هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

چگونه برنامه ریزی موثری برای مطالعه داشته باشیم

در تمام دنیا دانش آموزان زیادی وجود دارند که نمی دانند برای یک مطالعه موثر چگونه می توانند برنامه ریزی کنند. به همین دلیل است که بسیاری از آنها علیرغم داشتن تلاش بسیار برای درس خواندن نمی توانند به نتیجه دلخواه برسند. مشاوران و برنامه ریزان تحصیلی به همین دلیل است که یکی از اصلی ترین فاکتورهای موفقیت تحصیلی دانش آموزان در سراسر دنیا هستند. در این مقاله توصیه هایی را از طرف آنها می خوانید که به شما کمک می کند تا برنامه ریزی موفق تری برای مطالعه داشته باشید.

سازماندهی برای ایجاد یک برنامه ریزی با هدف مطالعه سازنده و حفظ حجم کاری فزاینده ای که با آمادگی برای امتحانات نهایی همراه است، نکته کلیدی موفقیت دانش آموزان است. سازماندهی و برنامه ریزی موثر جلسات مطالعه به شما کمک می کند تا نه تنها اهمال کاری را به حداقل برسانید، بلکه مطمئن شوید که از زمان گرانبهای خود را به بهترین وجه ممکن صرف می کنید. در اینجا ۵ نکته مهم برای کمک به شما در سازماندهی مطالعه و مرور درس ها در دوره امتحانات گردآوری کرده ایم که مطمئنا به شما کمک می کند.

  1.  جدول زمانی مطالعه ایجاد کنید

ایجاد یک جدول زمانی مطالعه به شما کمک می‌کند تا به طور موثری برنامه های مرور درسی را در طول هفته های منتهی به امتحانات داشته باشید و همچنین در تقسیم زمان کافی برای هر موضوع درسی بسیار کمک کننده است. مهم ‌تر از همه ، برنامه‌ ریزی به شما کمک می کند تا بتوانید نظم موثری را در جلسات مطالعه و مرور درسی داشته باشید و همچنین به فعالیت های شما جهت می دهد و کمک می کند تا درباره نحوه مناسب استفاده از زمانتان تصمیم گیری کنید. برای اطمینان از اینکه جدول زمانی مطالعه شما تمام موضوعات ضروری را پوشش می دهد، ابتدا می توانید یک چک لیست مطالعه جداگانه تهیه کنید. مطمئن شوید که نه تنها موضوعات اصلی را که در کلاس مطالعه کرده اید، بلکه موضوعات فرعی که نیاز به مرور بیشتری دارند نیز در این جدول گنجانده اید.

  1.  اولویت دادن به وظایف مهم

وقتی دانش آموز هستید و به زمان امتحانات نزدیک می شوید برنامه شما بسیار شلوغ می شود، مرور مطالب درسی، حل تمرینات، تکالیف خانه و کارهای شخصی باید سامان دهی شوند. این کارها از نظر سطح فوریت و اهمیت متفاوت هستند. وقتی در حال برنامه ریزی درسی هستید بهتر است هرکاری که انجام می دهید را تیک بزنید. اولویت بندی وظایف بسیار مهم است، زیرا قطعاً نمی خواهید زمان گرانبهای مطالعه خود را با وظایف غیر ضروری یا غیر مهم پر کنید! اولویت بندی کارها راهی عالی  است برای اطمینان از اینکه بیشتر وقت خود را به مهم ترین کارهایی اختصاص می دهید که احتمالاً بیشترین تأثیر را بر عملکرد کلی و نمرات شما خواهند داشت. اولویت بندی کارهایی که باید انجام دهید به شما می گوید که وقتی بیشترین انرژی و تمرکز را دارید وقتتان را صرف چه اموری کنید و کدام کارها را باید زودتر انجام دهید.

  1. محدودیت های زمانی تعیین کنید

پربازده ترین زمان مطالعه شما معمولاً در ۲۵ تا ۳۰ دقیقه اول پس از باز کردن و شروع به مطالعه کتاب اتفاق می افتد (با شرط این که بین این زمان هیچ کار دیگری انجام ندهید) بنابراین سعی کنید جلسات مطالعه خود را طوری زمان بندی کنید که با هر ۳۰ دقیقه مطالعه کمی استراحت داشته باشید. چنین روش مطالعه ای در فرصت های زمانی ۳۰ دقیقه ای به شما کمک می کند تا بهره وری خود را به حداکثر برسانید، متمرکز بمانید و کار خود را با بالاترین کیفیت انجام دهید! سعی کنید بین ساعت های مطالعه خود استراحت های کوتاه ۵ تا ۱۰ دقیقه ای داشته باشید تا به ذهن خود استراحت دهید و امکان دهید تا آنچه خوانده اید را سازماندهی کند این کار به شما قدرت تمرکز بیشتری می بخشد تا بتوانید مطالب بیشتری را یاد بگیرید.

  1. برای هر جلسه مطالعه اهداف مشخصی را تعیین کنید

برنامه ریزی بدون هدف مثل طی یک مسیر بدون مقصد است، شما را خسته می کند اما به هیچ جایی نمی رساند. بنابراین برای هر روز خود باید هدفی تعیین کنید و در کنار این اهداف روزانه اهداف کوتاه مدت و بلندمدتی داشته باشید. در نظر داشته باشید که از چند دقیقه ابتدایی جلسه مطالعه خود برای ایجاد فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید استفاده کنید و به تمام کارهایی که برای آن جلسه به توجه شما نیاز دارد توجه کنید. تعیین اهداف کوتاه مدت برای خود هر بار که برای مطالعه می نشینید می تواند به کاهش تعلل و افزایش انگیزه شما برای شروع کار کمک کند.

  1. دوره اوج انرژی خود را پیدا کنید

سازماندهی موثر جلسات مطالعه به معنای برنامه ریزی آنها در طول دوره های اوج انرژی روزانه است. سعی کنید جلسات مطالعه شما فقط با توجه به شرایط شما تهیه شده باشد، شما نباید تحت تأثیر همسالان، همکلاسی ها، دوستان یا خواهر و برادرانتان قرار بگیرید، ساعات اوج انگیزه و انرژی در هر شخصی متفاوت است ضمن این که شرایط افراد نیز با هم فرق می کند.برخی از دانش‌آموزان صبح زود بیشتر احساس هوشیاری و تمرکز می ‌کنند، در حالی که برخی دیگر متوجه می‌ شوند که بیشترین بهره ‌وری عصرها اتفاق می افتد و ترجیح می‌ دهند بعدازظهر یا اواخر شب که حواس‌ پرتی کمتری وجود دارد، مطالعه کنند. برای کسانی که زمان های آخر شب را برای مطالعه انتخاب می کنند باید برنامه منظمی برای خواب در نظر گرفت، خواب منظم می تواند نقش موثری در افزایش تمرکز و بازدهی داشته باشد.

توصیه مدرسانه

همانطور که مطالعه کردید داشتن برنامه ریزی درسی می تواند نقش مهمی در موفقیت شما داشته باشد. بنابراین به این فکر کنید که باید یک برنامه ریزی درسی مناسب در اختیار داشته باشید. هیچ کس به اندازه یک مشاور و برنامه ریز تحصیلی نمی تواند در این امر شما را یاری کند.

مشاوران و برنامه ریزان تحصیلی در مدرسانه با تخصص و تجربه بالا در زمینه منابع درسی و مشکلات دانش آموزی بعد از جلسات مشاوره با شما بهترین روش مطالعه درسی و برنامه ریزی را برای شما در نظر می گیرند. به این ترتیب می توانید با پیروی از چنین برنامه ریزی هایی موقعیت خوبی را برای کسب نمرات درخشان در اختیار داشته باشید.

 

Views: 173

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.