هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

اهمیت توسعه فردی برای دانش آموزان را جدی بگیرید!

فقط کافی است کمی به گذشته نگاه کنید، زمانی که شما دانش آموز بودید و احساس می کردید پدر و مادرتان چقدر از دنیای شما دور هستند، چه چیز باعث می شود که فکر کنید شما می توانید بهترین رهنمون فرزندانتان برای ورود به دنیای آینده باشید؟ در واقع علم و تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و حقیقتا هر قدر هم که دانا و به روز باشید همگام شدن با سرعت پیشرفت ها در دنیا امکان پذیر نیست. اگر فکر می کنید هر آنچه لازم است را می توان در مدرسه آموخت باز هم اشتباه می کنید. اگر عمیق و منصفانه فکر کنید متوجه خواهید شد که برای موفقیت نسل آینده به مواردی بیش از آنچه در مدرسه ها آموزش می دهند نیاز خواهید داشت. در سال های اخیر واژه ای جدید در دنیای روانشناسی و شخصیت شناسی فردی به گوش می خورد که احتمال زیاد شما هم آن را شنیده اید، ” توسعه فردی ” اگر هنوز اطلاعات کافی از این موضوع و اهمیت آن در زندگی آینده فرزند خود ندارید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید!

توسعه فردی مهمترین نیاز دانش آموزان امروز!

هر فردی دارای خصوصیات رفتاری و شخصیتی منحصر به فرد است. بنابراین نمی توان انتظار داشت که یک قالب یکسان برای پرورش همه دانش آموزان وجود داشته باشد. اشتباهی که امروزه در سیستم آموزشی کشور ما همچنان در حال اجرا است.

توسعه فردی عملی برای نگاه به درون و تمرکز روی روش هایی است که باعث توسعه و بهینه سازی رفتارها، شخصیت، مهارت ها و …. در یک شخص می شوند. به کمک توسعه فردی می توان در زندگی به خودآگاهی، عزت نفس و پرورش مهارت های فردی رسید. همین مسئله است که شخص را در مسیر درست قرار می دهد، در تعیین اهداف متناسب با شخصیت و استعدادش یاری اش می کند و در نهایت او را به آرزوهایش می رساند.

توسعه فردی کمک می کند که از پتانسیل های درونی خود آگاهی یابید و آنها را به کار گیرید و به این ترتیب کیفیت زندگی خود را چه از  نظر فردی و چه اجتماعی بهبود بخشید. وقتی همه چیز خوب پیش می رود مطمئنا انگیزه و امید بیشتری برای رسیدن به اهدافتان خواهید داشت.

اهمیت توسعه فردی در زندگی دانش آموزی

زندگی دانش آموزان در دوران تحصیل پر از فشارها و استرس های روانی است. به ویژه در دوره نوجوانی با توجه به مواردی چون تعیین رشته و در ادامه تحصیلات در دانشگاه فشارهای ناشی از انتخاب های اشتباه می تواند بسیار مخرب بوده و زندگی یک دانش آموز را به طور کلی متحول کند. بسیاری از ما بارها خودمان فکر کرده ایم که اگر در دوره دبیرستان رشته دیگری می خواندیم، در دانشگاه رشته دیگری انتخاب می کردیم و یا به دنبال علاقمندی هایی که احساس می کردیم در آن مهارت و استعداد داریم می رفتیم مطمئنا موفق تر بودیم. تصور کنید که برای یک فرد ۴۰ ساله این حسرت ها تا چه اندازه ناامید کننده است. همین موارد کافی است که اهمیت توسعه فردی را در زندگی شخصی هر فرد درک کنید. مهمترین مواردی که می توان به عنوان ضروریات اجرای توسعه فردی برای دانش آموزان به آن اشاره کرد عبارتند از:

– برنامه ریزی دقیق و هدفمند برای دستیابی به اهداف شخصی و تحصیلی

– پیشرفت در تحصیل و انتخاب های منطقی و کاربردی

– کشف نقاط ضعف و قوت، استعدادها و تلاش برای بهبود و توسعه آنها

– احساس رضایت و عزت نفس بیشتر

– زندگی با آرامش بیشتر

کدام مهارت های توسعه فردی برای دانش آموزان ضروری تر است؟

مطمئنا تا به اینجا به اهمیت توسعه فردی در زندگی دانش آموزان به عنوان نسل آینده پی برده اید. اما احتمالا نمی دانید که باید از کجا شروع کنید، به کجا مراجعه کنید، اصلا باید به دنبال چه باشید!  پاسخ بسیار ساده است. کمک گرفتن از یک مشاور متخصص در زمینه توسعه فردی می تواند آغاز راهی باشد که فرزند شما را به سعادت می رساند. یک مشاور کاربلد و متخصص می تواند به عنوان راهنما در تعیین هدف، ایجاد نقشه راه،  برنامه ریزی هدفمند و … گام به گام همراه شما باشد.

چنین مشاوری به صورت فردی و خصوصی تنها در اختیار شما خواهد بود تا شاه کلید حرکت در مسیر موفقیت را در دست بگیرید. مهارت های توسعه فردی بسیار گسترده و متنوع است و بسیاری از آنها در زندگی فردی، برخی در زندگی تحصیلی و برخی دیگر در زندگی حرفه ای و شغلی تأثیرگذار هستند. مهمترین مهارت هایی که به عنوان مهارت های مهم توسعه فردی برای دانش آموزان یاد می شوند عبارتند از:

– مهارت‌های ارتباطی و بین فردی

– حل مسأله

– چابکی و سازگاری شناختی

– شفقت به خود، مراقبت از خود و خود اندیشی

– شناخت تعارض و حل تعارض

– تغییر مسیر و عدم قطعیت

– آینده نگری

– مهارت‌های سازماندهی

– ذهنیت رشد محور

– کار تیمی و همکاری

– خودآگاهی

کاربرد توسعه فردی در زندگی دانش آموزی

توسعه فردی می تواند در پیشرفت تحصیل، شخصیت و در آینده در پیشرفت شغلی هر فرد بسیار تأثیرگذار باشد. توسعه فردی به دانش آموزان کمک می کند که اعتماد به نفس و انعطاف پذیری بیشتری در یادگیری داشته باشند. به این ترتیب از نظر جسمی و روحی سالم تر خواهند بود و با ایجاد یک برنامه ریزی صحیح و و متناسب تلاش می شود که دانش آموزان به برنامه های درسی گسترده تر و متنوع تری دسترسی داشته باشند. در این برنامه ریزی فردیت دانش آموزان در نظر گرفته می شود و همین مسئله است که باعث می شود بتوان در مسیر درست گام برداشت. مهمترین کاربرد توسعه فردی در زندگی دانش آموزان باعث پیشرفت آنها در موارد زیر می شود:

– مهارت تصمیم گیری

– مهارت ارتباطی و ارائه های کلاسی

– مهارت تفکر، کار و زندگی چند بعدی

– مهارت حل مسئله

– مهارت افزایش تمرکز

– هوش هیجانی

– مهارت کار گروهی

– آشنایی با سبک های یادگیری

– مدیریت زمان

– مهارت های مالی

– ادراک افکار منفی

– خودانگیزشی، اعتماد به نفس و عزت نفس

– آشنایی با فناوری های دیجیتال

توصیه مدرسانه به دانش آموزان

ما در حساس ترین برهه تاریخ زندگی می کنیم به طوری که حتی با نگاهی به ده سال گذشته احساس می کنیم که سال های سال از آن زمان گذشته است و پیشرفت تکنولوژی به گونه ای در زندگی همه ما تأثیرگذار بوده که حتی تصور بازگشت به گذشته ها سخت به نظر می رسد. حال تصور کنید که دنیا در ۳۰ سال آینده چگونه است؟ آیا فرزندان شما برای ورود به این دنیا به اندازه کافی مهارت می آموزند؟ آیا می توانند همگام با قطار پیشرفت گام بردارند؟ آینده در دست کسانی است که امروز چراغ راه را روشن می کنند. آنها می توانند دید وسیع تری داشته باشند و در نهایت سریع تر حرکت کرده و زودتر از سایرین به مقصد برسند. برای آشنایی بیشتر با توسعه فردی در زندگی دانش آموزی و دریافت مشاوره در این زمینه با کارشناسان ما در تماس باشید.

۰۲۱

۴۴۰۲۵۸۶۰

۸۸۹۰۴۰۰۲

۲۶۵۷۰۸۱۰

Views: 74

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.