وقتی حرف از تلاش و کوشش دانش آموزان برای موفقیت می شود ناخودآگاه ممکن است ما تنها دانش آموزانی را تصور کنیم که برای درس خواندن و موفقیت در تحصیل تلاش می کنند و کمتر می توانیم دانش آموزی را تصور کنیم که علی رقم این که در مدرسه درس می خواند و دانش آموزی موفق است ، خارج از مدرسه نیز برای یادگیری و درست کردن وسایل های الکتریکی و مکانیکی تلاش می کند.
یکی از همین دانش آموان موفق که در کلاس های ریاضی مدرسانه نیز شرکت می کند عماد محمدی است.
عماد محمدی دانش آموز باهوشی بود که به درس ریاضی علاقه ای نداشت اما مشکل از او نبود ، مشکل از نحوه آموزش به او بود.
عماد توانست با ایجاد یک ارتباط عالی ، همکاری خیلی خوبی با معلم خصوصی ریاضی مدرسانه خود داشته باشد و کم کم به ریاضی علاقه مند شود و همین مسئله باعث شد نمراتش در مدرسه مخصوصا” در درس ریاضی بهبود پیدا کنند و به خیلی خوب برسند.
عماد دانش آموزی کنجکاو است که اوقات فراغت را صرف ساختن و سرهم کردن وسایل الکترونیکی و مکانیکی می کند.
یکی از خصوصیات بارز و فوق العاده او این است که بدون معلم و تنها با تماشای ویدیو های یوتیوب سراغ سرهم کردن وسایل الکترونیکی و مکانیکی می رود که این نشان می دهد که این دانش آموز در آینده پیشرفت های بسیار خوبی خواهد کرد زیرا خود آموزی را فراگرفته و برای یادگیری از تمام امکانات اطراف خود استفاده می کند.
داستان عماد محمدی به ما یادآوری می کند که با تحصیل در مدرسه و دانشگاه اگر با خود آموزی ترکیب شود می تواند بسیاری از موانع از جمله اشتغال را از سر راه افراد بردارد.
همچنین داستان علاقه مندی عماد به درس ریاضی پس از آموزش درست و اصولی ریاضی توسط مدرسانه نشان می دهد اکثر دانش آموزانی که به ریاضی علاقه ندارند به خاطر هوش شان یا نبود استعداد ریاضی نیست ، بلکه به خاطر عدم آموزش صحیح است.
از این که چنین دانش آموز هایی عضوی از مدرسانه هستند خوشحالیم و امیدواریم موفقیت های بیشتری از آنها ببینیم. همچنین از والدین عماد هم متشکریم که ما را انتخاب کردند تا در کنار فرزندشان باشیم.