ثبت نام

88904002 - 021

عاطفه رضایی فرد | معلم تقویتی فیزیک دهم در تهران

عاطفه رضایی فرد هستم، معلم تقوتی فیزیک دهم در تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد فیزیک کاربردی هستم و حدود ۱۰ سال است که به تدریس درس فیزیک در مقطع دوم متوسطه مشغول می باشم.

دانش آموزان مقطع دهم برای اولین بار با درس فیزیک در سالهای قبل در بخشی مباحث درس علوم با آن آشنا شده بودند روبرو می شوند، معمولا ذهنیت دانش آموزان نسب به دروسی مثل فیزیک، ریاضی و زبان انگلیسی کمی منفی است و از همان ابتدا به صورت ذهنی عدم توانایی یادگیری این درس یا سخت بودن مباحث درسی را به خود القا می کنند، بنابراین مهمترین نکته برای موفقیت در این درس این مسئله است که دانش آموز آن ذهنیت منفی را از خود دور کند و این وظیفه دبیر فیزیک است که با شیوه های خلاقانه آموزشی و مدیریت جو کلاس این احساس را در دانش آموز ایجاد کند که یادگیری درس فیزیک جذاب و مثل سایر دروس است.

عاطفه رضایی فرد هستم، معلم تقوتی فیزیک دهم در تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد فیزیک کاربردی هستم و حدود 10 سال است که به تدریس درس فیزیک در مقطع دوم متوسطه مشغول می باشم.

به هر حال بسیاری از دانش آموزان برای یادگیری مفاهیم درس فیزیک نیاز به کلاس های تقویتی یا معلم خصوصی پیدا می کنند. این انتخاب می تواند خلا موجود که در مدرسه نیز به آن پرداخته نشده است پر کند، بنابراین من به عنوان یک معلم خصوصی هنگام برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان کلاس دهم همیشه سعی میکنم ذهن آنها را از پیش داوری های منفی در مورد یادگیری فیزیک پاک کنم.

نکته مهم بعدی توانایی دبیر در تشریح مسائل به زبان ساده و قابل فهم برای دانش آموز است، ممکن است مجبور باشید به عنوان یک معلم فیزیک برخی مفاهیم و مسائل را چندین بار برای دانش آموز تکرار کنید. بنابراین صبر و دایره واژگان وسیع از جمله مواردی است که در این بخش به شما کمک خواهد کرد.

توصیه من به دانش آموزان عزیز برای یادگیری درس فیزیک این است که تا جایی که امکان دارد از تمرین و تکرار نمونه سوالات مختلف استفاده کنند، تنها حل کردن اشکال مختلف پرسش های تشریحی است که به شما اجازه می دهد یک درس را به شکل مفهومی یاد گرفته و به خوبی به ذهن بسپارید، فراموش نکنید که اگر قصد ادامه تحصیل در رشته ریاضی فیزیک داشته باشید، این درس یکی از مهمترین دروسی است که در دوره دوم متوسطه باید به آن بپردازید و آن را به خوبی فرا گیرید.

من معمولا در کلاس های خصوصی از حل تمرین های بسیار به ویژه حل نمونه سوالات پرتکرار در سالهای گذشته استفاده می کنم، به این ترتیب دانش آموز با حل کردن مثال های مختلف میتواند راحت تر دانسته های خود را مدیریت کرده و با اشکال گوناگون طراحی سوال آشنا شود. این مسئله کمک می کند که دانش آموز برای شرکت در امتحان آمادگی بیشتری داشته باشد و همچنین اعتماد به نفس لازم برای یادگیری دیگر مفاهیم درسی را به دست آورد.

در جمع بندی نهایی باید بگویم داشتن یک برنامه ریزی صحیح و هدفمند، اجرای دقیق و صحیح آن، بهره مندی از یک معلم خصوصی با تجربه و کاربلد و نظارت و ارزیابی مداوم بر عملکرد دانش آموز می تواند یک مسیر کاملا منطقی و صحیح برای رسیدن به موفقیت در یادگیری فیزیک دهم باشد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.