ثبت نام

88904002 - 021

مهتاب صولتی | آموزش مفهومی ریاضی یازدهم در تهران

من مهتاب صولتی هستم، کارشناس ارشد ریاضی کاربردی، دارای ۸ سال سابقه تدریس ریاضی کنکور و ریاضی دوره دوم متوسطه، مدرس یکی از موسسات آموزشی آزاد در تهران هستم به عنوان مدرس کنکور با یکی از دبیرستان های خوشنام تهران همکاری می کنم.

درس ریاضی بسیار درس مهم و چالش برانگیزی است، به ویژه این که در سالهای آخر دوره متوسطه این منبع درسی دارای مباحث بسیار مهمی می شود که نقش اساسی در موفقیت دانش آموز در کنکور ایفا خواهد کرد. دانش آموزی که با پایه ضعیف ریاضیات وارد سال یازدهم و دوازدهم می شود مطمئنا نمی تواند در امتحان نهایی و کنکور موفق عمل کند، بنابراین پیشنهاد من به دان شآموزان سال یازدهم این است که حتما برای درس ریاضی از معلم خصوصی و کلاس های تقویتی استفاده کنند. به ویژه در مورد دانش آموزان رشته های ریاضی و تجربی این مسئله بیشتر اهمیت پیدا می کند.

من مهتاب صولتی هستم، کارشناس ارشد ریاضی کاربردی، دارای 8 سال سابقه تدریس ریاضی کنکور و ریاضی دوره دوم متوسطه، مدرس یکی از موسسات آموزشی آزاد در تهران هستم به عنوان مدرس کنکور با یکی از دبیرستان های خوشنام تهران همکاری می کنم.

برای این که ریاضی سال یازدهم را به صورت مفهومی بیاموزید نیاز دارید که برنامه ریزی منظمی برای درس خواندن داشته باشید، برنامه ای که در آن تمام اولویت های درسی و مطالعاتی شما مشخص شده باشد، به طور مثال این که چه ساعاتی را به مطالعه و یا چه ساعاتی را به حل تمرین بپردازید. برای دانش آموزانی که پایه ضعیف تری دارند بهتر است که حتما از کلاس های جبرانی استفاده کنند، برای این دسته از دانش آموزان باید برخی از مباحث  درسی دوباره مرور شود تا بتوانند مفاهیم جدید موجود در کتاب یازدهم را بیاموزند.

من همیشه به دانش آموزانم توصیه می کنم که روش های مطالعه ریاضی را بدانند، خواندن و مطالعه ریاضیات به عنوان یک درس مفهومی با سایر دروس متفاوت است و دانش آموز درصد زیادی از موفقیت خود را مدیون نوع مطالعه درس خواهد بود.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که دانش آموز برای تسلط به مباحث درسی بهتر است که تمرینات بسیاری از هر فصل حل کند، هرچه تمرین شما از مباحث درسی بیشتر باشد مطمئنا در پاسخگویی به سوالات موفق تر عمل خواهید کرد. یکی از منابع خوب برای دسترسی به تمرینات کتاب های کمک درسی هستند که علاوه بر داشتن درسنامه ها و نکات مهم هر فصل، نمونه سوالات بسیاری نیز در اختیار دانش آموز قرار می دهند که دارای پاسخنامه های تشریحی نیز می باشد.

بهتر است دانش آموزان به صورت مداوم مورد ارزیابی قرار بگیرند تا نقاط ضعف آنها مشخص شود، به این ترتیب می توان کلاسهای هدفمند تری برگزار کرد و دانش آموز وقت بیشتری روی نقاط ضعف خود خواهد گذاشت.

برای دانش آموزان سال یازدهمی بهتر است که ساعات کمی از کلاس را به یادگیری نکات تستی دروس و روش های حل تست اختصاص داد، این دانش آموزان در سال دوازدهم امتحان نهایی و کنکور را در پیش خواهند داشت و این شیوه تدریس و برنامه ریزی کمک می کند که اعتماد به نفس بیشتری برای ورود به سال تحصیلی پیش رو داشته باشند. مهمترین نکته در آموزش مفهومی ریاضی یازدهم این است که دانش آموز به صورت هدفمند و مداوم برای رسیدن به هدفی که دارد تلاش کند.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.