هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

چطور شیمی سال دوازدهم را پاس کنیم

برای دانش آموزان رشته های تجربی و ریاضی پاس کردن شیمی دوازدهم کمی چالش برانگیز به نظر می رسد به ویژه اگر شیمی درس مورد علاقه شما نباشد یا از جمله درس هایی باشد که در یادگیری آن کمی مشکل داشته باشید. در مباحث درسی شیمی مطالب بسیاری برای یادگیری وجود دارد، حفظ کردن فرمول ها، اسامی و … کاری طاقت فرسا و سخت به نظر می رسد. در این مقاله مطالبی را با شما در میان می گذاریم که به پاس کردن درس شیمی دوازدهم کمک می کند.

چرا یادگیری شیمی دوازدهم مهم است

همانطور که اشاره شد درس شیمی برای دانش آموزان رشته های تجربی و ریاضی از آن جهت اهمیت دارد که یکی از دروس تخصصی در کنکور است. بنابراین یادگیری آن و امکان تست زدن موفقیت آمیز این درس کمک می کند تا امکان تحصیل در رشته های بهتری را داشته باشید. شیمی دوازدهم از دو بخش حفظیات و سوالات تشریحی و مفهومی تشکیل می شود که هر دو بخش اهمیت یکسانی دارند. در ادامه سعی می کنیم که با ارائه روش هایی به شما کمک کنیم تا شیمی دوازدهم را راحت تر پاس کنید.

پایه خود را در درس شیمی تقویت کنید

یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید این است که پایه خود را در درس شیمی قوی کنید. معمولا دانش آموزانی در یادگیری شیمی دوازدهم موفق عمل می کنند که شیمی یازدهم را به خوبی فراگرفته باشند. بنابراین بهتر است که مطالعه این درس را زود شروع کنید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید. اگر در شیمی یازدهم مشکل داشته اید، بهتر است از کلاس های خصوصی و جبرانی برای رفع اشکلات و یادگیری بهتر استفاده کنید تا شیمی دوازدهم را با آمادگی بهتری آغاز کنید و شرایط هموارتری پیش روی شما قرار گیرد.

سال دوازدهم سال سخت و پر مشغله ای است که بسیار کوتاه به نظر می رسد. بنابراین بهتر است که برای همه دروس از جمله شیمی برنامه خوبی داشته باشید. بسیاری از مباحث درسی شیمی دوازدهم به دروس شیمی سال یازدهم مربوط است، بنابراین برای یادگیری مفهوم فرمول ها و بسیاری از مباحث مفهومی باید ابتدا شیمی یازدهم را قوی کنید.

روش مطالعه خود را انتخاب کنید

بسیاری از دانش آموزان دروس مفهومی را به صورت گروهی بهتر یاد می گیرند. برای این دسته از دانش آموزان شرکت در گروه های چند نفری از دوستان یا کلاس های تقویتی توصیه می شود.

اما اگر ترجیح می دهید که به صورت انفرادی مطالعه کنید، روش هایی مثل استفاده از فلش کارت، کتاب های مکمل درسی و … نیز می تواند مفید باشد.

می توانید از وجود یک معلم خصوصی نیز کمک بگیرید تا بر نحوه مطالعه و یادگیری شما نظارت داشته باشد، چنین معلمانی نقاط قوت و ضعف شما را بررسی می کنند، اشکالات شما را برطرف می کنند، برنامه ریزی های تحصیلی و شیوه های تدریس را با توجه به شرایط شما انتخاب می کنند که این مسئله کمک می کند تا یادگیری بهتری داشته باشید.

مطالعه مفید داشته باشید

کم نیستند دانش آموزانی که ساعت ها درس می خوانند اما هرگز به نتیجه دلخواه نمی رسند. بنابراین باید به این نتیجه رسید که کیفیت مطالعه از کمیت آن اهمیت بیشتری دارد. اگر می خواهید شیمی دوازدهم را پاس کنید باید مفید مطالعه کردن بیاموزید. حتما در زمان  مطالعه یادداشت برداری کنید و در زمان مرور کردن این یادداشت ها را نگاه کنید. به این ترتیب در هر شرایطی می توانید یادداشت های خود را مرور کنید حتی زمانی که خارج از منزل هستید.

برای مطالعه برنامه ریزی داشته باشید

نکته مهم دیگر این است که مطالعه هدفمند داشته باشید، بسیاری از مباحث درس شیمی را باید در طول سال مطالعه کنید. تلنبار کردن مطالب برای شب های امتحان اشتباه بزرگی است که اکثر دانش آموزان در این سال مرتکب می شوند. باید به جای سخت مطالعه کردن، روش های مطالعه هوشمند را بیاموزید. ضمن این که در کنار یادگیری درس باید به نحوه تست زنی و سوالات تستی نیز آشنایی پیدا کنید. می بینید! کار بسیار سختی پیش روی شما قرار دارد.

تامین منابع مناسب

منابع بسیاری برای یادگیری بهتر شیمی دوازدهم وجود دارد. کتاب درسی و معلم اولین و مهمترین منابع در دسترس شما هستند که باید از وجود آنها بهره مند شوید. ویدئوهای آموزشی آنلاین، کلاس های خصوصی، کتاب های کمک درسی و … نیز منابع خوبی است که می توانید با توجه به شرایط خود از آنها استفاده کنید. بهترین ایده پیدا کردن محتوای فوق العاده خاص و استفاده از آن است. سعی کنید مطالب مرتبط را در فواصل زمانی کم مطالعه کنید که در یادگیری راحت تر موثر است. دروس مفهومی مثل شیمی را باید با تمرکز بالا مطالعه کرد.

نکاتی در مورد یادداشت برداری درس شیمی

همیشه در زمان مطالعه خود یادداشت برداری را در نظر داشته باشید. شما می توانید علاوه بر جزوه ای که معلم شیمی دوازدهم در اختیار شما قرار می دهد، خودتان هم خلاصه نویسی و نکته برداری کنید. بهتر است که هر فصل را در یک صفحه خلاصه کنید. از کدهای رنگی برای اولویت بندی و برنامه ریزی استفاده کنید مثلا رنگ سبز: متوجه شدم، رنگ زرد: کمی مشکل دارم و نیاز به مطالعه بیشتر دارم و رنگ قرمز: باید از معلمم مشاوره بگیرم. سعی کنید یادداشت برداری شما کاملا منظم، خوش خط و تمیز باشد.

آمادگی برای امتحان نهایی شیمی

اگر از ابتدای سال تحصیلی به خوبی و با برنامه ریزی  مطالعه کرده باشید در زمان امتحان فقط به یک مرور نیاز دارید، اما اگر احساس می کنید در یادگیری مشکل دارید بهتر است به فکر کلاس خصوصی یا جبرانی برای رفع اشکالات خود باشید. درک چگونگی ساختار امتحانات به شما کمک می کند تا امتحان را بهتر برگزار کنید.

بهتر است در زمان امتحان به محدودیت زمانی توجه داشته باشید. یک جدول زمانی در نظر بگیرید و مشخص کنید برای هر سوال چقدر زمان نیاز دارید. باید از زمان خود به نحو احسنت استفاده کنید.

در زمان پاسخگویی به صوالات بهتر است ابتدا به سوالاتی که پاسخ کوتاه دارند، پاسخ دهید. سپس سراغ چند گزینه ای ها بروید و در آخر به سوالات تشریحی پاسخ دهید.

ابتدا به سوالاتی پاسخ دهید که جواب آنها را می دانید. سپس به سوالاتی که از پاسخ آنها مطمئن نیستید رسیدگی کنید. اگر سوالی برای شما مبهم است می توانید از مسئولین حاضر در جلسه سوال کنید.

Views: 938

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.