هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

سبک آموزشی مدرسانه مفهومی است زیرا :

آموزش مفهومی ریاضی به دانش‌آموزان امکان می‌دهد تا مفاهیم ریاضی را بهتر درک کنند و در طولانی‌ مدت آن را فراموش نکنند.

به قول زنده یاد مریم میرزاخانی پر ارزش ترین بخش مطالعه ریاضی لحظه ای است که می گویی : آها ! ذوق کشف و لذت فهمیدن چیزی جدید.

درواقع به دلیل روش های آموزشی غلط بسیاری از دانش آموزان هرگز این لحظه را حس نمی کنند و همین موضوع باعث می شود  بسیاری از آنها از ریاضی بترسند و این روش‌های آموزش مفهومی ریاضی است که می‌تواند این ترس را کاهش داده و به دانش‌آموزان اعتماد به نفس بیشتری در مواجه با سوالات ریاضی در امتحانات و زندگی بدهد.

به زبان ساده تر آموزش مفهومی به دانش آموزان کمک می‌کند تا مفاهیم پایه‌ای را به طور عمیق‌تر درک کنند. این نوع آموزش، از حفظ کردن فرمول‌ها و روش‌های حل معمولی فاصله می‌گیرد و به جای آن تمرکز بر روی فهم عمیق مفاهیم و ارتباطات بین آن‌ها دارد. این روش باعث می‌شود دانش آموزان توانایی‌های علمی و حل مسائل را بهبود بخشند و از تقلید بی‌اندیشه خارج شده و به تفکر خود متکی شوند. 

 

اغلب والدین امور تحصیلی فرزندشان را به خصوص درس ریاضی به طور دقیق پیگیری می کنند.

اگر هدفشان در مدرسه برآورده نشود به تدریس خصوصی ریاضی روی می آورند.

با توجه به این که جهان در این سال های اخیر پیشرفت های سریع و بزرگی در تکنولوژی داشته است.

نسل امروز بیش از پیش به تکنولوژی وابسته شده در نتیجه نقش معلم و درک او از نسل جدید بسیار مهم است.

معلمان امروز باید از درک عمیق مفاهیم ریاضی شاگردان خود، در کلاس مطمئن شوند و مهارت خیلی خوبی در ارتباط با دانش آموزان داشته باشند.

پژوهش ها نشان داده است که تدریس اصولی ریاضی از ابتدایی شروع می شود و معلمان ابتدایی قبل از آموزش، خود نیاز به آموختن دارند.

زیرا درک عمیق معلمان از مفاهیم ریاضی و فهم آنها از نحوه یادگیری دانش آموزان بسیار ضروری است.

از نظر مدرسانه معلم نباید در تدریس خصوصی ریاضی فقط تدریس کند.

او باید به غیر از تسلط به مبحث درسی باید خطاهای یادگیری ریاضی را بشناسد.

مثلا” باید تشخیص دهد که اگر شاگرد او دچار خطای ریاضی می شود به خاطر درست نخواندن متن سوال است یا بی دقت است و یا علائم ریاضی را نمی شناسد و یا سوال را درک نمی کند و یا مشکلات رفتاری دارد و یا ممکن است دانش آموز به خاطر کج فهمی های اساسی که از پایه های قبل با خود آورده است نمی تواند ریاضی را بفهمد.

پی بردن به مشکلات ریاضی و نوع یادگیری دانش آموز از دیگر توانایی هایی است که یک معلم ریاضی باید بتواند به آن مسلط باشد.

برخی از مشکلات ریاضی دانش آموزان به غیر از مهارت دبیر در تشخیص آنها نیاز به زمان دارد که همکاری والدین را در این امر می طلبد.

در تدریس تخصصی ریاضی موارد بسیار جزئی هستند که اهمیت حیاتی در رشد ریاضی دانش آموزان دارند.

بسیاری از معلمان ریاضی کمتر به سوابق اطلاعاتی و عادات روزمره دانش آموز توجه می کنند چراکه یک عادت مطالعاتی روزانه می تواند نوع یادگیری و بازدهی دانش آموز را در فراگیری ریاضی تغییر دهد.

همچنین در نوع تکالیفی که معلم می دهد و سرعت یادگیری دانش آموز و تعداد جلسات او تا رسیدن به هدف تحصیلی تاثیر گذار است.

یکی از مواردی که معلمان مدرسانه در تدریس خصوصی ریاضی اهمیت زیادی به آن می دهند رعایت ساده سازی مطالب ریاضی و انتقال مفاهیم آن به زبان دانش آموزان است.

از نظر ما دانش آموزان ریاضی را به طور نا خود آگاه مثل زبان دوم می بینند و معلم برای آموزش آن باید بتواند تمام علائم و فرمول ها را برای دانش آموز ترجمه کند به طوری که آن را بفهمد.

یکی از روش های غلط تدریس ریاضی که بسیار متداول است این است که به دانش آموزان تلقین می شود که “پیدا کردن جواب درست هدف اصلی درس ریاضی است”

درصورتی که ما هر چقدر به این روش تدریس نزدیک تر شویم از تدریس مفهومی ریاضی دور خواهیم شد و نتیجه همان می شود که در کلاس های تستی غیر استاندارد مشاهده می کنیم یعنی پیدا کردن نقاط میان بر و حفظی برای حل سوالات، بدون این که فهم درستی از آن داشته باشیم.

نکته دیگری که برای مدرسانه در تدریس خصوصی ریاضی اهمیت بسیار زیادی دارد روحیات دانش آموز است.

آیا دانش آموز در خانه تمر کز دارد ؟
آیا پدر و مادر او طلاق عاطفی گرفته اند؟
آیا پدر و مادر بزرگ و یا عمه و خاله او در نوع تحصیل و تربیت دانش آموز دخالت می کنند؟
آیا مادر دانش آموز دائما” تلویزیون تماشا می کند؟
آیا دانش آموز اغلب در منزل تنهاست ؟ همبازی دارد ؟

برخی معلمان و یا موسسات تدریس خصوصی برسی این مسائل را دخالت در زندگی شخصی دیگران می دانند و یا به دلیل سخت بودن موضوع اصلا” وارد آن نمی شوند.

اما از نظر مدرسانه این موارد در راستای تدریس اصولی و استاندارد بسیار مهم هستند و قصد ما از دانستن این موضوعات فقط جهت راهنمایی بهتر والدین و بازدهی بیشتر کلاس هاست.

البته این موضوع این طور نیست که ما مستقیما” وارد این پرسش ها شویم.

معمان مدرسانه با توجه به تجربه ای که دارند و آموزشی که در دوره های روانشناسی ارتباطی با دانش آموزان دیده اند در جلسات اولیه به پاسخ این سوالات می رسند و در گزارش هایی که برای پشتیبانی مدرسانه ارسال می کنند, موارد مهم و تاثیر گذار در تدریس دانش آموز را یاد آور می شوند.

برسی این مسائل به کم شدن اضطراب دانش آموزان و افزایش اعتماد به نفس آنها می انجامد.

معلمان مدرسانه آموزش دیده اند که پس از برسی دقیق وضعیت روحی دانش آموز به دانسته های قبلی او توجه کنند.

برای مثال در آموزش اندازه گیری مبحث پول که مربوط به سال دوم ابتدایی است اگر دانش آموز در گذشته ، خودش خرید کرده باشد در کلاس به راحتی متوجه تفاوت مقدار ارزش سکه ها و یا اسکناس ها می شود, در صورتی که اگر دانش آموزی هیچ تجربه ای از خرید نداشته باشد دچار این خطای ریاضی میشود که تعداد سکه ها و یا اسکناس ها مهم است و مفهوم درستی از مقدار ارزش سکه و یا اسکناس ها ندارد.

درواقع تصور می کند که برای اندازه گیری ارزش سکه ها و یا اسکناس ها باید مانند مکعب ها آن را بشمارد و تعداد آنها تعیین کننده ارزش آنهاست.

در نتیجه تکالیفی که معلمان مدرسانه به دانش آموزان می دهند بر اساس میزان سطح و دانش آنها از ریاضیات است.

می دانیم که این کار ها زمان بیشتری را از ما می گیرد اما در مدرسانه هدف تنها نتیجه گیری دانش آموز از درس ریاضی و فهمیدن آن است.

یکی دیگر از نکاتی که در تدریس خصوصی بسیار مهم است علاقه معلم به ریاضی است.

برخی از معلمان به دلیل این که می توانند تدریس کنند ، تدریس می کنند اما ما معتقدیم اگر معلم خودش به ریاضی علاقه مند نباشد نمی تواند دانش آموزان را به ریاضی علاقه مند کند و از همه مهمتر در تدریس دچار خطا در تدریس می شوند.

به تجربه دیده ایم که معلمانی که به ریاضی علاقه ندارند و ریاضی تدریس می کنند یکی از اشتباهات رایج آنها ندیدن توانایی دانش آموزان و تشخیص غلط دانش آموزان توانمند است.

ضمن این که آنها به دلیل عدم تسلط کافی از مثال ها و تمرین های فکر نشده استفاده می کنند و از کتاب های کمک درسی کورکورانه تقلید می کنند.

انتخاب معلم در مدرسانه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است برای ما بسیار مهم است که تن صدای معلم فن بیان ، ترتیب بندی تدریس ، زبان بدن ، مثال هایی که استفاده می کند و … به چه شکل است.

 

اگر تمایل دارید فرزندتان به روش های کاملا” اصولی و استاندارد زیر نظر یک نظام آموزشی و پشتیبانی قوی ریاضی را به طور مفهومی یاد بگیرد می توانید با مدرسانه تماس بگیرید.

اگر سوالی دارید می توانید به طور مستقیم با پشتیبان مدرسانه صحبت کنید.

۸۸۹۰۴۰۰۲

۲۶۵۷۰۸۱۰

۴۴۰۲۵۸۶۰

۶۶۷۱۳۴۷۲

۷۷۱۸۱۳۳۶

۸۸۹۰۶۹۰۹

Visits: 6944