

سبک آموزشی مدرسانه

در تدریس خصوصی ریاضی هم، مانند سایر فعالیت ها کار با کیفیت و بی کیفیت وجود دارد وقتی در مورد مرکز تخصصی صحبت می کنیم قطعا” باید یک کار تخصصی ارائه شود و ما در اینجا لازم دانستیم تا سبک آموزشی مدرسانه را برای شما مخاطبان عزیز بیان کنیم:

سبک آموزشی مدرسانه مفهومی و پایه ای است

یکی از مهم ترین بحث ها در آموزش مفهومی ریاضی حل مسئله است.

مفهوم حل مسئله موضوعی است که در چند دهه اخیر در آموزش ریاضی کشورهای پیشرفته ، جایگاه قابل توجهی پیدا کرده است.

نقش اصلی حل مسئله در تدریس خصوصی ریاضی مدرسانه : ایجاد افزایش توانایی دانش آموزان در فهم محتوای ریاضی است. 

هدف بسیاری از موسسات و دبیران غیر حرفه ای در تدریس یا آموزش محتوای ریاضی فقط یادگیری کوتاه مدت دانش آموز و حفظ فرمول ها برای کسب نمره درسی است.

در صورتی که هدف ما در مدرسانه آموزش مفاهیم ریاضی و افزایش توانایی دانش آموز در حل مسئله و بالا بردن تفکر ریاضی او است.

در این رویکرد دانش آموز هر موقعیت حل مسئله را یک موقعیت یادگیری در نظر می گیرد.

تجربه تخصصی ما در تدریس خصوصی ریاضی می گوید : فراگیری روش های حل مسئله توسط دانش آموز اهمیت بسیاری دارد. زیرا باعث می شود او ریاضی را بفهمد.

بهتر است بدانید یکی از مهمترین موضوعات تحقیق معلمان و محققان (موضوعاتی مانند تحقیقات درباره چگونگی تقویت تفکر ریاضی و خلاقیت دانش آموزان و بررسی تفاوت های فردی دانش آموزان در کلاس) در مجلات معتبر علمی دنیا درباره حل مسئله ریاضی بوده است.

حتی در کشور خودمان حل مسئله توجه معلمان با تجربه را به خود جلب کرده است.

سبک آموزشی مدرسانه در تدریس خصوصی ریاضی پیشرفته در پایه درسی دانش آموز ، روش مسئله باز است.

مسئله باز طوری طراحی شده است که چندین جواب صحیح داشته باشد.

زیرا  باعث می شود ما بدانیم هر دانش آموز مفهوم ریاضی را چگونه درک کرده است.

البته این روش آموزشی مناسب دانش آموزان فیکس یک ساله و بالاتر از سطح کتاب مدرسه است.

سبک آموزشی مدرسانه برای دانش آموزهای تقویتی ،  مرور درس گذشته ، ارائه تدریس و مسئله آن روز همراه با مثال های عینی ، کار فردی دانش آموز بر روی راه حل ها و حل تمرین های مهم و خلاصه کردن نکات اصلی آن روز توسط دبیر است.

در تدریس خصوصی ریاضی مدرسانه در سطح تقویتی و مقدماتی ، دبیران این موسسه سعی می کنند دانش آموز را درگیر تدریس کنند و یک رابطه دو طرفه ایجاد کنند تا به دانش آموز کمک کنند خود ایده ای برای حل مسائل ریاضی بدهد.

ما به این نتیجه رسیده ایم که دانش آموزان در کلاس یا جلسه خصوصی با مثال های واقعی دبیر باید بتوانند فرایند حل مسئله را تجربه کنند و تفکر ریاضی را به کار ببرند.

در اصل ما در مدرسانه به حل مسئله به عنوان یک فرایند آموزشی نگاه می کنیم و در همه جلسات خصوصی خود در تلاشیم تا تفکر ریاضی را به دانش آموزان آموزش دهیم یا آن را بهبود ببخشیم.

مهمترین نقش معلمان مدرسانه در طول آموزش ، تسهیل بحث ریاضی و تفهیم آن است و آنها وظیفه دارند قبل از درس جدید مسئله ای به دانش آموز بدهند تا دانش آموز با استفاده از دانش ریاضی خود روی مسئله کار کند و راه حل ها و رویکرد های متفاوتی ارائه دهد. وجود راه حل های مختلف طبیعی است چرا که معلم بدون گفتن روش، مسئله ای را در کلاس ارائه داده است. بنابراین در کتاب های درسی رویکردها و ایده های رایج دانش آموزان آمده است. که دبیران مدرسانه در ابتدا و در سطح کتاب همان روش ها را با دانش آموز کار می کند اما برای تفهیم ریاضی لازم است که دانش آموز روش های دیگری را هم امتحان کند اگر نه نتیجه همان روش تقلیدی و حفظی دبیران و موسسات غیر تخصصی می شود.

در کلاس های گروهی هم به معلم آموزش داده شده است که در طی بحث های ریاضی راه حل دانش آموزان را با هم مقایسه کرده و به راهنمایی دانش آموزان بپردازد. در نتیجه این معلمان در بخشی از طرح درس خود برنامه مشخصی برای این گونه بحث های ریاضی دارند که انواع راه حل هایی که ممکن است دانش آموزان ارائه کنند را پیش بینی کرده باشند.

این پیش بینی راه حل ها، در بلند مدت نه تنها مجموعه ای از کار آمد ترین متد ها را برای معلم می سازد بلکه راه حل هایی که نتیجه ی سوء فهم دانش آموزان هست را شناسایی و تفکر ریاضی او را اصلاح می کند.

به طور کلی می توان گفت سبک آموزشی مدرسانه سه هدف را برای سه سطح از دانش آموزان دنبال می کند.

 

 

دانش آموزان تقویتی و مقدماتی:

آموزش مفهومی ریاضیات با استفاده از روش های آموزشی آموزش و پرورش و استفاده از مثال های عینی و کاربردی و تدریس دانش آموز محور و پر انرژی که باعث علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی می شود.

دانش آموزان پیشرفته و بالاتر از سطح کتاب مدرسه:

بالا بردن تفکر ریاضی که باعث نگاه عمیق به ریاضیات و افزایش توانایی دانش آموزان در فهم محتوای ریاضی می شود.

دانش آموزان مدارس خاص و تیزهوشان و المپیادی:

بالا بردن مهارت های یادگیری ریاضی با استفاده از روش های حل مسئله

(یعنی رسیدن به پاسخ مسئله ریاضی با چندین روش مختلف و پایان نپذیرفتن کلاس بعد از پیدا شدن راه حل مسئله)

لازم است بدانید معلمان و محققان دنیا بر این باورند که بخش عمده درس بعد از رسیدن دانش آموزان به جواب شروع می شود و در این مرحله معلمان بحث های گسترده ای با دانش آموزان شروع می کنند و در آنها به مقایسه و بررسی شباهت های بین راه حل های دانش آموزان می پردازند تا دانش آموز منطقا” به دلیل کاربرد فرمول ها و رابطه ها پی ببرد.

به طور مستقیم با مشاور ثبت نام صحبت کنید

تماس با مدرسانه

 

Visits: 14268

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره توسعه فردی و رشد فکری حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • با سلام
    دخترم دانش آموز کلاس هفتم هست که در درس ریاضی بشدت ضعیف می باشد درحالیکه سایر ذروس نمرات بالای ۱۸ و حتی برخی درسها را ۲۰ گرفته با توجه به نمرات بالای سایر درسها و پایین بودن نمره درس ریاضی راهنمایی لازم را مبذول بفرمایید.

    پاسخ
    • با سلام و احترم

      مشکل دختر خانم شما عدم آموزش مفهومی ریاضی است زیرا ایشان ریاضی را مانند سایر درس ها حفظ می کنند و در نتیجه نمره پایینی در ریاضی و نمره بالایی در دروس حفظی می گیرند

      شاد و سر بلند باشید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.