ثبت نام

88904002 - 021

کلاس تقویتی شیمی یازدهم | مژگان محمدیان

مژگان محمدیان هستم، دارای مدرک کارشناسی شیمی کاربردی، با سابقه ۶ سال تدریس شیمی پایه های مختلف تحصیلی و تدریس خصوصی و کنکور شیمی در تهران.

شیمی از آن جمله درس هایی است که اگر به آن علاقمند نباشید یادگیری آن سخت به نظر می رسد و اصولا کلاس های شیمی خیلی مورد توجه تان نخواهد بود. اما حتما بچه های تجربی و ریاضی می دانند که شیمی از جمله دروس مهم برای کنکور است.

منابع درسی کلاس های یازدهم و دوازدهم در کنکور سبب شده است که بسیاری از دانش آموزان به دنبال کلاس تقویتی شیمی یازدهم و دوازدهم باشند. مباحث شیمی یازدهم که شامل واکنش های شیمیایی، ترمودینامیک شیمیایی و محلول ها است، مباحث خیلی مشکلی نیست اما یادگیری آنها تمرکز و دقت زیادی می خواهد.

مژگان محمدیان هستم، دارای مدرک کارشناسی شیمی کاربردی، با سابقه 6 سال تدریس شیمی پایه های مختلف تحصیلی و تدریس خصوصی و کنکور شیمی در تهران.

من اصولا در کلاس تقویتی شیمی یازدهم بیشتر ساعت کلاس درسی را به شرح دروس و مباحث اختصاص میدهم، اگر دانش آموز در یادگیری مباحث اشکالی نداشته باشد می توان به تمرین پرداخت. موازنه های شیمیایی، ترکیبات مختلف و مباحث یادشده در سرفصل ها از جمله مواردی است که باید روی آنها دقت و تمرکز زیادی داشت و دانش آموز برای یادگیری کامل آنها باید زمان زیادی را به حل تمرینات و شناخت عناصر اختصاص دهد.

من پیشنهاد می کنم دانش آموزان همیشه دروس را همان روزی که آموزش دیده اند مرور کنند و با حل یک یا دو مثال درس را برای خود تجزیه و تحلیل کنند تنها در این صورت است که تما نکات به راحتی در ذهن آنها باقی مانده و می توانند برای امتحانات با یک مرور کلی موفق و سربلند باشند.

اگر میخواهید برای کنکور هم آمادگی لازم داشته باشید می توانید از معلم خود بخواهید تا نکات تستی مربوط به هر درس را در اختیارتان قرار دهد و گاهی اوقات در ساعات اضافی کلاس تست هایی را به عنوان تمرین حل کنید. اما فراموش نکنید که مهمترین هدف از مطالعه شیمی یادگیری و فهم عمیق مطالب است تا بتوانید هم در امتحانات و هم در کنکور موفق باشید.

در حال حاضر کتاب های کمک درسی بسیار مناسبی در بازار موجود است که استفاده از آنها می تواند دانش آموز را در یادگیری یاری کند و همچنین منابع خوبی برای نمونه سوالات امتحانی باشد. اگرچه من زیاد به کتاب های حل المسائل و طبقه بندی شده اعتقادی ندارم و اکثرا در کلاس های تقویتی از سوالاتی که خودم طراحی می کنم استفاده میکنم، اما نمی توان نقش مهمی که کتاب های طبقه بندی در ارائه نکات مهم درسی دارند نادیده گرفت، اما نباید از آنها به عنوان یک لقمه آماده استفاده کرد و همچنان معتقدم که مهمترین منبع آموزشی کتاب درسی است و دانش آموز موظف است آن را به خوبی مطالعه و درک کند و مفاهیم را در درجه اول از کتاب استخراج کند. وقتی مطالعه مفهومی و عمیق باشد دانش آموز قادر است هر نوع سوال و تمرینی که برای او طراحی شده باشد به راحتی حل کرده و موفق باشد.

استفاده از معلم تقویتی و کلاس های جبرانی برای دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم با توجه به اهمیت این پایه ها در آینده درسی دانش آموزان امری ضروری است و نباید برای دانش آموزانی که در یادگیری نیاز به ساعت های بیشتری دارند این امر فراموش شود.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.