اینجانب سحر آبیاری هستم فوق لیسانس مهندسی برق با ۳ سال سابقه در تدریس خصوصی ریاضی سال ششم در تهران و همچنین ۲ سال سابقه تدریس در مدرسه غیر انتفاعی کوثر در پایه ششم
بنده در مدارس غیر انتفاعی به صورت فوق برنامه نیز تدریس کردم و همچنین معلم تیزهوشان در کلاس های گروهی آموزشگاه های تیزهوشان بوده ام
من کلاس تقویتی ریاضی ششم دبستان نیز داشته ام و در حال حاضر معلم خصوصی ریاضی ششم در دو موسسه تدریس خصوصی هستم
از سال ۸۸ وارد حرفه تدریس خصوصی ریاضی شدم و پس از تبدیل نظام آموزشی به شش سه سه روی درس ریاضی پایه ششم متمرکز شدم
خودم به ریاضی علاقه مندم و تسلط کاملی روی ریاضیات عمومی و مهندسی دارم
روی تمام کتاب های کمک درسی پایه ششم چه تقویتی و چه تیزهوشان مسلط هستم و هر کتابی که انتشار آن برای بعد از سال ۹۰ باشد را مطالعه و تدریس کرده ام
شاگردان مختلفی در تدریس خصوصی ریاضی سال ششم در تهران داشته ام و سطح های آنها کاملا” متفاوت از هم بوده است
من تجربه کافی در تدریس به دانش آموزان سال ششم را دارم و در شروع کلاس به مدت ۳۰ دقیقه به برسی وضعیت فعلی دانش آموز می پردازم و بعد از اطمینان از نقاط قوت و ضعف او برای ارتقای وی به وضعیت جدید و پیشرفت تحصیلی برنامه ریزی می کنم
در کلاس های گروهی ریاضی و کلاس های خصوصی ریاضی با پرسش و پاسخی که در حین تدریس انجام می دهم با دانش آموز وارد تعامل می شوم تا از یادگیری او اطمینان حاصل کنم
بسیاری از دانش آموزان در کلاس فکرشان در جای دیگریست و فقط بر حسب عادت سر تایید تکان می دهند و معلم باید هوشیارانه عمل کند تا دانش آموز در کلاس متمرکز بماند
در جلسات خصوصی بعد از آنالیز دانش آموز و انتخاب هدف آموزشی من به ارزیابی روش یادگیری او و میزان توانایی های او در یادگیری می پردازم و سپس روش تدریسم را انتخاب می کنم
پس از انتخاب روش تدریس شروع بع تهیه جزوه از منابع مختلفی که از سال ششم در اختیار دارم تهیه می کنم
تهیه جزوه و سطح تدریس و همچنین نمونه سوالات بستگی به سطح دانش آموز و سطحی که می تواند باشد دارد
نکته مهم تر در تدریس فراهم کردن شرایطی است که دانش آموز از لحظ روحی آرامش داشته باشد
معلم در تدریس باید آنقدر خلاق باشد که دانش آموز از این که چیزی یاد می گیرد لذت ببرد حتی اگر درس ریاضی باشد که معمولا” من لذت یادگیری ریاضی را در کاربرد آن به دانش آموزان نشان می دهم
دانش آموزان ششم و حتی بسیاری از دانش آموزان در پایه های بالاتر در مورد کاربرد ریاضیات چیزی نمی دانند و معلم می تواند از همین راه بسیاری از مطالب ریاضی را به طور مفهومی به آنها آموزش دهد