هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

چگونه به فرزند خود در امتحان ریاضی کمک کنیم

معمولاً امتحانات استرس زاترین موقعیت هایی هستند که دانش آموزان در طول تحصیل با آن مواجه می شوند. با اضطراب و تنش، منتظر امتحانات پایان ترم های سه ماهه، میان ترم یا امتحانات نهایی هستند. از بین همه دروس، امتحان ریاضی با پیچیدگی و سختی های بیشتر، اهمیت بالاتری پیدا می کند. هدف از تحصیل، انتخاب رشته ای علمی و کاربردی برای فرد است که بتواند در آینده شغل مناسبی پیدا کند و یا قدم های موثری برای علم مورد نظر و جامعه انسانی بردارد. مهارت های ذهنی و ریاضیات نقش مهمی در موفقیت های علمی دانش آموزان دارد و برای این کار، آنها به درک عالی از ریاضیات و نمره کامل در امتحان نیاز دارند.

شاید تعجب کنید اگر بگوییم شما به عنوان والدین نقش بسیار مهمی در کسب نمرات عالی دانش آموز در درس ریاضی خواهید داشت. بله! شما می توانید باعث بهبود وضعیت یادگیری فرزند خود باشید. می پرسید چگونه؟ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

امتحان ریاضی و نقش والدین در کسب نمرات درخشان

اشتباه نکنید، قرار نیست شما در امتحان ریاضی فرزندتان شرکت کنید! شما به عنوان والدین می توانید با مهیا ساختن زیرساخت های مناسب و توجه به وضعیت درسی فرزند خود بیشترین نقش را در ارتقاء نمرات او ایفا کنید. در ادامه توصیه هایی را مطالعه  می کنید که می تواند بیشترین نقش را در ارتقاء نمرات ریاضی دانش آموزان ایفا کند. کافی است که به این توصیه ها عمل کنید و نتایج حیرت آور آن را مشاهده کنید.

برنامه ریزی فراموش نشود

مطمئن شوید که آنها برنامه درسی را دنبال می کنند. وجود برنامه ریزی می تواند بیشترین کارایی را داشته باشد. این که دانش آموز بداند دقیقا چه کارهایی را باید انجام دهد و مسیر رسیدن به هدف را بداند بیشترین تأثیر را در موفقیت او خواهد داشت. فرزند شما باید برنامه درسی خود را برای امتحانات درک کند، برنامه ریزی درسی باید قبل از امتحانات آماده باشد. بهتر است از همان ابتدای سال تحصیلی برنامه ریزی مناسب و متناسب با شرایط دانش آموز برای او تهیه شود، چنین برنامه ای از سردرگم شدن دانش آموز جلوگیری می کند. بله، آنها باید از مفاهیمی که قرار است یاد بگیرند مطمئن باشند. نزدیک امتحانات به آنها توصیه کنید که نموداری از مفاهیمی را که باید قبل از امتحانات بیاموزند تهیه کنند و از آنها بخواهید پیشرفت خود را در اجرای برنامه در نظر داشته باشند.

تا می توانید نمونه سوال حل کنید

یکی از کارهایی که برای فرزند خود باید انجام دهید این است که نمونه سوالات امتحانی سال های گذشته را برای او فراهم کنید. این نمونه سوالات به وفور در سایت های آموزشی وجود دارند، ضمن این که کتاب های نمونه سوال نیز در بازار موجود است که می توانید خریداری کرده و به عنوان تمرین از سوالات آن استفاده کنید.

یکی دیگر از قدم های موثر در این راه شرکت در آزمون های آنلاین است. این آزمون های آزمایشی به صورت زمان بندی شده و به شکل امتحانات طراحی شده اند و بهترین تمرین برای آماده سازی قبل از امتحان محسوب می شوند.

همه اینها می تواند به کودک شما کمک کند تا برای مدیریت هر موقعیت مشابهی آماده شود. آزمون های آزمایشی کمک می کند که فرزند شما نقاط ضعف خود را بهتر درک کند و با برنامه ریزی برای رفع این نقطه ضعف ها در امتحانات بعدی آماده تر باشد. تمرین کردن روی نقطه ضعف ها می تواند باعث یادگیری بهتر مباحث سخت درسی ریاضی باشد.

تمرین روزانه فراموش نشود

اگر می خواهید فرزند شما در یادگیری ریاضی موفق باشد تمرین کردن روزانه را فراموش نکنید. شما باید برنامه ای داشته باشید که در آن هر روز ساعتی به یادگیری ریاضی اختصاص داده شده باشد. هرگز یادگیری و مرور مباحث درسی را به روزهای منتهی به امتحانات موکول نکنید. تمرین کردن منظم باعث کاهش استرس امتحان می شود و می تواند به سرعت عمل در حل مسائل ریاضی نیز کمک کند.

انتخاب تمرین های مناسب نقش مهمی در آمادگی فرزند شما خواهد داشت. بهتر است برای این کار از یک معلم خصوصی ریاضی کمک بگیرید و یا از سایت های آموزشی معتبر استفاده کنید.

تکالیف منزل را جدی بگیرید

انجام به موقع تکالیف ریاضی نقش مهمی در یادگیری آنها دارد. باید مطمئن شوید که فرزندتان از تکالیف ریاضی صرف نظر نمی کند. ممکن است فرزند شما تکالیفش را نیمه تمام رها کند و یا سوالات مشکل تر را اصلا حل نکند بهتر است که ساعتی را به بررسی وضعیت درسی او و تکالیفش اختصاص دهید تا همه چیز را به دقت کنترل کرده باشید. اگر احساس می کنید فرزند شما در حل کردن تمرین ها مشکل دارد باید به فکر استخدام معلم خصوصی ریاضی باشید. هفته ای یک بار کلاس خصوصی ریاضی می تواند برای رسیدگی به تمرینات ریاضی و رفع اشکالات انتخاب ایده آلی باشد.

فرمول ها و روش ها را جداگانه یادداشت کنید

از فرزندتان بخواهید که دفترچه ای جداگانه برای نوشتن فرمول ها و روش های حل مسئله داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که آنها این جزوه فرمول ها را به صورت روزانه مطالعه می کنند، زمان مرور کردن این فرمول ها می تواند قبل از رفتن به رختخواب یا زمانی که صبح از خواب بیدار می شوند باشد. به این ترتیب وقتی سوالی را می بینند روش ها و فرمول های مورد نیاز برای حل مسئله را به خاطر می آورند. ثابت شده است که این روشی کارآمد برای بازنگری مفاهیم و فرمول های ریاضی است.

اجازه دهید فرزندتان مسئله را به روش خود حل کند

باید بدانید که یک مسئله ریاضی روش های مختلفی برای یافتن راه حل دارد. هیچ قانون مشخصی وجود ندارد که کودک شما برای حل یک مسئله باید از یک الگوی مشخص پیروی کند. بهتر است آنها را تشویق کنید که منطق پشت هر مفهومی را بپرسند. آنها با درک کامل مفاهیم، ​​می توانند راه خود را برای حل مسئله پیدا کنند.

روش‌های اصلی را مشخص کنید و پاسخ دهید

فرزندتان را تشویق کنید تا فرمول‌های مورد استفاده در مراحل و راه‌ حل نهایی را مشخص کند، به طوری که وقتی یک مربی بررسی می ‌کند، از دیدن دقت در پاسخ‌ ها خوشحال شود. این می تواند برای آنها امتیاز و همچنین بازخورد مثبت به همراه داشته باشد. بنابراین این برجسته سازی را به یک کار ضروری در تمرین روزانه آنها تبدیل کنید. این که فرمول حل مسئله را در ابتدای مسئله بنویسند و با اطلاعات مسئله آن را جایگذاری کرده و در انتها به پاسخ برسند. مرتب نوشتن حل مسائل ریاضی نقش مهمی  در نمایش درک دانش آموز از مسائل دارد.

آرامش را در خانه حفظ کنید

معمولاً امتحانات می تواند برای فرزند شما استرس زا باشد. زمانی که روزهای امتحانات نزدیک می شود، اکثر دانش آموزان فشار استرسی بسیاری را احساس می کنند. این زمانی است که باید محیطی آرام و بدون حواس پرتی برای آنها فراهم کنید. مطمئن شوید که آنها در خانه تمرکز کافی برای مطالعه و یادگیری را دارند.

خواب و تغذیه برنامه ریزی شده داشته باشید

بهتر است در زمان امتحانات برنامه منظمی برای خواب و تغذیه داشته باشید. مواد خوراکی تازه و مغذی نقش مهمی در علمکرد بهتر مغز و خواب راحت تر دارند. ضمن این که خواب کافی و راحت به افزایش تمرکز و کارایی مغز کمک می کند.

توصیه مدرسانه به والدین

متاسفانه اکثر والدین تصور می کنند با استخدام یک معلم خصوصی یا هزینه برای کلاس های جبرانی و کتاب های آموزشی رسالت خود را در یاری فرزندشان در تحصیل به پایان رسانده اند. اما باید بدانید که به عنوان والدین نقش شما همواره در کنار فرزندتان برجسته خواهد بود. آرامش محیط خانه و همچنین داشتن برنامه ریزی منظم برای تمرین، مطالعه و …، استفاده از کلاس های جبرانی و بررسی میزان پیشرفت دانش آموز مسائلی است که والدین باید آنها را جدی بگیرند تا دانش آموز موفق تری داشته باشند.

Views: 616

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.