ثبت نام

88904002 - 021

معلم خصوصی عربی دهم، شهلا خسروپور

ن شهلا خسروپور هستم، معلم خصوصی عربی دهم، دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات عرب از دانشگاه تهران هستم و ۷ سال است که دبیر عربی در مدرسه غیر انتفاعی در تهران هستم و ۱۰ سال است که به تدریس خصوصی عربی مشغول می باشم.

ن شهلا خسروپور هستم، معلم خصوصی عربی دهم، دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات عرب از دانشگاه تهران هستم و 7 سال است که دبیر عربی در مدرسه غیر انتفاعی در تهران هستم و 10 سال است که به تدریس خصوصی عربی مشغول می باشم.
درس عربی از جمله دروسی است که زیاد مورد علاقه دانش آموزان نیست، اما آموزش آن از سال هفتم آغاز شده و تا پایان تحصیل در دبیرستان ادامه پیدا می کند. در مورد آموزش و یادگیری عربی باید توجه داشت که یادگیری این زبان نیز همانند زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجه باید با شیوه های خاص آموزشی زبان همراه باشد.

در یادگیری زبان خارجه، مهمترین اصل آموزش، شناخت لغات و تسلط به گرامر و دستور زبان گفتاری و نوشتاری است. از آنجایی که زبان عربی از نظر نوشتاری و بسیاری از لغات تشابه بسیاری با زبان فارسی دارد، می توان گفت یادگیری آن به عنوان یک زبان خارجه آسانتر از زبان انگلیسی است.

برای موفق بودن در یادگیری عربی و کسب نمرات درخشان در این درس بهتر است دانش آموزان به حفظ لغات در کنار یادگیری کامل گرامر درسی بپردازند، بررسی سوالات امتحانی درس عربی نشان می دهد که یادگیری قواعد نسبت به لغات در اولویت قرار دارد، همانطور که میدانید زبان عربی کامل ترین زبان دنیاست، به همین دلیل از نظر گرامری بسیار غنی و پربار است و دانش آموز برای یادگیری و تسلط بر قواعد عربی نیاز به تمرکز و توجه بسیاری دارد.

بسیاری از دانش آموزان برای یادگیری زبان عربی از معلم خصوصی استفاده می کنند، این یک انتخاب بسیار مناسب برای تقویت در این درس است، از طرفی درس عربی، یک مبحث به هم پیوسته است و تمام مطالب درسی طی سالیان تحصیل و آموزش به یکدیگر مرتبط هستند، بنابراین دانش آموز باید از ابتدا گرامر و لغات مربوط به این زبان را به خوبی فرا بگیرد تا در سالهای بالاتر دچار مشکل نشود.

برای آشنایی بیشتر با انواع سوالاتی که از این درس در امتحانات مطرح می شود می توان از نمونه سوالات امتحانی سال های گذشته در امتحانات مدارس مختلف به عنوان تمرین های اضافی در کلاس های تقویتی استفاده کرد. به این ترتیب با تمرین و پشتکار بیشتر مسلما تسلط دانش آموز به مباحث نیز بیشتر خواهد بود.

در صورتی که دانش آموز پایه دهم در درس زبان عربی ضعیف باشد می توان به مرور دروس سال های گذشته نیز پرداخت، من پیشنهاد می کنم برای دروسی که در آنها دانش آموز احساس ضعف می کند بهتر است برنامه ریزی برای مطالعه روزانه داشته باشد، حل کردن یک نمونه تمرین از هر درس در یک روز باعث می شود تا دانش آموز در طول هفته مطالعاتی داشته باشد و مطالبی که آموخته است را فراموش نکند.

از آنجایی که ادبیات عرب با ادبیات ایران بسیار نزدیک است، انتظار می رود که دانش آموز مباحثی مثل صفت ها، حروف اضافه، صرف افعال را با کمی تمرین و تکرار به خوبی فرا گیرد. تحلیل صرفی از جمله سوالاتی است که در امتحانات بارم زیادی دارد و در صورتی که دانش آموز به این مباحث مسلط باشد به راحتی می تواند نمره خوبی در امتحانات کسب کند.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.