هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

چه طور بفهمیم کدوم رشته تحصیلی و یا شغل مناسب ماست؟

مایکل فلپس شناگری آمریکایی با قد ۱۹۰ سانتی متر است که تا به الان ۲۸ مدال المپیک را از آن خود کرده است. او یکی از پر افتخار ترین ورزشکاران بازی های المپیک است و خیلی ها او را یکی از بزرگترین ورزشکاران تاریخ می دانند زیرا او تقریبا” بیشتر از هر کسی مدال طلای المپیک را برده است.

از طرفی دونده ای مراکشی با نام هشام الگروج با ۱۷۵ سانتی متر قد بهترین دونده نیمه استقامت جهان است او سالها رکورد دار دوی ۱۵۰۰ متر و ۱ مایل بود و ۱ مدال طلای المپیک را در این رشته از آن خود کرده است و همچنین او در المپیک آتن سال ۲۰۰۴ در دوی ۵۰۰۰ متر نیز به مدال طلای المپیک دست یافت. ( اطلاعات بیشتر در ویکی پدیا و کتاب عادت های اتمی موجود است)

چیزی که در اینجا مطرح است این است که با این که این دو ورزشکار حداقل ۱۵ سانت با یکدیگر تفاوت قد دارند اما طول پاهای آنها با هم برابر است یعنی مایکل فلیپس با ۱۹۰ سانت قد نیم تنه بالای بلند تری نسبت به پاهایش دارد که برای یک شناگر بسیار مهم است و هشام الگروج با ۱۷۵ سانت قد نیم تنه بالای کوتاه تری نسبت به پاهایش دارد که برای یک دونده بسیار مهم است.

حالا تصور کنید که هر یک از این افراد به رشته ورزشی دیگری علاقه مند می شدند یعنی فلپس به رشته ورزشی دو میدانی علاقه مند می شد و هشام الگروج به شنا

به نظر شما با این که هر دو ورزشکاران بزرگی هستند با تمرین زیاد می توانستند به این افتخارات ورزشی دست پیدا کنند؟

یا تصور کنید شما به سن ۱۸ سال برسید و ۱۵۰ سانتی متر قد داشته باشید آیا می توانید با تمرینات بسیار زیاد در بسکتبال ستاره شوید ؟

پس در مرحله اول باید به دنبال شغلی بروید که شرایط ایده آل شدن را در آن از لحاظ فیزیکی و محیطی داشته باشید.

در اصل شما باید شغل هایی را انتخاب کنید که در آن احتمال موفقیت تان بیشتر است و انجام فعالیت های شغلی مد نظرتان برای شما نسبت به سایرین بسیار آسان باشد.

درواقع قد ۱۵۰ سانتی متر مشکلی ندارد بلکه مشکل اصلی شخصی است که ۱۵۰ سانتی متر قد دارد و می خواهد بسکتبالیست شود.

این گونه افراد با انتخاب های نادرست شان در همان ابتدای راه برای خودشان مانع ایجاد می کنند و احتمال موفقیت شان نیز بسیار کم می شود.

شما دانش آموز عزیز باید به این موضوع توجه داشته باشید که اگر می خواهید برنامه نویس شوید آیا مشکل نشستن روی یک صندلی به مدت ۱۲ ساعت را ندارید؟  یا در اثر خیره شدن به مانیتور به مدت طولانی چشمانتان دچار آسیب نمی شود؟

یا اگر می خواهید پزشک شوید آیا از خون نمی ترسید؟ از دیدن سوزن وقتی درون رگ می رود چه طور؟ اگر کسی ( بیمار ) روی لباستان استفراغ کند به قدر عصبانی نمی شوید که برخورد فیزیکی یا فحاشی کنید؟

یا اگر می خواهید دندان پزشک شوید از مشاهده مخلوط آب دهان با خون درون دهان دچار حالت تهوع نمی شوید؟

شما در انتخاب شغل نه به نکات مثبت آن بلکه باید نکات منفی آن را در نظر بگیرید که آیا آن قسمت را هم دوست دارید یا دست کم می توانید تحمل کنید؟

شما برای موفقیت در هر حوزه ای به غیر از تعلیم دیدن باید تناسب خوبی با شغلی که انتخاب می کنید داشته باشید.

Views: 1142

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.