ثبت نام

88904002 - 021

سعیده فرهادی | معلم خصوصی علوم نهم در منزل

من سعیده فرهادی هستم، دارای مدرک کارشناسی زیست جانوری هستم و بیش از ۱۰ سال است که به تدریس خصوصی مشغول می باشم، یکی از دروسی که در  جلسات خصوصی به تدریس آن می پردازم علوم است، در این یادداشت قصد دارم به بیان نکاتی در خصوص درس علوم نهم بپردازم.

درس علوم از جمله دروسی است که بیشتر به مباحث تئوری می پردازد، به همین دلیل نیز برای اکثر دانش آموزان یادگیری این درس به معنای حفظ کردن مفاهیم آن است، این در حالی است که باید بگویم علوم یک درس کاملا پایه ای و مهم است که باید به شکل مفهومی آموخته شود تا بتوان از آن در سالهای بالاتر تحصیلی بهره مند شد.

من سعیده فرهادی هستم، دارای مدرک کارشناسی زیست جانوری هستم و بیش از 10 سال است که به تدریس خصوصی مشغول می باشم، یکی از دروسی که در  جلسات خصوصی به تدریس آن می پردازم علوم است، در این یادداشت قصد دارم به بیان نکاتی در خصوص درس علوم نهم بپردازم.

به ویژه در مورد درس علوم پایه نهم باید به این نکته توجه داشت که در سال دهم علوم تبدیل به سه درس مهم فیزیک، شیمی و زیست شناسی می شود که هرکدام از دروس تخصصی رشته های ریاضی و تجربی هستند، همین مسئله است که باعث می شود علوم یک درس کاملا مهم و جدی باشد که باید برای یادگیری آن وقت مناسب در نظر گرفت.

همیشه عادت کرده ایم که واژه معلم خصوصی را برای دروسی چون فیزیک، ریاضی یا زبان بشنویم اما اگر دانش آموزی احساس می کند که در یادگیری درسی مثل علوم نیز دچار مشکل است هیچ اشکالی ندارد که برای پیشرفت از وجود معلم خصوصی بهره مند شود.

برای این که بتوانید درس علوم نهم را با موفقیت پشت سر بگذارید باید یک برنامه ریزی مناسب برای آن در اختیار داشته باشید، پیشنهاد من به اکثر دانش آموزانم این است که در زمان مطالعه درس علوم با تمرکز و دقت بالایی درس را مطالعه کنند، نکات مهم را برای خود یادداشت کنند یا با هایلایت کردن آنها امکان مرور کردن نکات مهم را در زمان های مقتضی مثل زمان برگزاری کوئیزها یا امتحانات برای خود فراهم کنند.

درس علوم دارای مباحث بسیار شیرینی است که یادگیری آنها می تواند دیدگاه شما را نسبت به اتفاقات پیرامون محیطی شما کامل تر کند، بنابراین نباید صرفا به چشم یک منبع درسی به علوم نگاه کنید، بلکه درس علوم یک منبع مناسب برای بالا بردن آگاهی دانش آموز از مسائل پیرامون خود می باشد. برای این که بتوانید در یادگیری علوم موفق باشید باید این درس را با علاقه و اشتیاق فراوان بیاموزید.

پیشنهاد من به معلمان عزیز این است که درس علوم را با بیان مثال های ملموس تشریح کنند، ضمن این که اگر امکان دارد برای بسیاری از مباحث زیست شناسی و زمین شناسی آن از انجام آزمایشات علمی و یا ارائه نمونه های زنده و قابل مشاهده برای دانش آموزان بهره بگیرند تا این معلومات در ذهن دانش آموز تثبیت شود.

برای دانش آموزانی که قصد دارند در رشته علوم تجربی ادامه تحصیل دهند موفقیت در یادگیری درس علوم بسیار مهم است و باید سعی کنند که در این درس نمره مطلوبی کسب کنند، بنابراین اگر میخواهید در این رشته ادامه تحصیل دهید می توانید از معلم خصوصی برای یادگیری بیشتر درس علوم استفاده کنید. کلاس های تقویتی می تواند برای رفع اشکالات شما و همچنین ارزیابی میزان دانسته های شما مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.