ثبت نام

88904002 - 021

سینا عبدالصمدی | آموزش مفهومی ریاضی پایه پنجم در تهران

سینا عبدالصمدی هستم، معلم کلاس پنجم، دارای مدرک کارشناسی تدریس ریاضی هستم و ۶ سال است که به عنوان معلم کلاس پنجم مشغول به کار هستم.

ریاضی کلاس پنجم از جمله کتاب هایی است که همچنان به بیان مفاهیم ابتدایی و پایه ریاضیات می پردازد. بنابراین یادگیری آن بسیار مهم و حائز اهمیت است. این کتاب مباحثی چون تعریف کسر و عدد مخلوط، الگوی اعداد، تناسب، آمار و احتمال را در بر میگیرد. همانطور که می بینید این مباحث از جمله مباحث بسیار مهم و کاربردی ریاضیات هستند که در سالهای بعدی تحصیل دانش آموز همچنان شاخ و برگ های اضافه این مباحث به عنوان سرفصل های کتاب های ریاضی تدریس خواهد شد.

سینا عبدالصمدی هستم، معلم کلاس پنجم، دارای مدرک کارشناسی تدریس ریاضی هستم و 6 سال است که به عنوان معلم کلاس پنجم مشغول به کار هستم.

من فکر می کنم که بسیار مهم است در تمام پایه های مقطع ابتدایی به آموزش مفهومی ریاضی پرداخته شود و آموزش و پرورش سعی کند سیستمی از آموزش را پیاده سازی کند که دانش آموز طبق آن مفاهیم را دقیقا درک کرده و بیاموزد تا در سال های بعدی بتواند از آموخته های خود استفاده کند.

در حال حاضر اکثر دانش آموزان مباحث درسی سال هایی که پشت سر میگذارند را کمتر به خاطر می آورند، دلیل آن هم تنها یک مسئله است و آن حفظ کردن مطالب درسی است که اشتباه ترین کار است. شاید با حفظ کردن مطالب درسی بتوانید امتحانات را با نمره قبولی پشت سر بگذارید اما مطمئنا در مدت زمان کوتاهی همه آنچه را که آموخته اید فراموش خواهید کرد.

این مشکلی است که در مورد اکثر درس ها وجود دارد، به ویژه درس های مفهومی مثل ریاضی، عربی و زبان که هرکدام از آنها برای دانش آموزان یک چالش بزرگ محسوب می شوند. شاید وقت آن رسیده است که به آموزش این درس ها با دیده انتقاد نگریسته شود و سعی کنیم که روش های اصولی آموزش مفهومی را به خوبی اجرا کنیم.

یکی از شیوه های آموزش مفهومی این است که درس با روش های خلاقانه تدریس شود، بهتر است به جای آموزش معلم محور به آموزش دانش آموز محور و آموزش گروهی روی بیاوریم، در این شیوه از آموزش قبل از شروع درس و توضیحات معلم از دانش آموز خواسته می شود که مباحث را مطالعه کرده و هرچه که برداشت کرده است توضیح دهد، به این ترتیب اگر دانش آموز سوال یا اشکالی در مورد هر درس داشته باشد یادداشت کرده و در زمان تدریس آنها را در کنار خود خواهد داشت، به این ترتیب در پی یافتن پاسخ سوالاتی است که در زمان مطالعه با آنها روبه رو بوده است.

مطالعه با تمرکز، برنامه ریزی دقیق برای حل تمرین و مرور درس ها، رفع اشکالات و ارزیابی های مداوم که باعث می شود نقاط ضعف دانش آموز مشخص شود از جمله مواردی است که باید به آنها پرداخته شود. اگر فکر می کنید که در یادگیری درس ریاضی مشکل دارید می توانید از معلم خصوصی یا کلاس های تقویتی برای قوی شدن پایه درسی خود در درس ریاضی بهره مند شوید. حل کردن مداوم مثال و نمونه سوال از دروس مختلف می تواند باعث تسلط شما به مباحث درسی شود پس تا می توانید تمرین و تکرار داشته باشید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.