ثبت نام

88904002 - 021

هورا شهرستانکی | معلم تقویتی ریاضی کلاس اول ابتدایی در تهران

هورا شهرستانکی هستم، معلم مقطع ابتدایی و مدرس تقویتی ریاضی در تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت معلم هستم و بیش از ۱۲ سال سابقه تدریس دارم.

بر خلاف آنچه تصور عموم است تدریس در مقطع ابتدایی بسیار سخت و نیازمند تجربه و مهارت بالایی است. به ویژه کلاس اول ابتدایی از جمله مقاطعی است که مدرس در آن باید از مهارت بسیار بالایی برخوردار بوده، صبور و تا حدی با اصول روانشناسی و ارتباط با کودک آشنا باشد.

هورا شهرستانکی هستم، معلم مقطع ابتدایی و مدرس تقویتی ریاضی در تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت معلم هستم و بیش از 12 سال سابقه تدریس دارم.

آموزش مفاهیم ریاضی به یک کودک در سن ۶ یا ۷ سال واقعا مشکل است، آموزش مفاهیمی چون اعداد، جمع و تفریق و امثال آن به کودکی که هیچ گونه ذهنیتی از ریاضیات ندارد نیازمند تجربه بالا است، متاسفانه در سیستم آموزشی کشور ما به این موضوع کمتر اهمیت داده شده است و غالبا دیده  می شود که معلم های بی تجربه و بدون مهارت در مقاطع ابتدایی به عنوان مدرس مشغول به فعالیت هستند و به همین دلیل دانش آموزان کلاس های اول و دوم با پایه ای ضعیف در ریاضیات به پایه های بالاتر تحصیلی وارد شده و دچار مشکلات جدی می شوند.

من به عنوان معلم تقویتی سعی میکنم در اولین گام ارتباط دوستانه و نزدیکی با دانش آموز داشته باشم، اعتماد دانش آموز به معلم مهمترین فاکتور آموزش است، نکته بعدی که باید به آن اشاره کنم آموزش همراه با جلوه های بصری است. تجربه نشان داده است بچه ها آنچه را که می بینند بهتر به ذهن می سپارند، استفاده از روش هایی مثل استفاده از فلش کارت های آموزشی و یا آموزش به وسیله نقاشی کردن و بازی از جمله روش هایی است که برای دانش آموزان کلاس اول ابتدایی پیشنهاد می کنم.

در مورد این کودکان باید به شدت صبور بود، میزان یادگیری در هر کودک با دیگری متفاوت است بنابراین باید حوصله تمرین و تکرار بی شمار تا تسلط دانش آموزان به مفاهیم آموزشی را داشته باشیم، من فکر میکنم بهتر است معلم های مقطع دبستان دوره ای از مسائل روانشناسی را بگذرانند تا بتوانند تعامل بهتری با دانش آموزان داشته باشند. نباید فراموش کرد که سال های اولیه تحصیلی نقش مهمی در شکل گیری انگیزه و علاقه به تحصیل در دانش آموز دارند، بنابراین سرمایه گذاری و استفاده از مدرس های مناسب برای این مقاطع مشکلات بسیاری را در سالهای بالاتر تحصیلی از بین می برد.

این مسئله به ویژه در درس ریاضی بسیار محسوس خواهد بود، چرا که دانش آموز کلاس اول یا دوم ابتدایی در صورتی که به راحتی مباحث درسی ریاضی را درک کرده و در این درس موفق باشد، انگیزه بیشتری برای یادگیری و تمرکز روی درس ریاضی در سالهای بالاتر خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد میکنم در صورتی که فرزند شما به هر دلیلی در کلاس های آموزشی مدرسه در یادگیری درس ریاضیات دچار مشکل است، حتما با برگزاری کلاس های تقویتی و استفاده از مدرسین با تجربه این خلاء را مرتفع کرده و سعی کنید انگیزه یادگیری درس ریاضی را در فرزند خود ایجاد کنید تا در سالهای بالاتر با مشکل یادگیری مواجه نباشد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.