هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

هر آنچه باید در مورد اردوهای تابستانی بدانید

باید این نکته را پذیرفت که در دنیای امروز با توجه به تعداد کم فرزندان یا تک فرزند بودن اکثر افراد فرصت تعامل با همسالان برای دانش آموزان عملا وجود ندارد. اکثر ارتباط دانش آموزان به کلاس های درسی در مدرسه و دوستانی که در این محیط دارند خلاصه می شود. اردوهای تابستانی یکی از بهترین فرصت هایی است که فرزند شما می تواند برای تعامل با دوستان و همچنین تلاش برای رسیدن به استقلال شخصیتی از آن بهره مند شود. ما در این مقاله به نکات مهم پیرامون اردوهای تابستانی خواهیم پرداخت.

چه زمانی باید با اردوی تابستانی موافقت کنید

برای بسیاری از والدین دور شدن فرزندان به تنهایی یک چالش است. به ویژه اگر فرزند آنها سن کمی داشته باشد و یا تا کنون تجربه دوری از والدین را نداشته است. اولین سوالی که برای بسیاری از والدین مطرح می شود این است که بهترین سن برای تجربه اردوی تابستانی چه سنی است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نمی توان یک سن قطعی و مشخص را برای چنین تجربه ای تعیین کرد. این مسئله به فاکتورهایی چون شخصیت اخلاقی فرزند شما، ویژگی های رفتاری، امنیت اردو، نوع اردو و سبک زندگی خانواده خواهد داشت.

برای بسیاری از والدین که فرزندان مستقل و مسئولیت پذیری تربیت کرده اند حضور در اردوهای تابستانی از سن دبستان بلامانع است اما برخی دیگر از والدین، ممکن است تجربه موفقی در این زمینه کسب نکنند. پس توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت نام در اردوهای تابستانی در مورد مسائل و وظایفی که فرزند شما با آن مواجه خواهد بود با او صحبت کرده و در صورتی که توانایی درک و انجام آنها را داشته باشد او را برای چنین اردوهایی ثبت نام کنید.

نکات مهم ثبت نام در اردوهای تابستانی

اردوی تابستانی یک فرصت مناسب برای دانش آموز است تا توانایی های خود را محک بزند. این فرصت موقعیتی را برای او ایجاد می کند تا دور از والدین چند روزی را به تنهایی و در کنار دوستان خود سپری کند. این تجربه جدید می تواند بسیاری از ابعاد شخصیتی و توانایی یک دانش آموز را روشن سازد. برای این که مطمئن شوید این اردو برای شما مفید است یا خیر به نکات زیر توجه داشته باشید:

کودک یا نوجوان

اگرچه در همان ابتدای مقاله اشاره کردیم که فاکتور سن یک فاکتور قطعی برای چنین اردوهایی محسوب نمی شود، اما معمولا اردوهای کوتاه مدت مثلا اردوهای یک روزه برای کودکان سن دبستان و اردوهای بلندتر برای نوجوانان مناسب است.

برنامه اردو

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که برنامه اردوی تابستانه چیست. آیا این یک اردوی تفریحی است و یا یک اردوی آموزشی؟ در هر صورت باید به علاقه فرزند خود نیز توجه کنید. گاهی اردوهای آموزشی به ویژه اگر در مورد یک موضوع خاص باشند ممکن است برای دانش آموز جذاب نباشد. اردوهای علمی معمولا از برنامه ریزی متفاوتی نسبت به اردوهای تفریحی برخوردار هستند بنابراین بهتر است قبل از ثبت نام به این مسئله توجه داشته باشید.

مزایای شرکت در اردو

می توانید قبل از ثبت نام به این مسئله فکر کنید که این اردو چه مزایایی برای فرزند شما به همراه دارد. صرفا تفریح و سپری کردن اوقات در کنار دوستان نمی تواند مزایای شرکت در چنین اردوهایی باشد. اردوهای تابستانه باید دانش آموز را با یک بعد تازه از زندگی آشنا کند. فرصت کسب تجربه های جدید، بهبود مهارت های ارتباطی، شرکت در برنامه های فرهنگی، ورزشی، هنری، علمی و … در چنین اردوهایی و همچنین محک زدن مسئولیت پذیری و استقلال طلبی دانش آموز از جمله مزایای شرکت در اردوهای تابستانی است.

آیا اجازه شرکت در اردوهای تابستانه را به فرزندم بدهم؟

قبل از هر مسئله ای توصیه ما این است که در مورد چنین اردوهایی به خوبی تحقیق کنید. مطمئن شوید که محیط اردو، امن، دوستانه و دارای قوانین و نظم است. حتما از مسئولین برگزاری اردو در مورد برنامه ها و مزایای شرکت در چنین اردوهایی سوال کنید.

اطلاعات کامل از نظر محل برگزاری اردو، برنامه ها، افرادی که در اردو حضور دارند، شماره تماس مسئول برگزاری اردو و … را در اختیار داشته باشید.

به یاد داشته باشید که چنین اردوهایی فرصت مهارت تعامل با سایرین در زمان غیبت شما را در اختیار فرزند شما قرار می دهد، پس توصیه می کنیم نکات مهم و ضروری که او در زمان غیبت شما در خصوص ارتباط با غریبه ها و سایرین باید بداند را در اختیار او قرار دهید تا از مسائلی چون زورگویی ها، سرقت، سوء استفاده های مالی و جنسی و … در امان باشد.

همچنین پیشنهاد می شود با او در مورد مدیریت بحران، مدیریت منابع مالی، برنامه ریزی هدفمند و همچنین کسب تجربه در چنین اردوهایی صحبت کنید.

در صورتی که همه نکات را به خوبی از نظر گذرانده و در مورد آنها با فرزند خود صحبت کنید، می توانید اجازه شرکت در این اردو را در صورت تمایل صادر کنید.

سخن پایانی

در همه سیستم های آموزشی در سراسر دنیا، برنامه اردوهای تابستانه برقرار است، این اردوها ممکن است با هدف آموزش و به صورت علمی، اردوهای ورزشی، اردوهای  جهادی به منظور خدمت رسانی به مناطق محروم به ویژه در دوره دوم متوسطه، اردوهای تفریحی و اردوهای زیارتی و فرهنگی برگزار شوند.

شرکت در چنین اردوهایی می تواند با مزایای بسیاری همراه باشد، ضمن این که تجربه حضور در اجتماعی به جز خانواده و مسئولیت پذیری و مدیریت بحران دور از خانواده را به دانش آموز ارائه می کند. پس شرکت در چنین اردوهایی می تواند بسیار هیجان انگیز و پر ثمر باشد.

در صورتی که مدرسه فرزند شما چنین اردوهایی را برای تابستان در نظر دارد می توانید بعد از بررسی نکاتی که در مقاله به آنها اشاره کردیم، اجازه شرکت فرزند خود در چنین اردویی را صادر کرده و فرصت کسب تجربه و خاطره سازی را برای او فراهم سازید.

Views: 441

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.