هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

چه کسانی در مدارس تیزهوشان قبول می شوند؟

ورود به مدارس تیزهوشان یکی از مهمترین رویاهای دانش آموزان سخت کوش است. در ابتدای ورود به دوره متوسطه اول و همچنین متوسطه دوم فرصت پذیرش در مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان با استعدادهای برتر وجود دارد. سوالی که بسیاری از دانش آموزان با آن مواجه می شوند این است که چه کسانی در آزمون تیزهوشان قبول می شوند؟ آیا برای قبول شدن در تیزهوشان نیاز به مهارت های خاصی است؟ ما در این مقاله جامع به همه سوالات شما پیرامون قبولی در تیزهوشان پاسخ خواهیم داد.

چه کسانی در آزمون تیزهوشان شرکت می کنند؟

مدارس تیزهوشان یا سمپاد مدارسی هستند که دانش آموزان با استعدادهای درخشان و برتر در آن تحصیل می کنند. در دو مقطع ششم ابتدایی و نهم متوسطه فرصت برای شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان برای دانش آموزانی که واجد شرایط باشند وجود دارد. هدف از این مدارس ایجاد فضای رقابتی برای دانش آموزان با سطح علمی بالاتر از سایرین است.

در سال های گذشته مهمترین شرط قبولی در مدارس تیزهوشان دوره متوسطه اول کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس در نوبت پایه دوم پنجم ابتدایی و کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس نوبت دوم پایه ششم ابتدایی بوده است.

در مورد شرکت در آزمون سمپاد نهم به دهم نیز شرایط ویژه ای وجود دارد که مهمترین آنها اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم و معدل کل سالانه ۱۹ در پایه هشتم است. با این حال اصلی ترین شرط قبولی در مدارس سمپاد نمره قبولی در آزمون تیزهوشان است.

در صورت قبولی هر دانش آموز می تواند حداقل یک و حداکثر سه مدرسه سمپاد در سطح شهر یا استان محل زندگی خود انتخاب  کند.

چه کسانی در مدارس تیزهوشان قبول می شوند؟

قبول شدن در مدارس تیزهوشان کار ساده ای نیست. علی رغم داشتن هوش سرشار و استعداد نیاز است که دانش آموز سخت کوش و پرتلاش باشد و از همه مهمتر این که با منابع آزمون تیزهوشان نیز آشنایی خوبی داشته باشد.

یکی از مهمترین نکاتی که باعث می شود یک دانش آموز در آزمون تیزهوشان موفق شود، برنامه ریزی بلندمدت و تلاش او است.

بهترین منبع برای شرکت در هر آزمونی کتاب درسی است. در مورد شرکت در آزمون تیزهوشان نیز همین مسئله صادق است، اولویت با کتاب های درسی است. اما کتاب های مکملی مثل کتاب های سری گاج و منتشران منابع بسیار خوبی هستند چرا که این انتشارات کتاب های درسی را با توجه به نیاز دانش آموزان برای شرکت در آزمون تیزهوشان طراحی به کتاب های مکمل بسیار ارزشمندی تبدیل کرده اند.

سوالات آزمون تیزهوشان عموما از کتاب های درسی و به صورت مفهومی طراحی می شوند. بنابراین اگر دانش آموزی به مفاهیم کتاب های درسی به خوبی تسلط داشته باشد می تواند در آزمون تیزهوشان هم موفق باشد.

برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان

رقابت در آزمون تیزهوشان بسیار زیاد و فشرده است. تعداد دانش آموزانی که در این آزمون ها شرکت می کنند بسیار و تعداد پذیرفته شدگان محدود است. بنابراین کسانی موفق می شوند که بیش از سایرین تلاش کرده و تلاش هدفمندتری داشته باشند. مهمترین نکاتی که به شما در قبولی آزمون تیزهوشان کمک می کند عبارتند از:

برنامه ریزی

مطمئنا برای موفقیت در چنین آزمونی باید برنامه ریزی خوبی داشته باشید. این برنامه ریزی باید از سال های اول حضور در مدرسه شکل بگیرد. والدین عزیز اولین کسانی هستند که می توانند در موفقیت دانش آموز در آزمون تیزهوشان سهیم باشند. استفاده از خدمات مشاوره و برنامه ریزی برای دانش آموزان به ویژه در سال های تحصیلی چهارم، پنجم و ششم در دوره ابتدایی و سال های بعدی در دوره متوسطه مهمترین عامل موفقیت دانش آموزان در تحصیل، انتخاب رشته، آزمون هایی چون تیزهوشان و کنکور خواهد بود.

پس می توان گفت که در کنار هوش و استعداد سرشار بهتر است از یک برنامه ریزی بلندمدت و هدفمند برخوردار باشید تا بتوانید گام به گام به موفقیت نزدیک شوید. هر هدفی با گام های کوچک آغاز می شود و هیچ موفقیتی اتفاقی نیست. این که چقدر درس بخوانید، چه درس هایی را بخوانید و چگونه درس بخوانید تا در آزمون تیزهوشان موفق شوید، نیازمند برخورداری از یک برنامه ریزی دقیق، هدفمند و تخصصی است که شخصی با مهارت و تجربه کافی آن را بر اساس شرایط و توانایی های شما تدوین کرده باشد.

مهارت تست زنی

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کرد مهارت در تست زنی است. دانش آموز برای شرکت در این آزمون باید به سوالات تستی پاسخ بدهد. از طرفی سوالات به شکل کاملا مفهومی طراحی شده اند پس نیاز است که در مهارت حل مسئله و تست زنی بسیار قوی باشید که بتوانید در مدت زمان حضور در آزمون، به سوالات پاسخ درست داده و امتیازات لازم را کسب کنید.

روش های مطالعه

همانطور که گفتیم مهمترین منبع برای شرکت در آزمون تیزهوشان کتاب درسی است. شما باید روش های درس خواندن به ویژه درس خواندن مفهومی را بیاموزید. دانش آموزان تیزهوش درس را به شکل مفهومی می آموزند. به همین دلیل است که به هر نوع سوالی می توانند به راحتی پاسخ دهند.

اهمیت به دروس مفهومی

دروس مفهومی چون علوم و ریاضی از مهمترین دروسی هستند که باید وقت بیشتری برای آنها بگذارید. دریافت درصد بالا دراین دو درس شانس شما را برای قبولی در آزمون بیشتر می کند. برای این که بتوانید این درس ها را بهتر یاد بگیرید نیاز به تمرکز بالایی دارید، می توانید از تجربیات یک معلم خصوصی کاربلد نیز برای رشد بیشتر در یادگیری این دروس استفاده کنید.

گام برداری هدفمند

اگر می خواهید در آزمون تیزهوشان موفق باشید باید هدفمند بوده و گام های حساب شده ای بردارید. برای رسیدن به هدف نیاز است که بدانید از چه مسیری و چگونه حرکت کنید. همانطور که در ابتدای این بخش نیز اشاره کردیم مهمترین کمک به شما در این راه استفاده از مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی است.

توصیه مدرسانه

رقابت برای قبولی در آزمون سمپاد یا تیزهوشان بسیار فشرده است. توصیه ما این است که بیش از هر چیز روی موفقیت خود تمرکز و سرمایه گذاری کنید. استفاده از کتاب های مکمل استاندارد، برخورداری از محیطی آرام و مناسب برای مطالعه، در اختیار داشتن یک معلم یا راهنمای با تجربه، بالا بردن مهارت در پاسخگویی به مسائل و تست زنی و هم چنین  در اختیار داشتن یک برنامه ریزی مناسب با شرایط و شخصیت دانش آموز بیشترین کمکی است که می تواند درصد موفقیت او در آزمون تیزهوشان را افزایش دهد.

 

Views: 3640

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

۴ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • اسکل من تیزهوشان بدون این چرت و پرتی ها قبول شدم

    پاسخ
    • خوشحالیم که در مدرسه تیزهوشان قبول شدید اما توصیه می کنیم کمی هم روی شعور و تربیتتون کار کنید

      پاسخ
      • مانی رهنما
        بهمن ۱۲, ۱۴۰۱ ۱۴:۱۱

        احسنت، ادمین جان این دانش آموز هم برای تمیز کردن …. بزغاله های روستا هم لیاقت ندارد. حتی اگر تیز هوش باشد. نهایتا اگر تیز هوش باشد میتواند با گاری … را جمع کند تا خسته نشود . تو هیچ … نمیشی پسرم از طرف معلمت. بی شعور بی تربیت کم هوش

        پاسخ
  • سلام از ادمین یا یه شخص دیگه تقاضا دارم جواب منو بده چون من واقعا نیاز دارم*
    من امسال میرم کلاس هفتم ، ۶ ام قبول نشدم و .. خب خانواده هم نمیشه گفت که پشتم بودن.. حالا میخوام نهم امتحان بدم ولی واقعا وحشت دارم ، از معدل خوب نگرفتن .. از ظرفیت کم مدارس سمپاد و.. از خانواده ام.. روزی که جوابش اومد وقتی گریه کردنم تموم شد شروع کردن به تو هیچی نمیشی ، فک کردی الکیه ما تورو مجبور میکنیم درس بخونی ، در حالی که من هیچوقت نگفتم نمیخوام تحصیل کنم. حالا اگه نهم هم قبول نشم ، نمیدونم چیکار کنم ، تو استان ما که مدرسه ی خوب دیگه ای نیست ، امسال امکاناتی نبود که من باهاش تلاش کنم ، اگه خانواده ام حالا تصمیم بگیرن شرایط رو فراهم کنن.. و من بازم موفق نشم چی؟ توی سایتا همه نوشتن ما از هر درسی روزی ۵۰۰ تا تست میزنیم. نمیدونم چیکار باید بکنم ، خلاصه که من از استرس دارم میمیرم*

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.