ثبت نام

88904002 - 021

آموزش روش های مدیریت مالی برای دانش آموزان

برنامه ریزی مالی و یادگیری نحوه پس انداز برای هیچ کس کار آسانی نیست. این مسئله می تواند برای نوجوانان که تجربه کافی ندارند بسیار مشکل تر از سایرین باشد. اگر شما هم از آن دست دانش آموزانی هستید که پول توجیبی می گیرید و نمی دانید که چگونه دخل و خرج خود را مدیریت کنید ، پس انداز کنید و مایحتاج خود را خریداری کنید، پیشنهاد می شود این مقاله را تا انتها بخوانید.

شما در دوران حساسی از زندگی خود زندگی می کنید و باید بسیاری از مهارت های مورد نیاز از جمله پس انداز کردن را یاد بگیرید. مدیریت اوضاع اقتصادی و مالی مهمترین مهارتی است که به آن نیاز دارید، شما در آینده دانشجو می شوید و این کار می تواند دوران دانشجویی راحت تری را برای شما رقم بزند. اگر هنوز روش های پس انداز کردن و مدیریت مالی را یاد نگرفته اید بهتر است که قدم قدم به این کار را شروع کنید. به جای تغییرات یکباره باید با تغییرات رفتاری تدریجی عادت های خوب را در خود ایجاد کنید که معمولا در درازمدت موثر هستند.

     باید آینده نگر باشید

کمتر کسی پیدا می شود که عادت خوب آینده نگری را داشته باشد. شما باید بیاموزید که در مورد هرچیزی آینده نگر باشید و رفتارهای خود را با تأثیرات درازمدتی که در زندگی شما دارند بررسی کنید. همه افراد اغلب ترجیح می دهند کارهایی انجام دهند که نتایج فوری آن را مشاهده کنند، اما معمولا کارهایی که همراه با رشد آهسته باشد ، همان کاری است که باعث رشد و موفقیت شما در آینده می شود. کنترل امور مالی نیز یکی از این رفتارها است. رفتاری که بسیار مهم و قابل توجه است و می تواند آینده شما را کاملا تغییر دهد.

برنامه ریزی مالی و یادگیری نحوه پس انداز برای هیچ کس کار آسانی نیست. این مسئله می تواند برای نوجوانان که تجربه کافی ندارند بسیار مشکل تر از سایرین باشد. اگر شما هم از آن دست دانش آموزانی هستید که پول توجیبی می گیرید و نمی دانید که چگونه دخل و خرج خود را مدیریت کنید ، پس انداز کنید و مایحتاج خود را خریداری کنید، پیشنهاد می شود این مقاله را تا انتها بخوانید.

ما در این مقاله ۶ روش برای پس انداز و مدیریت برنامه های مالی برای شما آماده کرده ایم. بهتر است به این روش ها بی اندیشید و سعی کنید آنها را به عادت خود تبدیل کنید.

  1.  یک برنامه هدفمند داشته باشید

ایجاد یک برنامه مالی به همان اندازه که به نتیجه مربوط می شود، به فرآیند نیز مربوط است. این کار به ما امکان می دهد فرصت ها و خطراتی را که ممکن است بر توانایی ما برای دستیابی به اهداف مالی ما تأثیر بگذارد، شناسایی کنیم. اگرچه پایبندی به بودجه ها ممکن است خسته کننده باشد اما توجه به هزینه هایتان به شما قدرت بیشتری در خرید و پس انداز می بخشد. وقتی شما بدانید که پولتان را صرف چه کارهایی می کنید می توانید فرصت های پس انداز را شناسایی کنید.

  1.  اهداف واقع بینانه تعیین کنید

ممکن است اهداف بزرگ و جسورانه جالب به نظر برسند اما تقسیم کردن آنها به اهداف کوچکتر و واقعی تر دستیابی به اهداف را برای شما  آسان تر می کند. برای اینکه انگیزه خود را حفظ کنید، اهدافی را ایجاد کنید که ممکن است در عرض چند هفته یا چند ماه به آنها برسید. اهداف پس‌ اندازی داشته باشید می ‌تواند شما را وادار کند خرج خود را مدیریت کنید تا بتوانید پول های خود را در بانک پس انداز کنید یا جایی که برایتان مفید باشد سرمایه گذاری کنید. هروقت که توانستید به اهداف کوتاه مدت خودت برسید برای خود پاداش در نظر بگیرید.

  1.  اهداف خود را به اشتراک بگذارید

نباید از این که در مورد اهدافتان با دوستان یا خانواده خود صحبت کنید هراس داشته باشید. شما می توانید اهداف مالی خود را برای آنها شرح دهید و نظرات آنها را بدانید، ضمن این که چنین کاری می تواند انگیزه و مسئولیت پذیری شما را بیشتر کند. به اشتراک گذاشتن اهداف مالی خود با دوستان یا خانواده می تواند یک قرارداد اجتماعی ایجاد کند و به شما کمک کند رفتار خود را برای رسیدن به این اهداف بهتر تنظیم کنید. این کار شما باعث می شود اطرافیانتان درک کنند که چرا شما از بسیاری از هزینه های سنگین صرف نظر می کنید.

  1. روی اهداف تمرکز کنید، نه روی شکست

هیچ کس بازنده بودن را دوست ندارد. همه ما  ترجیح می دهیم از ضررهای مالی دوری کنیم و به دنبال کسب سود بیشتر در کارهایمان هستیم. همه ما از این که پولمان را صرف کارهای بیهوده کنیم ناراضی هستیم، با این حال معمولا به صورت کاملا احساسی تصمیم گیری می کنیم و خریدهای لحظه ای و احساسی داریم. این رفتار باعث می شود که هرگز نتوانید پس انداز کنید.

بهتر است روی پس انداز کردن خود تمرکز کنید. همیشه به برنامه و هدف نهایی خود فکر کنید. اگر وسیله ای را نیاز ندارید واقعا از خرید آن صرف نظر کنید.

  1.  اول پس انداز کنید

یک روش عالی برای پس انداز کردن آن است که ابتدا پس انداز کنید و سپس خرج کنید. این به آن معنا است که وقتی پول تو جیبی می گیرید ابتدا مبلغی که برای پس انداز ماهانه در نظر دارید کنار بگذارید و هرچه باقی ماند را خرج کنید. این روش به ویژه اگر نمی توانید جلوی خرج کردن های اضافه را بگیرید این بهترین کار است. یکی از بزرگترین موانع برای دستیابی به اهداف مالی ما عدم کنترل خود است. به جای این که صرفه جویی کنید و تا آخر ماه تلاش کنید پول خرج نکنید، بهتر است یک برنامه مداوم و مشخص برای پس انداز داشته باشید. هرماه ابتدا پولی که در برنامه تان برای پس انداز در نظر گرفته اید را کنار بگذارید و از آنچه باقی می ماند خرج کنید. اگر می توانید صرفه جویی کنید و از باقی مانده پول پس انداز کنید می توانید آخر ماه آن مبلغ را هم به حساب پس اندازتان اضافه کنید.

  1. آموزش روش های مدیریت مالی برای دانش آموزان برنامه ریزی مالی و یادگیری نحوه پس انداز برای هیچ کس کار آسانی نیست. این مسئله می تواند برای نوجوانان که تجربه کافی ندارند بسیار مشکل تر از سایرین باشد. اگر شما هم از آن دست دانش آموزانی هستید که پول توجیبی می گیرید و نمی دانید که چگونه دخل و خرج خود را مدیریت کنید ، پس انداز کنید و مایحتاج خود را خریداری کنید، پیشنهاد می شود این مقاله را تا انتها بخوانید. بیشتر مراقب هزینه های خود باشید

استفاده از کارت های بانکی در خرید کردن شما را جسورتر می سازد که بیشتر خرج کنید. یک روانشناس می گوید وقتی شما با پول نقد خرید می کنید تمایل کمتری به خرج کردن دارید. پس بهتر است پول هایی که قرار است خرج کنید را به صورت نقدی در کیفتان نگهداری کنید. هرگز برای وسایل و تجهیزاتی که نیاز ندارید هزینه نکنید. از خرید کردن به صورت ناگهانی و بدون برنامه پرهیز کنید. به این ترتیب می توانید پول بیشتری پس انداز کنید. سعی کنید هر هفته مقدار مشخصی پول نقد را برداشت کنید تا هزینه های روزانه خود را پوشش دهید.

سخنی از مدرسانه

هرگز تصور نکنید که قرار است والدین شما همیشه مخارج مالی شما را تأمین کنند. وقتی از همین دوران دانش آموزی و نوجوانی می آموزید که مخارج خود را مدیریت کنید و پس انداز خوبی داشته باشید، این مسئله در دوران جوانی و اشتغال برای شما نهادینه شده و قدرت بیشتری برای تصمیم گیری های مالی خواهید داشت.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.