ثبت نام

88904002 - 021

فاطمه اخیانی، تدریس خصوصی ریاضی کلاس نهم تقویتی

من فاطمه اخیانی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی، با سابقه ۱۲ سال تدریس ریاضیات در مدارس و تدریس خصوصی ریاضی تقویتی و کنکور در تهران.

درس ریاضی از جمله دروس بسیار مهم و مورد توجه معلمین، والدین و دانش آموزان است. یادگیری ریاضی همواره در طول تحصیلات یکی از مشکلاتی است که اکثر دانش آموزان با آن دست و پنجه نرم می کنند. اما من معتقدم اگر دانش آموز فرصت کافی برای مطالعه و تمرین ریاضیات داشته باشد و به خوبی مفاهیم ریاضی را درک کند می تواند در این درس موفق باشد.

من فاطمه اخیانی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی، با سابقه 12 سال تدریس ریاضیات در مدارس و تدریس خصوصی ریاضی تقویتی و کنکور در تهران.

من با سابقه زیاد در تدریس خصوصی ریاضی کلاس نهم در مورد ریاضی این پایه باید بگویم این منبع درسی دارای مباحث بسیار مهمی همچون، عبارت های جبری، توان، حجم و مساحت و امثال آن است که دانش آموز تا پایان تحصیل در دوره متوسطه اول و دوم با آن ها سروکار دارد، بنابراین درک این مباحث درسی و تسلط بر آنها بسیار حائز اهمیت است.

برخی از والدین برای این که دانش آموز در درس ریاضی نمره خوبی بگیرد برای امتحان از معلم خصوصی استفاده می کنند، اما متاسفانه این اشتباه ترین روش به ویژه برای دانش آموزانی که در ریاضیات دارای پایه ضعیف هستند می باشد.

درس ریاضی از جمله دروسی است که نیاز به برنامه ریزی و تمرکز مداوم دارد، بنابراین اگر دانش آموزی در یادگیری این درس مشکل داشته باشد بهتر است والدین به ایجاد یک برنامه منظم هفتگی برای کلاس های تقویتی اقدام کنند، تا در صورتی که دانش آموز دارای پایه ضعیفی است مدرس فرصت کافی برای دوره دروس سال های گذشته نیز داشته باشد. به این ترتیب با حل مداوم تمرین های بسیار از هر مبحث دانش آموز می تواند به خوبی سوالات مشابه را درک کرده و خیلی راحت به پاسخگویی سوالات بپردازد.

هرگز نباید توانایی دانش آموزان در مورد یادگیری ریاضیات را با یکدیگر مقایسه کرد، دانش آموزان دارای استعدادهای متفاوتی در یادگیری دروس هستند و ممکن است برای یادگیری درسی مثل ریاضیات نیاز به تمرین و ساعات بیشتری داشته باشند.

من فکر می کنم وقتی دانش آموز به خوبی به مباحث درسی مسلط باشد، اعتماد به نفس خوبی برای یادگیری بیشتر و شرکت در امتحان خواهد داشت و میتواند موفق تر عمل کند، این مسئله در یادگیری و نگاه دانش آموز به ریاضیات در سالهای بالاتر تحصیلی نیز موثر خواهد بود.

به اعتقاد من مدرس ریاضیات باید بتواند مباحث درسی ریاضی را با زبانی ساده و قابل فهم به دانش آموز انتقال دهد، از طرفی طرح مثال های کاربردی و همچنین حل تمرین های طبقه بندی به دانش آموز کمک می کند تا در یادگیری ریاضیات موفق تر عمل کرده و مباحث را به خوبی درک کند. یکی از نکات مهمی که باید به آن خلی توجه داشت این است که شیوه تدریس معلم تقویتی و روش هایی که برای حل سوالات استفاده می کند به شیوه معلم مدرسه نزدیک باشد تا دانش آموز دچار سردرگمی نشود. واگذار کردن برخی از تمرین ها به دانش آموز به عنوان تکلیف در فاصله دو جلسه کلاس نیز می تواند می تواند ایده خوبی برای تمرین و ممارست بیشتر دانش آموز باشد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.