هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

سامان شهابی | معلم خصوصی هشتم در منزل

اینجانب سامان شهابی معلم خصوصی ریاضی هشتم با مدرک فوق لیسانس هستم.

۹ سال سابقه تدریس دارم با ۳۶ سال سن و در این مدت با موسسات تدریس خصوصی همکاری داشتم همچنین مدتی طراح سوال آزمون های آزمایشی المپیاد بودم.

در فرایند تدریس من به جزئیات اهمیت زیادی نشان می دهم و هم در تدریس عوامل آموزشی و علمی و هم عوامل روانی و پرورشی را دخالت می دهم.

در این ۹ سال متوجه شدم که در هر یادگیری شخصیت یادگیرنده که همان دانش آموز است باید هم به صورت علمی مطلب را خوب بفهمد و هم حس و انگیزه یادگیری را نیز داشته باشد. چراکه ظرفیت های ذهنی انسان باید در حالت تعادل قرار بگیرد تا بتواند یک مطلب را به خوبی یاد گرفته و آن را فراموش نکند.

از نظر من هر دانش آموزی روش تدریس خاص خودش را دارد و باید توجه داشت که دانش آموز ها هم از خانواده های متفاوت و هم با نظرات متفاوتی در کلاس حاضر می شوند و این معلم است که باید تشخیص دهد از چه روشی در چه زمانی برای کدام دانش آموز استفاده کند.

برخی از دانش آموزان با نوشتن کلید واژه بر روی تخته مباحث درسی را بهتر می فهمند و با کشیدن شکل هر چند ساده مبحث برای همیشه در ذهن آنها می‌ماند و درس را در همان کلاس یاد می‌گیرند و برخی نیز نیاز به تکرار و تمرین و حل تمرین های مختلف دارند.

در هر صورت معلم باید به چندین روش مختلف تدریس مسلط باشد و در شروع تدریس از حل مثال های سخت و پیچیده خودداری کند زیرا این باعث نا امیدی دانش‌آموزان خواهد شد و این موضوع در ذهن او پرورش می یابد که او نمی تواند از پس حل این سوالات بربیاید حل این سوالات برای سایر دانش‌آموزان است و او نمی تواند، که این از نظر من بزرگترین شکست یک معلم محسوب می شود. در جایی که دانش آموز می توانست به راحتی مبحثی را یاد بگیرد اما به دلیل عدم توجه معلم به حالات ذهنی و روانی دانش آموز، او عقب نشینی کرده و یادگیری را فراموش می‌کند و انگیزه خود را از دست می دهد.

از نظر من در شروع تدریس هر مبحث درسی معلم یک بار بیشتر فرصت ندارد تا بتواند ذهن دانش آموز را با مبحث جدید درسی آشنا کند و اگر نتواند از عهده این کار به خوبی بر بیاید و به طور مناسبی آن مبحث درسی را تدریس نکند ممکن است برای همیشه دانش آموز آن مبحث درسی را یاد نگیرد و یا از آن متنفر شود. در اوج این که می توانست اتفاقی برعکس این باشد

Views: 90

رادیو مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.