محسن شاهرودی هستم لیسانس ریاضی دارم و دبیر ریاضی نهم در تهران هستم
به مدت ۹ سال است که در کار تدریس مشغولم و در موسسه ونوس و مهر پویا دبیر ریاضی بودم
در ۳ سال اخیر در تدریس خصوصی یاضی نهم در منزل فعالیت داشتم و همزمان در موسسات مختلف نیز تدریس می کنم
به دلیل این که دانش آموزان تقویتی زیادی داشتم در تدریس بسیار صبر و حوصله دارم
مفاهیم ریاضی را از پایه شروع می کنم و گام به گام پیش می روم
روش تدریس من به گونه ای است که دانش آموز را درگیر مفهوم ریاضی می کنم
بعد از گذشت نیم ساعت از کلاسم آیتم هایی را که دانش آموز در آن قوی تر است را برسی می کنم و برای تدریس بهتر از همان ها استفاده می کنم
توانایی بالایی در انتقال مفاهیم ریاضی دارم و همیشه بایک مثال عینی مبحث درسی را شروع می کنم
در تدریس خصوصی ارتباط خیلی خوبی با دانش آموزانم برقرار می کنم و معتقدم معلم باید بتواند فرایند تدریس را برای دانش آموز لذت بخش کند
زیرا درس ریاضی به اندازه کافی برای دانش آموزان خشک است و همه آنها علاقه مند به ریاضی نیستند و این علاقه را معلم باید در آنها به وجود آورد
در این سالها که با موسسات مختلف به عنوان دبیر ریاضی نهم همکاری داشتم به دانش آموزان مختلفی با روحیات مختلف بر خوردم
اکثر آنها ایراد های پایه ای در درس ریاضی داشتند در نتیجه تصمیم گرفتم نوع تدریسم را مفهومی کنم و ریشه ای به دانش آموزان ریاضی را آموزش دهم
به منابع مختلفی مراجعه کردم که بعد از یادداشت برداری از آنها یک جزوه کامل برای همه مباحث ریاضی نهم آماده کردم
نتیجه بسیار خوب بود همه دانش آموزانی که با آنها تدریس خصوصی داشتم توانستم به ریاضی علاقه مند کنم
همه دانش آموزان به مقداری انگیزه احتیاج دارند و معلم ها باید در روش تدریسشان این موضوع را در نظر بگیرند
بسیاری از دانش آموزان مخصوصا” پسر ها به دلیل غرور نوجوانی ترس از ریاضی را بیان نمی کنند و معلم با راهکار هایی که می دهد و
نوع تدریسش در پی حل کردن این مشکل باشد
من با چند سوال ساده و ده دقیقه مکالمه با دانش آموزانم به راحتی متوجه می شوم که آیا ترس از ریاضی در دانش آموز وجود دارد یا خیر
حتی به عینه دیده ام برخی از دانش آموزان زرنگ هم ممکن است از ریاضی بترسند و استرس بالایی را تحمل کنند که این موضوع باید
به سرعت پیگیری شود تا قبل از این که باعث افت تحصیلی دانش آموز در سال های بالاتر شود