هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

بهترین روش مطالعه برای امتحان

همانطور که می‌دانید افراد دارای خصوصیات اخلاقی و عادت های متفاوتی هستند و معمولا همه به یک روش کاری را انجام نمی‌دهند.

در خصوص روش مطالعه برای امتحان هم که از این قاعده مستثنا نیست مهم ترین مسئله مهم این است که اول از همه باید بدانیم که درس خواندن در چه زمان و مکانی برای ما آسان تر و خوشایندتر است؟

جواب این سوال را فقط خودتان می‌توانید بدهید و بهتر است که تمام موقعیت‌ها و زمان‌هایی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید و بکوشید که این شرایط زمانی و مکانی را برای خود فراهم کنید

پس از اینکه این کار را انجام دادید باید اصولی را که در ادامه به شما خواهیم گفترا به کار بگیرید تا بتوانید بیشترین بهره را از درس خواندن و آماده شدن برای امتحان ببرید.

پیدا کردن زمان و مکان

خب همه ما دقیقا می‌دانیم که چه زمانی کیفمان کوک است و سرحال هستیم ممکن است برخی بعد از چرت کوتاه در روز انرژی بگیرند و برخی پس از ورزش کردن و برخی پس از انجام یک بازی کامپیوتری

فرقی نمی‌کند که دقیقاً پس از انجام چه کاری ما انرژی لازم برای درس خواندن را پیدا می‌کنیم مهم این است که در زمانی که انرژی داریم سراغ درس خواندن برویم زیرادرس خواندن برای امتحان انرژی ما را می گیرد پس بهتر است در کمال آرامش و شادابی سراغ درس خواندن به رویم تا بتوانیم در مدتی انرژی داریم مطالب بیشتری را یاد بگیریم

نکته بعدی مکان است،مکان یکی از مهمترین اصول برای تمرکز و انجام دادن کاری است

تصور کنید شما همیشه بازی کامپیوتری را جلوی تلویزیون و در پذیرایی انجام می‌دهید وسط پذیرایی نمی تواند مکان مناسبی برای درس خواندن شما باشد زیرا شما در محیطی قرار می‌گیرید که شما را تشویق به انجام بازی کامپیوتری می کند زیرا مدت زیادی را در پذیرایی مشغول به انجام بازی کامپیوتری بودید در نتیجه در این مکان نمی توانید برای درس خواندن تمرکز کنید

باید محیطی را پیدا کنید که در آن هر چیزی که باعث حواس‌پرتی شما می شود وجود نداشته باشد یا اینکه بتوانید آن را حذف کنید محیط های شلوغ،مشترک و پر سر و صدا اصلاً مناسب درس خواندن نیستند و همچنین شما باید محیط هایی را انتخاب کنید که در آن نه آنقدر وضعیت بدنی تان راحت باشد (درازکش) که خوابتان ببرد آنقدر سخت باشد (حالت ایستاده ) که پس از اندکی درس خواندن نتوانیم آن را ادامه دهیم.

در حد خودتان درس بخوانید

یکی از مواردی که در طی این سال‌ها با آن برخورد داشته ایم این بوده است که برخی از دانش آموزان تصور می‌کنند بهترین روش مطالعه برای امتحان زیاد درس خواندن است.

اگر شما دانش آموز شب امتحانی هستید و فقط شب های امتحان سراغ کتاب می روید با تصمیم این که برای امتحان می خواهید ۱۰ ساعت در روز درس بخوانید و نمره ۲۰ بگیرید اتفاقی در روند درس‌خواندن شما نمی افتد.

شما در طول سال تحصیلی عادت کرده‌اید که اصلا درس نخوانید در نتیجه فقط یک تصمیم گیری ساده نمی‌تواند کمکی به شما بکند پس بهتر است اندکی بیشتر از توانایی درس خواندن تان درس بخوانید البته که ممکن است نمره لازم را نگیرید اما حداقل متوجه می‌شوید که اگر این اندکی درس خواندن بیشتر را هر روز ادامه دهید بعداً نمرات خود را در هر امتحان می توانید بالاتر و بالاتر ببرید.

برخی از دانش آموزان بر عکس این موضوع فکر می‌کنند با این که در طول سال مرتب درس می‌خواندند و در کلاس موفق بودند و نمرات مستر خوبی هم دریافت کردند به دلیل ترس از امتحان تصور می‌کنند که علیرغم تلاش هایشان ممکن است نمره کمی بگیرند و نا امید می‌شوند و از تلاش در شب امتحان پرهیز می کنند و به قول معروف تیر خلاص را به خودشان می‌زنند که این تصور بسیار غلط است.

شما دانش آموزان عزیز باید این را بدانید که هر تلاشی در شب امتحان ممکن است نتیجه مثبتی را برای شما داشته باشد و اگر شما در طول سال درس هایتان را خوانده باشید با کمی تلاش می توانید بهترین نمره را دریافت کنید.

الویت بندی درس ها

برخی از دانش آموز ها در درس های خواندنی و برخی دانش آموزان در درس های تمرین کردنی مانند ریاضی و فیزیک

شما باید اولویت و بیشترین زمان را به درس هایی اختصاص دهید که در آنها ضعیف هستید تا فرصت بیشتری برای رفع کردن مشکلات آن دروس داشته باشید.

همچنین توجه داشته باشید که ترتیب اولویت بندی درس ها باید این باشد که شما یک درسی که در آن ضعیف هستید را  مطالعه کنید و سپس سراغ درسی بروید که در آن قوی هستید به هیچ عنوان دو درسی که در آنها ضعیف هستید را نباید پشت سر هم انتخاب کنید زیرا به سرعت خسته می‌شوید و انگیزه خود را از دست خواهید داد.

تقسیم کردن به بخش های کوچکتر

یکی از بهترین روش های مطالعه برای امتحان تقسیم بندی درس خواندن به بخش های کوچک تر است

شما نباید مدت زمان درس خواندن تان را طولانی کنید بلکه باید دفعات تکرار آن را بیشتر کنید معمولاً قدرت تمرکز انسان در بالاترین حدود  ۲۰ دقیقه است در نتیجه شما باید ۲۰ دقیقه درس بخوانید و پس از استراحتی کوتاه دوباره برای یک بازه ۲۰ دقیقه ای آماده شوید.

همچنین به هیچ عنوان تصور نکنید که در شب امتحان می توانید ده ساعت یک دست را بخوانید زیرا شما عادت به این کار ندارید در نتیجه بهتر است از چندین روز قبل از امتحان درس خواندن تان را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید و هر روز روی یک درس تمرکز کنید و طوری این برنامه ریزی را انجام دهید که در طول هفته حداقل دو بار سراغ هر درسی که به زودی امتحان دارید بروید تا مطالب گذشته را مرور کنید تا از خاطرتان نرود.

پاداش

قطعاً انسان برای ادامه دادن به کارهای سخت نیاز به انگیزه دارد در نتیجه وقتی که شما در حال آماده شدن برای امتحان هستید و به سختی درس می خوانید لازم است که برای خود پاداش هایی در نظر بگیرید اما در حد کاری که انجام می دهید همچنین همیشه پاداش را بعد از انجام کار به خود بدهید نه قبل از آن.

برای مثال شما به مدت ۲ ساعت که به بخش های کوچکتر ۲۰ دقیقه‌ای تقسیم شده و در بین آنها پنج دقیقه استراحت می‌کنید درس می‌خوانید در نتیجه باید برای این کار پاداشی تعیین کنید اما چه پاداشی بهتر از انجام کاری که به آن علاقه دارید؟

برای مثال شما می توانید پیش خودتان تعیین کنید که اگر دو ساعت ریاضی تمرین کردم حق دارم یک ساعت بازی کامپیوتری کنم یا اینکه اگر دو ساعت زیست خواندم حق دارم یک ساعت تلویزیون تماشا کنم یا فیلم ببینم.

وقتی که شما برای انجام کارهای سخت پاداش تعیین می کنید به این دلیل که مغز شما به پاداش ها علاقه دارد و هر چیزی که باعث لذت می شود تمایل دارد از آن را تکرار کند در نتیجه شما انگیزه بیشتری برای انجام کار سخت پیدا می کنید و همچنین بعد از این که پاداش می گیرید مغز شما مطمئن می‌شود که بعد از انجام کار سخت می‌تواند به آسایش برسد.

معلم خصوصی

گاهی ما برای مطالعه فرصت کافی نداریم و یا اینکه وقتی مطالعه می کنیم احساس می کنیم که هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده‌ایم و ضعف‌هایی در درس خواندنمان داریم در اینجا بهتر است از معلم خصوصی استفاده کنیم.

یک معلم خصوصی خوب می‌تواند هم روش حل تمرین و درس خواندن را به ما آموزش دهد و هم بهتر از خودمان می تواند پی به نقاط ضعفمان ببرد و آنها را اصلاح کنند و ما را برای امتحان آماده کند.

Visits: 276

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره توسعه فردی و رشد فکری حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.