هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

تدریس خصوصی ریاضی در منزل

اهمیت ریاضی و توجه به یادگیری آن باعث شده است که در سال های اخیر تدریس خصوصی ریاضی در منزل یکی از بزرگترین دغدغه های والدین و دانش آموزان باشد. برنامه ریزی برای یادگیری بهتر و بهره مندی از یک معلم خصوصی ریاضی متخصص و با تجربه، از جمله چالش های پیش روی خانواده هایی است که قصد دارند با برگزاری کلاس خصوصی ریاضی وضعیت درسی فرزند خود را بهبود بخشند. ما قصد داریم با ارائه یک راهنمای جامع شما را در برنامه ریزی، انتخاب معلم و برگزاری جلسات تدریس خصوصی ریاضی در منزل یاری دهیم. همراه ما باشید.

چه زمانی معلم خصوصی ریاضی بگیرم؟

یکی از مهمترین نکات در مورد درس ریاضی، یادگیری مفهومی آن است. ریاضی از جمله دروسی است که تمامی مباحث آن به هم پیوسته است و دانش آموز طی سال های سال تحصیل، هربار با مطالب کامل تر و پیچیده تر مباحث مختلف در کتاب ریاضی روبه رو می شود؛ بنابراین اگر دانش آموزی دروس ریاضی سال های پیش را به خوبی فرا نگرفته باشد، مطمئنا در یادگیری کتاب ریاضی سال جدید نیز با مشکل روبه رو خواهد شد.

در پاسخ به سوال “چه زمانی اقدام به برگزاری جلسات تدریس خصوصی ریاضی کنیم؟” باید بگوییم که از همین حالا اقدام کنید. شما هر اندازه هم در یادگیری ریاضی موفق باشید مطمئنا مرور کردن مطالب درسی، رفع اشکال، یافتن نقاط قوت و ضعف و حل کردن تمرین های بسیار باعث بهبود کیفیت یادگیری شما خواهد بود. بنابراین هر دانش آموز با هر سطح دانش ریاضی می تواند از فواید کلاس خصوصی ریاضی در منزل بهره مند شود.

اکثر دانش آموزان یا اولیاء آنها به اشتباه تصور می کنند، یک یا دو جلسه کلاس تدریس خصوصی ریاضی درست در شب های امتحان می تواند چاره ساز مشکل یادگیری فرزندشان باشد، در حالی که چنین کلاس هایی تنها به شکل یک مسکن موقت ممکن است باعث قبول شدن در درس ریاضی با حداقل نمره باشد و انتظار بیشتری از چنین کلاس هایی نمی توان داشت.

ما توصیه می کنیم که کلاس تدریس خصوصی در منزل به صورت یک برنامه منظم و با توجه به میزان یادگیری دانش  آموز و شرایط فردی و تحصیلی او در طول سال تحصیلی برگزار شود.

کلاس خصوصی ریاضی برای کدام دانش آموزها لازم است؟

ریاضی درسی بسیار مهم و کاربردی است که دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی باید آن را بیاموزند. همان طور که پیش تر هم گفتیم این درس به صورت زنجیره وار از سال های ابتدایی که با مفاهیم عددی و اعمال اصلی ریاضی آشنا می شویم تا سال های بالاتر که به مراتب مباحث پیچیده تر و کامل تر می شوند، در فهرست کتاب های آموزشی وجود دارد. اهمیت این درس به اندازه ای است که معمولا مبنای اندازه گیری هوش و استعداد دانش آموزان قرار می گیرد. اگرچه این معیار سنجش کمی غیرمنصفانه و غیر علمی است اما تجربه نشان داده دانش آموزانی که در یادگیری ریاضی موفق هستند در دروس دیگر نیز عملکرد موفقی دارند.

کلاس خصوصی ریاضی می تواند با اهداف متفاوتی برای همه دانش آموزان مفید باشد. مثلا برای دانش آموزان ضعیف در یادگیری، کلاس تدریس خصوصی ریاضی در منزل فرصتی برای آموزش دوباره است. این دانش آموزان می توانند ضمن آموزش دوباره، در کنار یک معلم با تجربه، به حل تمرین بپردازند، مثال های بی شماری حل کنند، دروس سال گذشته را که از یاد برده اند دوباره مرور کنند و برای امتحانات آماده شوند. در مورد دانش  آموزان سطح متوسط، کلاس های خصوصی ریاضی می تواند بسیار کاربردی باشد و سطح یادگیری آنها را ارتقاء دهد. حتی در مورد دانش آموزان ممتاز و زرنگ هم کلاس های خصوصی ریاضی کاربردی است. این کلاس ها برای چنین دانش آموزانی می تواند با هدف ارتقاء سطح علمی، مرور مطالب درسی خارج از کتاب، روش های تست زنی درس ریاضی، یادگیری ریاضی برای شرکت در آزمون تیزهوشان و المپیادها برگزار شود.

به این ترتیب می توان گفت که هر دانش  آموز با هر سطح پایه علمی می تواند از مزایای تدریس خصوصی ریاضی در منزل بهره مند باشد و چنین کلاس هایی برای همه دانش آموزان لازم و ضروری است.

انتخاب بهترین معلم خصوصی ریاضی

خب! حال که با اهمیت کلاس های خصوصی ریاضی آشنا شدید، نوبت به انتخاب معلم ریاضی می رسد! شاید بتوان گفت که این مرحله، پرچالش ترین بخش در آموزش خصوصی ریاضی محسوب می شود. معلم ریاضی نقش بسیار مهمی در آموزش و یادگیری این درس ایفا می کند.

تحقیقات نشان می دهد که روش های تدریس ریاضی و جوی که معلم در این کلاس ایجاد می کند در یادگیری دانش آموزان تأثیرگذار است. متأسفانه همه دانش آموزان در شرایط برابری از نظر بهره مندی از یک معلم ریاضی باتجربه، متخصص و مهارت بالا قرار ندارند. بنابراین می توان با استفاده از تدریس خصوصی ریاضی در منزل فرصت بهره مندی از تدریس یک معلم ریاضی با تجربه را برای دانش آموزی که از این نعمت در مدرسه محروم مانده است، ایجاد کرد.

برای این که هزینه کلاس خصوصی ریاضی در منزل هدر نرود، بسیار مهم است که یک معلم ریاضی خوب و باتجربه برای این کار در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که منظور ما از معلم خصوصی خوب، صرفا یک معلم با سطح علمی بسیار بالا یا مدرک دانشگاهی سطح بالا نیست! شاید بهتر باشد برای درک بهتر شما را با ویژگی های یک معلم خصوصی ریاضی خوب آشنا کنیم.

مهمترین ویژگی های یک معلم ریاضی خوب

یک معلم ریاضی برای موفقیت در کار تدریس خصوصی در منزل باید ویژگی های متعددی داشته باشد که مهمترین آنها عبارتند از:

رزومه قوی و موفق

اولین و مهمترین چیزی که در انتخاب معلم ریاضی خصوصی باید مد نظر گرفته شود، رزومه کاری موفق و قوی است.  معمولا رزومه خوب نشان دهنده توانایی یک معلم در تدریس و برگزاری کلاس های خصوصی موفق است.

آشنایی با روش های تدریس مدرن

روش های تدریس علم نیز مانند سایر موارد، طی سال ها دچار تغییر و تحول شده و به روز شده اند. تحقیقات زیادی پیرامون روش های تدریس صورت گرفته است و بسیاری از روش های تدریس سنتی و قدیمی که متأسفانه همچنان در سیستم آموزشی کشور ما از آنها استفاده می شوند منسوخ شده و مورد انتقاد قرار دارند. بنابراین بهتر است برای بهره وری بیشتر سراغ دبیرانی بروید که به لحاظ علمی و روش های تدریس به متدهای مدرن و جدید اعتقاد دارند.

فن بیان قوی

یکی از مهمترین ویژگی های یک معلم ریاضی خصوصی خوب، فن بیان قوی و قدرت در انتقال مفاهیم علمی است. چه بسیار معلمانی که علی رغم داشتن مدرک تحصیلی از بهترین دانشگاه ها و در بالاترین مقاطع، قادر به ارائه مطالب و انتقال آنها نیستند. یک معلم موفق باید روش های متعددی برای ارائه مطالب علمی داشته باشد، او باید بتواند شیوه تدریس مناسب برای یک دانش آموز را با توجه به شرایط و موقعیت او یافته و با قدرت انتقال بالا بتواند مفاهیم درسی را به او منتقل کند.

مسئولیت پذیر و متعهد

یک معلم دلسوز نسبت به وظیفه ای که به او محول شده است بسیار مسئولیت پذیر و متعهد است. او به خوبی جلسات تدریس خصوصی ریاضی در منزل را برنامه ریزی کرده و مطابق برنامه با نظم و انضباط خاصی پیش می رود. او برای هر جلسه برنامه ای جداگانه متناسب با پیشرفت و یادگیری دانش آموز ارائه می کند و برای هر مقطعی برنامه ای شامل تدریس، حل مثال، حل تمرین، رفع اشکال و … خواهد داشت.

ارتباط خوب با دانش آموز

اگرچه بسیار مهم است که معلم جدیت لازم برای اداره کلاس را داشته باشد، اما برقراری ارتباط صمیمی و نزدیک با دانش آموز نیز نکته مهمی است که نباید از آن غافل شد. در واقع یک معلم خوب باید رفتاری داشته باشد که کلاس درسی او نه خیلی خسته کننده جلوه کند و نه محلی برای فرار کردن از درس و خوش گذرانی باشد.

ارتباط دائمی با والدین

بسیاری از والدین تصور می کنند همین که یک شخص با عنوان معلم خصوصی به خانه آنها آمده و ساعتی را به تدریس درس ریاضی بپردازد، کافی است. اما برای این که از برگزاری کلاس های تدریس خصوصی ریاضی در منزل به هدف برسید لازم است که با معلم فرزند خود در ارتباط باشید. یک معلم خوب باید هر جلسه گزارش کاملی از کلاس و میزان پیشرفت دانش آموز را به والدین او ارائه کرده و ضمن توضیح و تشریح همه شرایط در مورد کلاس های بیشتر و ساعات آن با والدین مشورت کند.

چگونه یک معلم ریاضی خوب پیدا کنیم؟

با توجه به اهمیتی که والدین به میزان یادگیری فرزندان خود می دهند، این روزها بازار تدریس خصوصی ریاضی در منزل بسیار داغ است. متأسفانه بسیاری از فعالان در این عرصه، تجربه، مهارت و علم کافی برای این کار را ندارند. حتما شما هم با مواردی روبه رو بوده اید که علیرغم هزینه های بسیار برای کلاس های خصوصی ریاضی، انتظاری که داشته اید برآورده نشده باشد.

برای این که یک گام کاملا حرفه ای در آموزش ریاضی فرزند خود بردارید بسیار مهم است که با متخصصین امر در زمینه تدریس ریاضی همکاری کنید، برای این کار برنامه ای هدفمند داشته باشید و همه چیز را مطابق با برنامه پیش ببرید.

پیدا کردن یک معلم ریاضی خوب به اندازه یادگیری ریاضی سخت به نظر می رسد اما ما اینجا هستیم تا در کنار شما بالندگی و پیشرفت فرزندتان را در امر یادگیری ریاضی به نظاره بنشینیم.

یک بار برای همیشه ریاضی را به سبک مدرسانه بیاموز!

مدرسانه یک مجموعه کاملا تخصصی آموزشی با محوریت آموزش مفهومی دروس به ویژه ریاضی است. ما در این مجموعه تلاش کرده ایم که همه گام های تدریس خصوصی ریاضی در منزل با جدیدترین روش های آموزشی در دنیا همگام بوده و بیشترین بهره وری را به همراه داشته باشد.

بهترین دبیران و متدهای آموزشی

آنچه مدرسانه را در زمینه تدریس ریاضی از سایرین متمایز می سازد، بهره مندی از تخصص دبیران با سابقه و موفق در آموزش ریاضی است، ما مجموعه ای دست چین از بهترین اساتید ریاضی را برای آموزش خصوصی ریاضی در مقاطع مختلف ریاضی را در اختیار داریم. مجموعه ای که از فیلترهای سخت گیرانه ای عبور کرده اند و همگی به لحاظ اخلاقی، شخصیتی، علمی و مهارت های فردی و اجتماعی سرآمد همکاران خود هستند.

برنامه ریزی هدفمند و منحصر به فرد

نکته دیگری که در آموزش ریاضی به سبک مدرسانه باید به آن اشاره کنیم، برنامه ریزی هدفمند و تخصصی برای هر دانش آموز است. در واقع مشاورین برنامه ریزی تحصیلی در مدرسانه یک برنامه جامع، کاربردی و انعطاف پذیر به شکل منحصر به فرد برای هر دانش آموز و با توجه به شرایط محیطی، فردی و درسی دانش آموز تدوین می کنند. به این ترتیب شروع کلاس ها با هدف های بلندمدت همراه بوده و همه چیز مطابق برنامه و با اصول استاندارد آموزشی پیش خواهد رفت.

پیگیری و رصد فعالیت دانش آموز در طول برنامه

ارتباط منظم با اولیا و ارائه گزارشات تشریحی نسبت به عملکرد دانش آموز در کلاس های درسی و پیش روی در برنامه ریزی تحصیلی تدوین شده، از جمله اقدامات دیگری است که در مدرسانه شاهد آن هستیم. در واقع شما قدم به قدم پیشرفت و یادگیری فرزند خود را رصد کرده و در  جریان همه برنامه ها قرار خواهید داشت. به این ترتیب قادر خواهید بود که برای تشکیل کلاس ها و برنامه های آموزشی متنوع بودجه بندی هدفمندتری داشته باشید.

همه چیز برای یک یادگیری مفهومی آماده است!

ما معتقدیم که همه دانش آموزان در شرایط عادلانه قادر به یادگیری مفهومی درس ریاضی هستند. بنابراین تلاش کرده ایم که این شرایط را با توجه به موقعیت و شرایط هر دانش آموز برای او مهیا کنیم تا در یادگیری درس ریاضی موفق باشد. از نظر ما همه چیز در یک برنامه ریزی اصولی و استاندارد و کلاس های منظم و حرفه ای خلاصه می شود. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان آموزشی مدرسانه با ما در تماس باشید. مطمئن باشید که با گام های حساب شده و حرفه ای سال تحصیلی جدید نقطه عطفی در زندگی تحصیلی فرزندتان خواهد بود.

تماس با کارشناس آموزش

۸۸۹۰۴۰۰۲ – ۰۲۱

۰۹۱۹۸۹۲۱۰۴۹

 

 

Views: 74

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.