هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

معلم خوب ریاضی باید چگونه باشد؟

تعلیم و تربیت یک اصل مهم در زندگی افراد است، به طوری که ویژگی های شخصیتی و چهره اجتماعی یک فرد با همین آموزش ها شکل می گیرد. آموزش دیدن در محیط مناسب و برخورداری از معلمان خوب و کارآمد می تواند کلید داشتن یک جامعه موفق باشد. از آنجایی که معلم ها یک رکن اساسی در سیستم های آموزشی هستند، وجود یک معلم خوب می تواند در کنار رفع نیاز به آموزش، در شخصیت سازی و تعالی های رفتاری نیز نقش داشته باشد. به همین دلیل است که اکثر والدین به دنبال بهترین مدارس و بهترین معلم ها برای فرزندان خود هستند. ما در این مقاله قصد داریم به ویژگی های یک معلم خوب بپردازیم.

یافتن بهترین معلم برای تدریس خصوصی به فرزندان

معلمی شغلی فراتر از آموزش دادن است. یک معلم خوب باید توانایی برنامه ریزی و همچنین مدیریت کلاس درسی را داشته باشد. چنین معلمی دانش آموزان را بر اساس توانایی آنها در گروه های متناسب قرار می دهد، مباحث درسی را به شیوه های خلاقانه آموزش می دهد و فعالیت های گروهی مثل تهیه گزارش، بحث گروهی، انجام تکالیف به شکل گروهی و … را در کلاس اجرا می کند. این شیوه آموزش کمک می کند تا دانش آموزانی که سطح علمی پایین تری دارند به خوبی متوجه اشکالات و ایرادات آموزشی خود شوند. در بسیاری از موارد نیز رفع اشکال با دوستان برای دانش آموزان بسیار راحت تر از سوال کردن از معلم است.

ارزیابی های مستمر

یک معلم موفق باید به کمک سنجش و ارزیابی مستمر، دانش آموزان را و میزان یادگیری آنها را بررسی کند.استفاده از شیوه های خلاقانه سنجش مثلا انجام گزارش های درسی، خلاصه نویسی ها، کاردستی های درسی، پژوهش ها و … از جمله روش های عالی برای سنجش و ارزشیابی یادگیری دانش آموزان است.

مقایسه نکردن دانش آموزان

معلم خوب نباید دانش آموزان را با هم مقایسه کند. هر دانش آموز باید با گذشته خود مقایسه شود. پیشرفت و تلاش دانش آموزان باید با فعالیت های آن دانش آموز در گذشته قیاس شود. در واقع یک معلم خوب، معلمی است که کلاس او درس محور نیست، بلکه شاگرد محور است.

درس محوری در کلاس

در کلاس های درس محور، تأکید معلم بیشتر بر مطالب درسی و موضوعات آموزشی است. چنین معلمی وقت کلاس را بیش از هر چیز به یاد دادن مباحث درسی اختصاص می دهد. شیوه تدریس این معلم اغلب بر پایه سخنرانی و تک بعدی است، به این ترتیب که در مقابل تخته کلاس می ایستد و درس را توضیح می دهد. این معلم ها اغلب از نیاز و توانایی های دانش آموزان کلاس آگاهی ندارند و اغلب بدون توجه به میزان یادگیری کلاس، ساعت ها در مورد مباحث درسی آموزش می دهند. در چنین کلاس هایی دانش آموزان اغلب به صورت طوطی وار دروس را حفظ می کنند و همواره ترس از فراموشی همراه دانش آموزان خواهد بود. این دانش آموزان معمولا به کسب نمره قبولی قانع هستند و از علمی که می آموزند هیچ لذت و کاربردی نصیبشان نخواهد شد.

کلاس های شاگرد نگر

در این کلاس ها دانش آموز محور اصلی تدریس و آموزش خواهد بود. همه چیز بر اساس توانایی ها و نیازهای دانش آموز برنامه ریزی و ارزشیابی می شود. معلم هایی که با این روش به تدریس می پردازند از علم روانشناسی سررشته دارند و می دانند که با دانش آموزان هر رده سنی چگونه باید برخورد کنند. این معلم ها با توجه به شناختی که از کلاس دارند قادرند برخوردها و انتظارات خود را با روحیات دانش آموزان کلاس تطبیق دهند.

حتی شکل امتحانات و ارزش یابی دانش آموزان در این کلاس ها متفاوت است. معمولا شیوه های برگزاری آزمون ها و سنجش ها به صورت کارهای تحقیقاتی و علمی و به صورت گروهی است.  همه کارها بر عهده دانش آموزان است و آنها موظف هستند که در مورد مطلب آموزشی که برای تحقیق و پژوهش در اختیارشان قرار گرفته است به تحقیق بپردازند و یک پروژه کاملا حساب شده و عالی را در اختیار معلم قرار دهند.

کلاس های شاگرد نگر یا شاگرد محور از جمله کلاس های مدرنی است که هم اکنون در اکثر کشورهای پیشرفته اجرا می شود، درس های عملی و شیوه آموزشی پژوهشی از جمله مواردی است که در چنین کلاس هایی به وفور دیده می شود.

در این کلاس ها معلم به جای تدریس نقش راهنما و رهبر را ایفا می کند و تلاش می کند که مطالب درسی توسط خود دانش آموز کشف و بررسی شود، به این ترتیب میزان یادگیری علم در دانش آموزان بالاتر بوده و قریب به اتفاق دانش آموزان از این شیوه های آموزشی بسیار لذت می برند.

جمع بندی معلم خوب ریاضی

توجه به چنین مسائلی است که سبب می شود یک  تدریس خصوصی ریاضی در منزل  عملکرد آموزشی موفقی داشته باشد یا یک مدرسه محتوا آموزشی پر قدرتی ارائه دهد، در واقع استخدام چنین معلم هایی در کنار برنامه ریزی های اصولی و استاندارد کمک می کند تا مدرسه به محیطی کاملا آموزشی و متناسب با نیاز دانش آموزان تبدیل شود. علم آموزی به روش هایی که ذکر شد باعث می شود تدریس خصوصی در منزل یا کلاس ریاضی در مدرسه ، برای دانش آموز بسیار لذتبخش تر باشد و باعث افزایش سطح علمی  دانش آموز خواهد شد.

 

Views: 1256

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.