هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

ویژگی هایی که نوجوانان را می سازند

نوجوانان به دلیل تغییرات هورمونی ، ممکن است کنجکاو ، سرکش و از نظر احساسی ناپایدار باشند. افزایش حساسیت به نظرات همسالان ، رفتارهای پرخطر و رشد اخلاقی نیز از ویژگی های سال های نوجوانی است.به طور کلی ویژگی های مشترک نوجوانان را در چهار بعد جسمی و فیزیکی ، تفکر ، عاطفی و اجتماعی می توان خلاصه نمود.

ویژگی های مشترک جسمی و فیزیکی در دوره نوجوانی  

رشد جسمی که همه ما با آن آشنا هستیم ، در این سن بسیار سریع و ناهموار است. بنابراین ، او اغلب احساس خستگی و دست و پا چلفتی می کند و گاهی اوقات تنبل به نظر می رسد.

البته این احساس به دلیل روش طبیعی بدن او برای محافظت از خود در برابر استرس بیش از حد است. نوجوان در این دوره فکر می کند که توجه همه را به خود جلب می کند و احساس ناخوشایندی می کند.

علائم بلوغ شروع به ظاهر شدن می کند. به جنس مخالف علاقه نشان می دهد. در دختران این علائم زودتر خود را نشان می دهد.

ویژگی های مشترک تفکر در دوره نوجوانی

در این دوره تغییر در تفکر رخ می دهد. دیگر هر چه به او گفته می شود را به راحتی نمی پذیرد و از همه چیز انتقاد می کند. پذیرفتن ملاحظاتی که مخالف خواسته هایش است برای او دشوار است.

او شروع به تفکر انتزاعی می کند یا همه چیز را سیاه و یا سفید می بیند. از سویی در این دوره توانایی تفکر منطقی افزایش می یابد. قادر به بیان تخیلات خلاق خود است و می تواند عواقب اعمال خود را پیش بینی کند. دامنه فعالیت های آن با توجه به تفکراتی که دارد به طور قابل توجهی در حال گسترش و تغییر است.

ویژگی های مشترک عاطفی در دوره نوجوانی

در دوره نوجوانی از نظر عاطفی تغییر شدید خلق و خو متناسب با شرایط جسمانی وی اتفاق می افتد. در مواقعی که لازم بداند خویشتنداری می کند و در مواقعی سرکش می شود.

شور و اشتیاق زیادی دارد و به تدریج شروع به کسب اعتماد به نفس می کند. تمایل دارد سرسختانه به نظرات خود پایبند باشد و آنها را در همه جا مطرح کند.

همچنین دارای حس شوخ طبعی زیادی است که در اغلب موارد همراه با تمسخر است. همچنین احساس استقلال زیادی دارد.

ویژگی های مشترک اجتماعی در دوره نوجوانی

میل به دوستی با گروهی از همسالان بیشتر شده و روابط خانوادگی را قطع می کند. می خواهد مستقل از خانواده اش باشد و هرچه زودتر بالغ شود. به نظرات والدین و دیگر بزرگسالان حساس بوده و خواهان درک از آنها است. از ابزارهای افراطی برای جلب رضایت همسالان خود استفاده می کند.

همچنین شروع به کسب مهارت های ارتباطی کرده و فعالیت های رقابتی او را هیجان زده می کند. روابط او با سایر کودکان و بزرگسالان متنوع تر و معنادارتر می شود. دختران با همسالان خود دوست هستند، اما معمولا به پسران بزرگتر علاقه دارند. پسرها در این سن ممکن است علاقه ای به دختر نداشته باشند، اما همه آنها از داشتن دوستان خاص در جنس و سن خود لذت خواهند برد.

Visits: 28

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره توسعه فردی و رشد فکری حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.