هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

مشکلات تدریس آنلاین دانش آموزان دبستانی

یکی از مسائل بسیار مهم که امروزه به چالشی برای بسیاری از خانواده های ایرانی تبدیل شده است، مشکل تدریس آنلاین و آموزش مجازی به کودکان دبستانی است. این دانش آموزان هیچ پیش زمینه ای از آموزش رسمی ندارند، از طرفی به گفته کارشناسان و روانشناسان دانش آموزان مقطع ابتدایی از حس بصری خود برای یادگیری استفاده می کنند، به همین دلیل است که مفاهیم ابتدایی ریاضی، الفبا و علوم مختلف در مقطع دبستان دارای کتبی با تصاویر جذاب و گوناگون است. در این مقاله قصد داریم به چالش های پیش روی خانواده ها و دانش آموزان دبستانی و راهکارهای مواجه با آن بپردازیم.

نقش آموزش چهره به چهره در آموزش دبستانی ها

ورود به دنیای علم و دانش مسیری بسیار مهم و چالش برانگیز برای دانش آموزان است. همه ما خاطراتی از اولین روزهای حضور در مدرسه و معلمان پایه های ابتدایی خود داریم. نقش معلم در آموزش ابتدایی بسیار پررنگ است، چرا که این مقطع تحصیلی مهمترین تاثیر در شکل گیری شخصیت دانش آموز، چگونگی رویارویی او با مدرسه و تحصیل و علاقه و انگیزه به تحصیل و مدرسه خواهد داشت. به همین دلیل در گذشته سیستم آموزشی سعی می کرد که معلمان با تجربه و مهارت بالا را در مقاطع ابتدایی مشغول به تدریس باشند.

از طرفی چون دانش آموز برای اولین بار به شکل رسمی تحت آموزش قرار میگیرد، شیوه های آموزشی این مقطع باید اصولی و طبق استانداردهای مشخصی باشد تا دانش آموز بتواند به راحتی مفاهیم علمی که برای او شرح داده می شود درک کند.

همانطور که در مقدمه هم اشاره کردیم، کودکان معمولا از طریق قوه بصری خود مفاهیم را می آموزند، به همین دلیل است که استفاده از انیمیشن های کودکانه در یادگیری زبان انگلیسی یا استفاده از فلش کارت ها برای یادگیری حروف الفبا و اعداد در شیوه های آموزشی این رده سنی مورد استفاده قرار میگیرد.

حال با توجه به شرایط به وجود آمده در این روزهای کرونایی و الزام به آموزش مجازی، بسیاری از کودکان مقطع دبستان به ویژه کلاس های اول، دوم و سوم و همچنین خانواده های آنها دچار چالش بزرگی شده اند، به طوری که عملا آموزش به این دانش آموزان به یک دغدغه برای خانواده ها تبدیل شده است. از یک طرف کودک هیچ ذهنیتی از آموزش مجازی ندارد و درکی از رسمی بودن کلاس درس در این شرایط ندارد، از طرفی خانواده ها مهارت و توانایی لازم برای آموزش دادن به فرزند خود را ندارند و نکته مهم بعدی این که آموزش مجازی برای این کودکان بیش از این که آموزنده باشد، سردرگم کننده، کسل کننده و بی معنا است. سوال اینجاست که چگونه می توان این کودکان را به خوبی از این بحران عبور داد؟ نقش خانواده ها در این میان چقدر است؟ این کودکان چگونه باید مورد ارزیابی قرار گیرند؟ نقاط ضعف و قوت هر دانش آموز چگونه مشخص می شود؟ مفاهیمی چون نظم، صبر، انضباط کلاسی و مسئولیت پذیری را چگونه می توان به این کودکان آموزش داد؟ در بخش های بعدی به تفصیل در مورد هریک از این مشکلات صحبت خواهیم کرد.

راهکارهای موثر در آموزش به کودکان ابتدایی در دوران کرونا

با توجه به مشکلاتی که به آنها اشاره کردیم، اکنون باید به فکر راهکارهایی برای رویارویی با این چالش ها بود، از طرفی این مقطع آموزشی یکی از مهمترین دوران تحصیلی هر فرد در زندگی است و نمی توان اهمیت آن را کتمان کرد و از سوی دیگر حضور دانش آموزان در محیط آموزشی به دلیل احتمال ابتلا به کرونا تقریبا منتفی است. در ادامه به بیان راهکارهای بسیار موثر برای این مشکل خواهیم پرداخت.

استفاده از معلم خصوصی

استفاده از تجربیات و حضور یک معلم خصوصی می تواند به شکل قابل توجهی مسئله آموزش چهره به چهره را حل کند، اما در این مورد خاص نیز باید به نکاتی توجه داشت. این موارد به شرح زیر است:

قابل اعتماد بودن معلم

حضور یک شخص در منزل به عنوان معلم خصوصی و سپری کردن اوقاتی با یک دانش آموز کودک، برای بسیاری از خانواده ها کمی خطرناک به نظر می رسد، اعتماد داشتن به شخصیت رفتاری مدرس خصوصی، چشم پاک بودن، معتمد بودن و مهمتر از همه مسئول بودن او از جمله مواردی است که برای خانواده ها بسیار حائز اهمیت است.

تجربه و مهارت معلم

نکته مهم دیگر، اطمینان از مهارت و تجربه بالای معلم برای آموزش به دانش آموز است. این که معلم دارای تجربه کافی باشد، علم به روز داشته باشد، شیوه های آموزشی مخصوص کودکان دبستانی را به خوبی بشناسد، تعامل خوبی با کودک برقرار کند، توانایی مدیریت و برنامه ریزی کلاس را داشته باشد و همچنین در کشف نقاط ضعف و قوت دانش آموز توانا باشد.

سلامت جسمی و روانی

با توجه به این که در این روزهای کرونایی اکثر خانواده ها نگران حضور افراد غریبه در محل زندگی خود هستند، سلامت معلم خصوصی یکی از دغدغه های خانواده ها است. ضمن این که خانواده ها انتظار دارند که معلم خصوصی از سلامت روانی نیز برخوردار بوده و عصبی یا مضطرب یا بداخلاق و … نباشد.

هزینه کلاسهای خصوصی

برای بسیاری از خانواده ها امکان استفاده از معلم خصوصی به صورت مداوم به دلیل هزینه بالای کلاس های خصوصی حضوری وجود ندارد، توجه به میزان هزینه ها و بودجه خانواده باعث می شود بسیاری از خانواده ها نتوانند از کلاس های خصوصی استفاده کنند.

با توجه به نکاتی که بیان شد، مشخص است که همچنان انتخاب یک مدرس خصوصی که تمام خصوصیات ذکر شده را داشته باشد کار آسانی نیست و همچنین برخی خانواده ها امکان پرداخت هزینه های کلاس های خصوصی را  ندارند و از طرفی نگران آینده تحصیلی فرزندان خود هستند بنابراین باید به دنبال یک راه چاره بسیار مناسب برای تمامی خانواده ها بود.

استفاده از خدمات موسسات خصوصی

یکی از راه های بدون دردسر برای والدین نگران، استفاده از خدمات موسسات خصوصی است که در این زمینه فعالیت می کنند، اما نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، تضمین خدمات و کیفیت آموزش در این مراکز است که انتخاب را برای والدین نگران، سخت می کند. بنابراین بسیار مهم است که خانواده از شیوه های تدریس، برنامه آموزشی و نظرات دیگر والدین در خصوص کیفیت آموزش موسسه مطلع باشد.

مدرسانه بهترین انتخاب در روزهای کرونایی

مدرسانه یک مجموعه بی نظیر و منحصر به فرد است که برنامه های مختلف و متنوع آموزشی برای آموزش خصوصی کودکان دبستانی در نظر دارد. این برنامه ها شامل آموزش مجازی زنده و حضوری است.

ما در مدرسانه سعی کرده ایم که بهترین کادر آموزشی را با گذر از فیلترهای سختگیرانه از نظر تخصص و مهارت علمی، قدرت انتقال مفاهیم و همچنین ارتباط و تعامل با کودکان انتخاب کنیم. ضمن این که مدرسین همکار با مجموعه در کلاس های حضوری با رعایت کامل اصول بهداشتی و پروتکل های ویژه آماده تدریس خصوصی هستند.

پیگیری و ارزیابی مداوم

یکی از مثبت ترین ویژگی های مدرسانه پشتیبانی و پیگیری مداوم شرایط درسی دانش آموز است، به این ترتیب والدین دانش آموزان دیگر نگران نظارت مداوم و پیگیر نخواهند بود. مدرسانه سعی کرده است با ارائه یک برنامه مناسب آموزشی برای هر دانش آموز، متناسب با شخصیت و میزان استعداد و توانایی و همچنین شرایط هر دانش آموز، مسیر آموزش و یادگیری او را هموار کرده و با ارزیابی های مداوم نقاط قوت و ضعف دانش آموز را شناسایی کرده و در رفع آنها بکوشد.

کلام آخر

با توجه به شرایط ویژه این روزها، نگرانی های والدین، سردرگمی دانش آموزان و عدم وجود زیرساخت های مناسب برای اکثر دانش آموزان در استفاده از سامانه شاد، استفاده از خدمات آموزشی مدرسانه می تواند راهی مفید و منطقی برای کسانی باشد که نگران آینده تحصیلی و آموزشی فرزندان خود هستند.

والدین عزیز می توانند با مراجعه به صفحه مربوط به آموزش های آنلاین هر پایه تحصیلی، نمونه آموزش های آنلاین مدرسانه را مشاهده کرده و نظرات والدین دیگر را در این خصوص مطالعه کنند. هدف ما در مدرسانه آموزش مفهومی نکات درسی به دانش آموزانی است که در روزهای کرونایی از آموزش های صحیح و هدفمند بی بهره مانده و امکان آموزش اصولی برای آنها فراهم نیست.

Views: 77

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.