جمشید ملاحسینی هستم با ۱۲ سال سابقه تدریس ریاضی، دو سال اخیر را معلم ریاضی خصوصی یازدهم بودم
در این مدت ۱۲ سال، که از سال ۸۶ در یک آموزشگاه شروع به تدریس خصوصی ریاضی کردم از سطح مقدماتی تا پیشرفته در مقاطع راهنمایی سابق و دبیرستان در رشته های تجربی و ریاضی تدریس نموده ام.
در همان سالهای اولیه که کار تدریس را به صورت حرفه ای آغاز کردم سبک تدریس بنده به صورت مفهومی و پایه بوده است گرچه این روند تدریس کمی آهسته تر از سایر روش های تدریس است اما دانش آموز مبحث درسی را به طور کامل یاد میگیرد و در آینده با رفتن به پایه های بالاتر مطالب درسی سال گذشته را فراموش نخواهد کرد.
من در اولین جلسه تدریس خصوصی گذشته دانش آموز را از لحاظ درسی مطالعه میکنم و حداقل به دو پایه قبل تر او بر میگردم زیرا این برای ادامه تدریس بسیار مهم است گرچه دانش آموز در امتحان پیش رو و پایهای که تقسیم میکند ممکن است سراغ آن مباحث درسی نرود و یا در امتحان از آنها سوالی نیاید اما اگر دانش آموز چیزی از آنها نداند ادامه تدریس به او بسیار بسیار سختتر است و به صورت ناخودآگاه معلم و دانش آموز وارد تدریس و یادگیری حفظی می شوند.
خیلی از معلم ها مدعی تدریس مفهومی هستند اما در هنگام تدریس در بیان مثال های کاربردی و ناتوان اند.
در این مدت ۱۲ سال که مشغول به تدریس خصوصی ریاضی هستم و بیشتر سابقه تدریس بنده بر روی پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم بوده است من با دانش آموزان دبیرستانی ارتباط بهتری میتوانم برقرار کنم و در کلاس طوری تدریس بکنم که مباحث درس ریاضی برای آنها قابل فهم باشد و یکی از دلایلی که روی مثال های کاربردی تاکید دارم این است که در ریاضیات دبیرستان اعداد تر هستند و دانش آموز در مباحث درسی با حروف و فرضیات و کار دارند گاهی برای دانش آموز واقعاً جان می افتد که حروف چه نقشی در فرمول ها دارد و حتی توضیح ساده آن میتواند دانش آموز را به فهمی جدید از ریاضیات برساند گرچه برای ما معلم ها این حروف و این اعداد و فرمول ها کاملا عادی است اما باید این را فراموش نکنیم که دانش آموز برای اولین بار است که در عمرش با چنین اعداد حروف و فرمولهای برخورد میکند است بهتر است ما آموزش پایهای و مفهومی را در کلاس اجرا کنیم تا همه دانشآموزان مطلب را به خوبی یاد بگیرند