هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

راه هایی برای کاهش استرس دانش آموزان

برای کاهش استرس اول از همه مهمه که بفهمید که چرا استرس دارید؟ یعنی استرس تون از کجا میاد و چه چیزهایی یا باعث کم شدن یا زیاد شدن استرستون میشه؟ مثلا” بعد از دیدن عکس های دیگران یا دوستانتون در شبکه اهای جتماعی مثل اینستاگرام استرس تون بیشتر میشه یا قبل از امتحان یا بعد از فکر کردن به آینده؟ و کدومشون روی تصمیم های شما تاثیر می زارن؟

اگه استرس تون به قدری زیاده که شما دیگه کارهای عادی زندگیتون رو هم نمی تونید انجام بدید که حتما” باید برید پیش روانپزشک یا روانشناس متخصص اما اگه استرس های موردی و پنهان دارید یعنی تا نگید کسی متوجه نمیشه که استرس دارید باید با مشاور صحبت کنید تا درک عمیق‌تری از منشأ استرس تون پیدا کنید تا به زندگی عادی برگردید

از راه های زیر هم می تونید برای کاهش استرس و افزایش تمرکز تون استفاده کنید

کاهش استرس با مشخص کردن الویت ها 

الویت بندی کارها باعث میشه ما هیچ وقت نگران کارهایی که نمی تونیم انجام بدیم نباشیم و همه فکرمون رو بزاریم روی همون کارهایی که باید انجام بدیم.به زبون ساده تر الویت بندی کارها باعث میشه ما خیالمون راحت بشه که دقیقا” داریم کارهایی رو انجام می دیم که باید انجام بدیم.

پس سعی کنیم هر روز ۵ تا از مهمترین کارهایی که باید فرداش انجام بدیم رو بنویسیم و همه انرژی مون رو روی انجام همون ۵ تا کار بزاریم.

کاهش استرس با تقسیم کارهای بزرگ به قسمت های کوچیکتر

ما معمولا” اگه بخوایم توی زندگیمون یه کار تاثیر گذار انجام بدیم باید یه راه طولانی رو بریم که این راه های طولانی چون ترتیب بندی درستی ندارن خیلی زود فراموش میشن و ما می ریم سراغ یه کار دیگه ، پس بهتره قبل از این که اون کار تاثیر گذار رو شروع کنیم ، به قسمت های کوچیک تقسیمش کنیم تا بتونیم هر روز کمی از اون رو انجام بدیم از طرفی راهمون رو هم گم نکنیم.

کاهش استرس با ورزش و فعالیت بدنی

ورزش خیلی روی روحیه ما تاثیر می زاره و انرژی مثبت زیادی رو بهمون میده و اگه بخوایم ورزش واقعا” وارد زندگیمون بشه حتما” باید هر روز انجامش بدیم.

فقط یادمون باشه به هیچ عنوان توی ورزش روزانه ( غیر حرفه ای ) خودمون رو خسته نکنیم تا برای بقیه روز انرژی داشته باشیم یعنی بهتره برای ورزش هامون بسته به توانایی فیزیکی مون، مدت زمان مشخصی داشته باشیم مثلا” هر روز ۴۵ دقیقه و بیشتر از این زمان ورزش نکنیم چون روی راندمان بقیه روزمون تاثیر می زاره و اگه نتونیم کارهامون رو درست انجام بدیم، استرس می گیریم

کاهش استرس با تنفس درست و عمیق

تنفس با دهان، هم موقع بیداری و هم موقع خواب برای ما ضرر داره و بهتره که عادت کنیم از بینی نفس بکشیم و هر چقدر بیشتر این کارو انجام بدیم بیشتر عادت می کنیم که با بینی نفس بکشیم.

توی آزمایش هایی هم که روی ورزشکار ها انجام شده ، ورزشکارهایی که با بینی نفس می کشن نتیجه بهتری از ورزش می گیرن و حتی تنفس عمیق باعث ترمیم سریعتر بافت های آسیب دیده بدن هم میشه. در نتیجه برای کاهش استرس و عملکرد بهتر بدن ، باید به طور روزانه برای نفس عمیق با بینی تمرین داشته باشید.

کاهش استرس با خواب کافی و استراحت

من هم یه زمانی یه باور اشتباهی داشتم که فکر می کردم اگه کمتر بخوابم و کمتر استراحت کنم به همه کارهام می رسم اما واقعیت اینه که نه نیازه شما به همه کارهاتون برسید ( فقط به الویت ها باید رسید ) و نه با کم خوابی میشه کارها رو به درستی انجام داد.

در نتیجه اگه به خاطر شبکه های اجتماعی شب بیدار بمونید و یا به دلایل دیگه شب خوب نخوابید روز بعد ، با کم شدن بازدهی و بد شدن روحیه تون بهاشو پرداخت می کنید.

پس لازمه که با خواب کافی انرژی مورد نیاز تون رو بازیابی کنید.

کاهش استرس با تکنیک‌های مدیریت زمان

واقعیت اینه که ما نمی تونیم از زمان خودمون برای انجام همه کارها استفاده کنیم و هر آدمی فقط ۲۴ ساعت در روز فرصت داره پس به ازای هر ۱ دقیقه ای که روی یه چیزی وقت می زاریم روی هزاران چیز دیگه وقت نمی زاریم.

خیلی ها توی دنیا هستن که فقط با روزی ۲ ساعت وقت گذاشتن یعنی همون مقداری که ما توی جاهایی مثل اینستاگرام تلف می کنیم ، توی حرفه ای متخصص می شن و آینده شون رو می سازن.

در نتیجه با مدیریت زمان و الویت بندی کارها می تونیم فقط روی چیزهایی وقت بزاریم که تاثیر زیادی روی بهتر شدن آینده مون میزاره

کاهش استرس با سبک زندگی سالم

شاید براتون جالب باشه که هر آدمی تقریبا” نیم کیلو از وزنش رو باکتری ها تشکیل میدن که همین باکتری ها از طریق تغذیه وارد بدن ما می شن و به این دلیل که باکتری ها روی رفتار و خلق و خوی ما تاثیر زیادی دارن غذای سالم می تونه روی افزایش عمر و حتی روی چهره ما هم تاثیر بزاره به قول معروف ما همونی هستیم که می خوریم.

در نتیجه با خوردن غذای سالم می تونیم زندگی بهتر و با استرس کمتری رو هم داشته باشیم.

به طور کلی میشه گفت استرس یه بیماریه که ما خودمون ( اطرافیان و جامعه و سیاست ها هم تاثیر زیادی دارن ) به وجودش میاریم در نتیجه با انجام یک سری از کارها و عادت ها می تونیم اون رو کمتر کنیم و یا از بین ببریم.

من علی احیائی مشاور مدرسانه هستم خوشحال می شم اگه سوالی داشتید توی کامنت بنویسید تا توی اولین فرصت جواب بدم

Visits: 34

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره توسعه فردی و رشد فکری حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.