هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

مشاوره تحصیلی و توسعه فردی مدرسانه

ما معتقدیم هر دانش آموزی رویایی دارد که با آموزش و مشاوره درست می توان او را به سمت رویایی بزرگ هدایت کرد و الهام بخش او برای نوآوری و کشف امکان های جدید برای زندگی بهتر بود.

در واقع ما نمی توانیم آینده ای را برای دانش آموزان تعیین کنیم ، بلکه باید راهی را به آنها نشان دهیم که آنها بتوانند خودشان آینده شان را رسم کنند.

در زمان های گذشته والدین و دانش آموزان تنها در انتخاب رشته از مشاور تحصیلی استفاده می کردند اما امروزه مشاوره تحصیلی به عنوان یکی از مهم ترین فرایند های اجرایی در تحصیل دانش آموزان برای پیشرفت و تعامل شناخته شده و به صورت علمی تایید شده است و تاثیر بسیار زیادی روی تصمیم گیری های آنها درباره آینده شان دارد.

با توجه به این که دنیای امروز به شکل پیچیده ای تخصصی شده است اهمیت حضور مشاوران به صورت حرفه ای در جامعه بیش از پیش خودنمایی می کند. این امر به خصوص در مورد دانش آموزان که در مرحله شکوفایی استعداد و آمادگی ورود به اجتماع و تعاملات اجتماعی هستند بسیار ضروری است.

هدف ما از ارائه مشاوره به دانش آموزان این است که نگاه آنها را از تمرکز بر نتیجه به تمرکز بر روی فرایند ها تغییر دهیم. ما معتقدیم اگر بتوانیم چگونه یادگرفتن ، روحیه پرسش گری و کنجکاوی یا به عبارت کلی به جای آموزش اندیشه ها، اندیشیدن را در آنها تقویت کنیم آنها خود، راهشان را پیدا خواهند کرد.

همان طور که گفتیم هدف ما رسم تصویری از آینده برای دانش آموز نیست بلکه ما قصد داریم راهی را به آنها نشان دهیم که خود دانش آموز توانایی رسم تصویر آینده خود را داشته باشد.

چرا مشاوره تحصیلی و توسعه فردی در کنار هم؟

در گذشته مدرک تحصیلی ، نقش تعیین کننده ای را در آینده شغلی هر فرد ایفا می کرد و همین موضوع باعث می شد که تمام تمرکز دانشجویان و یا حتی دانش آموزان بر روی گرفتن مدرک تحصیلی باشد. اما دنیا در حال تغییر است و در حال حاضر صرفا” داشتن مدرک تحصیلی عامل تعیین کننده ای برای داشتن شغل مطلوب هر فرد نیست و خود شخصیت فرد و مهارت های فردی او هم به اندازه تحصیل مهم اند.

در مشاوره تحصیلی و توسعه فردی مدرسانه ما کمک می کنیم دانش آموزان ویژگی ها و استعدادهای خود را بهتر بشناسند و با دقت بیشتری به مسائل پیرامون خود بپردازند ، مسائلی که ممکن است از نظر آنان بی اهمیت جلوه کرده و یا اصلا متوجه آن ها نشده باشند. به این ترتیب دانش آموزان می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به قبل در زمینه درسی و زندگی شخصی خود داشته باشند انتخاب های مفیدی انجام دهند و اشکالات احتمالی را رفع نمایند.

ما معتقدیم در مشاوره تحصیلی و توسعه فردی هم والدین و هم دانش آموز هر دو به راهنمایی و آگاهی نیاز دارند تا بتوانند در تعامل با یکدیگر به رشد صحیحی برسند و برای آینده آماده شوند. به همین دلیل برای دریافت نتیجه مطلوب تر از این آموزش ها لازم است دانش آموزان هفتم تا دوازدهم به همراه حداقل یکی از والدینشان در این دوره ها شرکت کنند و بعد از شنیدن آموزش های صوتی یا دیدن ویدیو های آموزشی با یکدیگر درباره موضوع آن صحبت کرده و تعامل بیشتری باهم داشته باشند.

والدینی هم که دانش آموزان اول تا ششم دارند می توانند مشاوره های تحصیلی و توسعه فردی را خودشان فرا بگیرند و به روش خودشان آن را به فرزندشان آموزش دهند.

توسعه فردی چیست؟

توسعه فردی را می توان رشد فکری هم نامید.

همان طور که گفتیم در گذشته صرفا” داشتن مدرک تحصیلی و هر آنچه که دانش آموزان و دانشجویان در مدرسه و دانشگاه یاد می گرفتند برای به دست آوردن شغل مورد نظرشان کافی بود اما دنیای امروز و آینده ابدا” به این شکل نخواهد بود و تنها دانستن محتویات کتاب های درسی و دانشگاهی تاثیر زیادی بر روی آینده شغلی دانش آموزان و دانشجویان نخواهد داشت.

در واقع طی تحقیقاتی درباره اینده نزدیک  انجام شده است، در حدود ۸۵ درصد از مشاغلی که دانش آموزان امروز قرار است در ۱۰ سال آینده آن را تصاحب کنند هنوز به وجود نیامده اند و ما احتمالا” تا سال ۲۰۳۰، در دنیایی زندگی خواهیم کرد که در آن دستیارهای هوش مصنوعی تقریباً در همه کار ها به ما کمک خواهند کرد و برخی مشاغل امروز به طور کامل از بین خواهند رفت.

به زبان ساده تر روند سریع تغییرات در جهان به طور واضح این هشدار را به والدین و دانش آموزان می دهد که برنامه ریزی برای شغل های دائمی تا بازنشستگی کاملا” بی معنی خواهد بود.

در نتیجه دانش آموزان از امروز باید برای ۱۰ سال آینده آماده شوند که یکی از این اقدامات، یادگیری متفاوت اندیشیدن است زیرا نمی توان با سبک تفکر رایج در دنیای امروز در دنیای فردا موفق شد.

در آینده ای نه چندان دور شغل ها با سرعت بیشتری تغییر خواهند کرد و تنها افرادی غافلگیر نخواهند شد که شیوه تفکر خودشان را نسبت به دنیای اطرافشان تغییر دهند و تنها والدین و دانش آموزانی در این موضوع موفق خواهند بود که روی رشد فکری و یا توسعه فردی سرمایه گذاری کنند.

بر اساس گزارش موسسه مک کینزی، تا سال ۲۰۳۰ ( ۱۴۱۰ شمسی ) بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون نفر ممکن است به دلیل اتوماسیون شدن کارها ، شغل خود را از دست بدهند و این موضوع نشان می دهد که به طور قطع آینده شغلی بسیاری از افراد مختل خواهد شد. دانش آموزان ، فارغ التحصیلانی که وارد شغل های قدیمی شده اند و سالمندان بیشتر از سایرین با بی ثباتی شغلی در آینده مواجه خواهند شد و این افراد برای به روز رسانی دانش ، درک و همچنین افزایش مجموعه مهارت های خود نیاز به یادگیری رشد فکری و توسعه فردی دارند.

در نتیجه ما معتقدیم تنها مشاوره تحصیلی نمی تواند آینده روشنی را برای دانش آموزان به ارمغان بیاورد و در دنیای آینده خود دانش آموز و این که چه طور فکر می کند از همه چیز مهم تر است زیرا باید برای هر تغییری آماده باشد و با توجه به این نیاز خدمت مشاوره تحصیلی و توسعه فردی را در کنار هم به والدین و دانش آموزان با قیمتی بسیار پایین ارائه نمودیم تا اکثر دانش آموزان بتوانند از آن استفاده کنند.

چرا توسعه فردی مهم است؟

در حال حاضر می توانیم به جرات بگوییم که توسعه فردی دانش آموز حتی مهم تر از مشاوره تحصیلی اوست زیرا رشد فردی بخش مهمی از سفر تحصیلی هر دانش آموز است. رشد فکری و توسعه فردی می تواند مهارت ها و دانش لازم را برای کمک به دانش آموزان در رسیدن به اهداف و موفقیت های مورد نظرشان را فراهم کند.

یکی از مزایای رشد شخصی یا همان توسعه فردی، افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است. یک دانش آموز با اعتماد به نفس بیشتر احتمال دارد که ریسک کند، چالش ها را بپذیرد و برای موفقیت تلاش کند. با رشد شخصی و توسعه فردی آنها نقاط قوت و ضعف خود را می شناسند و می توانند از آنها به نفع خود استفاده کنند. این به آنها کمک می کند تا در تحصیل و همچنین در زندگی اجتماعی و شغلی خود موفق تر باشند.

رشد فردی همچنین می تواند به دانش آموزان کمک کند تا مهارت های تفکر انتقادی را توسعه دهند. با پیچیده تر شدن جهان، تفکر انتقادی برای موفقیت ضروری است. با توسعه مهارت های تفکر انتقادی، دانش آموزان می توانند عمیق تر فکر کنند، موقعیت های پیچیده را تجزیه و تحلیل کنند و تصمیمات آگاهانه بگیرند. این به آنها کمک می کند تا در تحصیل و همچنین شغل و زندگی موفق باشند.

در نهایت، توسعه شخصی به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت های ارتباطی قوی را توسعه دهند و همان طور که می دانید توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران برای موفقیت ضروری است. ارتباط خوب می تواند به دانش آموزان کمک کند تا ایده ها و نظرات خود را بیان کنند، به طور مؤثر با دیگران همکاری کنند و روابط ایجاد کنند. این می تواند به آنها کمک کند تا در تحصیل و همچنین در زندگی حرفه ای و شخصی خود موفق باشند.

در دوره های مشاوره تحصیلی و توسعه فردی چه موضوعاتی آموزش داده می شود؟

در این دوره ها به دانش آموزان و والدین آموزش خواهیم داد که چگونه :

اجازه ورود اطلاعات و موضوعات هرز و ناکار آمد را به ذهنشان ندهند

موضوعات حیاتی برای اهدافشان را کشف و روی آنها تمرکز کنند.

چگونه در هر وضعیتی تشخیص دهند که ذهن خود را بر روی اهدافشان متمرکز نگه دارند

در حل مسئله های زندگی خلاقیت داشته باشند

برای تحقق ایده های خود اعتماد به نفس داشته باشند

شکست را بپذیرند

با ترکیب امکانات محدودی که دارند چیز های جدیدی خلق کنند

طرز فکر خود را تغییر دهند

هوشمندانه به هر مسئله ای نگاه کنند

برنامه ریزی برای کارهای روزانه خود از جمله درس خواندن داشته باشند

برای خودشان اهداف بلند مدت تعریف کنند

تفاوت بین کار های بیهوده و کار های موثر را در هر لحظه از زندگیشان تشخیص دهند

نسبت به اینده شان احساس مسئولیت کنند

با تغییر رفتارشان نتایج شان را هم تغییر دهند

تصمیم گیری های دقیق داشته باشند

عادت های رفتاری مثبت در خود ایجاد کنند

زمان خود را مدیریت کنند

چگونه با تنبلی خودشان مبارزه کنند

همچنین دوره های مشاوره تحصیلی و توسعه فردی یکبار برای همیشه نوشته و آماده نشده اند و به مرور زمان به روز رسانی خواهند شد.

این دوره ها چگونه برگذار می شوند؟

این دوره ها چگونه برگذار می شوند؟

دوره های صوتی آموزش توسعه فردی و رشد فکری مدرسانه به صورت رایگان طراحی شده اند که می توانید در پایین به آخرین آموزش ها را بشنوید  و  یا با زدن دکمه Subscribed از جدیدترین آموزش ها مطلع شوید.

این آموزش ها برای دانش آموزان 14 سال به بالا طراحی شده  و والدینی که فرزند کمتر از 14سال دارند می توانند این آموزش های صوتی گوش بدهند و به روش خودشان آن را به فرزندشان آموزش دهند و یا این که مشاوره بگیرند .

همچنین برای نتیجه مطلوب تر ، توصیه می کنیم والدین و دانش آموز با هم به این آموزش های صوتی گوش دهند.

آموزش های عمومی به صورت فایل صوتی و رایگان بوده اما جلسات خصوصی برای آموزش دقیق تر و سریعتر رایگان نخواهد بود.

جهت اطلاع از قیمت ها با 88904002 – 021 یا 44025860 – 021 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

مشاوره تحصیلی و توسعه فردی

بسته به موضوع آموزش، مدت زمان ویدیو ها و ویس ها ممکن است متفاوت باشد و از 5 دقیقه تا 30 دقیقه متغییر است.

این آموزش ها برای دانش آموزان هفتم تا دوازدهم طراحی شده و برای دریافت نتیجه مطلوب تر لازم است دانش آموزان هفتم تا دوازدهم به همراه حداقل یکی از والدینشان در این دوره ها شرکت کنند و بعد از شنیدن آموزش های صوتی یا دیدن ویدیو های آموزشی با یکدیگر درباره موضوع آن صحبت کرده و تعامل بیشتری باهم داشته باشند.

والدینی هم که دانش آموزان اول تا ششم دارند می توانند مشاوره های تحصیلی و توسعه فردی را خودشان فرا بگیرند و به روش خودشان آن را به فرزندشان آموزش دهند.

با مشاور ثبت نام در تماس باشید 

021 

88904002

44025860

88906909

26570810