ثبت نام

88904002 - 021

معلم تقویتی علوم در تهران | زیبا مطلبی

من زیبا مطلبی هستم، دارای مدرک کارشناسی شیمی محض از دانشگاه دانشگاه بابلسر می باشم، بیش از ۱۰ سال سابقه تدریس دروس علوم و شیمی در مقطع دبستان، متوسطه اول و دوم دارم، تدریس خصوصی یکی از بزرگترین علایق من در زمینه شغلی است.

درس علوم یکی از دروس مورد علاقه اکثر دانش آموزان است، از آنجایی که مباحث این درس بیشتر در زندگی روزمره وجود دارد و به نوعی ملموس است، دانش آموزان نیز علاقه زیادی به این مباحث نشان میدهند. از طرفی درس علوم تلفیقی از دروس زیست شناسی، شیمی و فیزیک است، بنابراین یادگیری اصولی و مفهومی آن در آینده به یادگیری و پیشرفت دانش آموز در دروس یاد شده نیز کمک می کند.

من زیبا مطلبی هستم، دارای مدرک کارشناسی شیمی محض از دانشگاه دانشگاه بابلسر می باشم، بیش از 10 سال سابقه تدریس دروس علوم و شیمی در مقطع دبستان، متوسطه اول و دوم دارم، تدریس خصوصی یکی از بزرگترین علایق من در زمینه شغلی است.

برای این که درس علوم، تبدیل به یکی از دروس محبوب دانش آموزان شود، بهتر است مدرسین با استفاده از مثالهای ملموس و آزمایشات ساده در حضور دانش آموز او را در آموزش همراهی کنند. به نظر من در دروسی مثل علوم بهتر است که آموزش به صورت دانش آموز محور صورت گیرد، به این معنا که از حضور دانش آموز در آموزش بیشترین استفاده را داشته باشد، برای مثال می توانید با کمک دانش آموز آزمایشات علمی را انجام دهید، یا در مورد مطالب ابتدا از او سوال پرسیده و میزان اطلاعاتش را سنجیده و اجازه دهیم در ذهن او سوالاتی شکل گیرد.

وقتی دانش آموز به دنبال جواب سوالات خود باشد، با دقت بیشتری به مطالب درسی گوش می دهد و مطمئنا نکات را بهتر و دقیق تر مطالعه کرده و درک می کند. بنابراین در درس هایی نظیر درس علوم استفاده از حضور دانش آموز میتواند بسیار مفید باشد.

برای حل تمارین و همچنین تسلط کافی به مطالب می توان از کتاب های کمک درسی و نمونه سوالات امتحانی استفاده کرد. یکی از روش هایی که من در کلاس هایم از آن بهره بسیار می برم طرح سوال با کمک دانش آموز است. به این ترتیب که از دانش آموز میخواهم خود سوال طرح کرده و خود به سوالات پاسخ دهد. این روش کمک می کند تا دانش آموز تسلط خوبی به مفاهیم و مطالب داشته باشد. میتوان از این گزینه به عنوان تکلیف اضافه استفاده کرد.

در هرصورت نباید فراموش کرد که درس علوم یکی از دروس پایه و بسیار مهم است که در دوره دوم متوسطه بسیار کاربردی خواهد بود، بنابراین باید سعی کرد تا دانش آموز در این درس به مهارت کافی برسد. یکی از روش هایی که خانواده ها برای موفقیت فرزندان خود می توانند از آن استفاده کنند، استخدام معلم تقویتی و برگزاری کلاس های خصوصی است که کمک می کند دانش آموز مطالبی که در کلاس به خوبی متوجه نشده و یاد نگرفته است را به خوبی در خانه بیاموزد.

هنگام استخدام معلم باید توجه داشته باشید که مدرس خصوصی علوم دارای مهارت کافی در آموزش مطالب و فن بیان قوی در انتقال مباحث درسی داشته باشد، از طرفی نباید به تاثیر ارتباط موثر دانش آموز و معلم در موفقیت کلاس های تقویتی بی توجه بود.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.