هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

فرزند پروری و رشد کودکان و نوجوانان در فضای آنلاین

والدین نباید شانس خود را برای نقش مهمی که در آموزش و پرورش کودکان در دنیای مجازی دارند از دست بدهند. دنیای امروز دنیای اتصالات اینترنتی است، شاید بهترین روش همگام بودن با پرورش کودکان در چنین دنیایحی آموزش والدین آنها است. والدین می توانند با آموزش های صحیح بهترین الگوی فرزندان برای استفاده از دنیای مجازی باشند. والدین می توانند با افزایش آگاهی خود در مورد چنین دنیایی فرزندان خود را از تهدیدات و خطرات بالقوه موجود آگاه سازند و در عین حال آنها را همگام با تکنولوژی های روز دنیا به یادگیری انواع علوم و مهارت ها راهنمایی کنند.

” عکس های بچه ها رو پست کردی؟” شاید ده سال پیش چنین عبارتی کمی عجیب و غریب به نظر می رسید اما امروز تقریبا همیشه چنین عباراتی را می شنویم. در پشت همین کلمات ساده می توان چنین یافت که بشر امروز تقریبا همه مسائل زندگی خود را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارد. به این ترتیب بچه ها را از همان ابتدای تولد برای ” حضور آنلاین” تشویق می کنیم.

حفظ هویت دیجیتال منحصر به فرد اگرچه ممکن است مزایایی نیز به همراه داشته باشد اما برای یک فرد سرشار از چالش هایی است که تا کنون با آنها مواجه نشده است. این سردرگمی ها ممکن است برای یک فرد، یک نسل و یا همه مردم به طور یکسان رخ دهد. غوطه ور شدن در دنیای دیجیتال چیزی است که برای نوزادی که امروز متولد شود، با عنوان زندگی آنلاین شناخته می شود.

این تحقیق در مورد پرورش کودکان در دنیای مجازی است که به بچه های نسل Z ( افراد متولد شده بین سال های ۹۰ تا ۲۰۱۰ میلادیی یا دهه هفتاد و هشتاد شمسی) می پردازد. ما در این مقاله به نسل آنلاین می پردازیم و به چالش ها، بهتر شدن روال کارها، مشکلات و نظرات در این زمینه خواهیم پرداخت. ( اعداد و ارقام و آمار ها برای کشور ایران نیست اما به دلیل بی مرز بودن دنیای آنلاین می تواند برای والدین ایرانی نیز مفید باشد )

تحقیقات ما نشان می دهد که در بهترین حالت، بسیاری از والدین نمی دانند که چطور می توانند در چنین فضایی به فرزندان خود کمک کنند یا آنها را از خطرات موجود در دنیای مجازی محافظت سازند و در بدترین حالت آنها به صورت ناخواسته فرزندان خود را در معرض خطرات امنیتی قرار می دهند.

[vc_message message_box_color=”purple” css_animation=”fadeInUp”]یافته های کلیدی

چهار نفر از هر پنج نفر والدین (۷۹٪) تصاویر، ویدیوها یا اطلاعات شخصی در مورد فرزندان خود را آنلاین منتشر می کنند و ۳۹% معتقدند که خوب است از همان ابتدای تولد پست های مرتبط با تصاویر و ویدئوهای فرزند نوزاد خود را منتشر کنند.

ردپای دیجیتالی همیشگی

نزدیک به نیمی از افراد در نسل Z (47٪) احساس می کنند که استفاده از فضای مجازی اعتیادآور بوده و اثرات آن همیشگی است. در واقع آنها معتقدند «هر کاری که در اینترنت انجام می دهید، شما را برای همیشه دنبال می کند.»

تقابل با انتظارات برای حفظ حریم خصوصی

در حالی که ۷۳ درصد از افراد نسل Z آرزو می کنند که والدینشان قبل از به اشتراک گذاشتن تصاویر آنها به صورت آنها از آنها اجازه بگیرند  تنها ۳۴ درصد از والدین چنین کاری انجام می دهند و ۳۹ درصد آنها احساس می کنند که برای انتشار اطلاعات مرتبط با فرزندشان نیاز به اجازه ندارند.

خطرات اینترنت

۹۶ درصد از والدین و ۹۳ درصد از افراد نسل Z می گویند که استفاده از اینترنت با آزار و اذیت هایی هم همراه است که می تواند به لحاظ روحی اثرات مضری نیز به همراه داشته باشد. (۷۳ درصد از والدین، ۶۶ درصد از ژن Z) و گاهی نیز افراد در این فضا تحت تأثیر اطلاعات نادرستیا همان شایعات قرار می گیرند. (۶۵٪ از والدین، ۶۴٪ از نسل Z)

تناقض ها

۸۹ درصد از والدین می گویند که فعالیت فرزندشان را زیر نظر دارند، با این حال، ۶۶ درصد از نوجوانان می گویند که والدین آنها هیچ کنترلی بر حساب های آنلاین آنها ندارند.

مشاوره های امنیتی مشکل ساز

بیش از ۷۰ درصد نسل Z گزارش می دهند که والدینشان به آنها در مورد امنیت رمز عبور به نوعی آموزش داده اند،

از جمله توصیه های امنیتی مشکل ساز مانند: استفاده از رمز عبور یکسان برای همه چیز (۱۷%)، گذر واژه های آسان برای حفظ کردن (۳۰%) و نوشتن رمز عبور روی کاغذ (۳۳%)[/vc_message]

[vc_message message_box_color=”blue” css_animation=”zoomIn”]عدم حمایت والدین

سه چهارم (۷۴ درصد) والدین اطمینان دارند که فرزندان خود را به صورت آنلاین ایمن نگه می دارند، اما

تنها ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان نسل Z با این نظریه موافق هستند که از سوی والدین خود به صورت آنلاین حمایت می شوند.

راه حل های مخفیانه

۷۲ درصد از نسل Z اعتراف می کنند که تاکتیک هایی برای اجتناب از کنترل و نظارت والدین دارند. برخی از کودکان حتی قدمی فراتر نهاده و با هویت جعلی در  اینترنت حضور می یابند. ۱۳٪ استفاده از اینترنت شبکه خصوصی (VPN) و ۹٪ دارای یک دستگاه مخفی هستند که والدین از آن آگاه نیستند. ۶ درصد آنها بعد از انجام کارها دستگاه خود را کاملا پاکسازی می کنند (reset factory)

شک و تردید در رسانه های اجتماعی

۷۲ درصد از والدین می گویند خوشحال هستند که در زمان رشد، رسانه های اجتماعی را در اختیار نداشته اند و  ۳۵ درصد از نسل Z معتقدند که کاش صبر می کردند تا بزرگتر شوند و سپس از رسانه های آنلاین استفاده کنند.[/vc_message]

بچه ها در زمان آنلاین بودن به کمک نیاز دارند

برای بسیاری از کودکان امروز ، آنلاین بودن اجتناب ناپذیر است – استفاده تفریحی یا کلاس درس آنلاین-  اکثریت قریب به اتفاق (۹۶٪) والدین و فرزندان موافق هستند دسترسی به فضای مجازی با مزایایی نیز همراه است. (مانند دسترسی بیشتر به اطلاعات، و توانایی یادگیری مهارت ها و سرگرمی های جدید). اما نادیده گرفتن خطرات موجود در فضای مجازی نیز خطرناک است. وجود اطلاعات خصوصی و مرتبط با هویت افراد در اینترنت ممکن است سلامت روان آنها را به خطر اندازد، گاهی اوقات این اثرات به سادگی “خروج از سیستم” نیست – اینترنت آنها را هر کجا که باشند دنبال می کند.

نسل Z و والدینشان موافقند: آنلاین بودن با عوارض جانبی جدی همراه است

۹۶ درصد از والدین و ۹۳ درصد از نسل Z می گویند که استفاده از اینترنت می تواند با اثرات مضرهمراه باشد، اما تفسیر این نکات منفی بین والدین و فرزندان آنها متفاوت است. مهمترین نکات در این زمینه عبارتند از :

– تهدید ها و زورگویی های کلامی توسط کاربران ناشناس

– تحت تاثیر قرار گرفتن با اطلاعات غلط

–  مشکلات شخصیتی ( کاهش عزت نفس ) ناشی از مقایسه خود با دیگران در رسانه های اجتماعی

– سرقت هویتی

– فیشینگ و کلاهبرداری

با سهولت اشتراک گذاری اطلاعات آنلاین ، بچه ها ممکن است ناخواسته خود را در برابر سایر اثرات منفی ، حتی تهدیدهای جدی برای حریم خصوصی قرار دهند و در اکثر موارد لغو اشتراک در چنین فضایی غیر ممکن است. بنابراین برای افراد این موارد به عنوان بخشی از زندگی آنلاین پذیرفته شده است و به خطر افتادن وجهه عمومی و آینده زندگی ساده به نظر می رسد.

پست های والدین بچه ها را در معرض خطر قرار می دهد

والدین همچنین می توانند ناآگاهانه هنگام ارسال پست های مرتبط با فرزندان در فضای مجازی برای آنها خطراتی ایجاد کنند. از هر ده نفر متعلق به نسل Z (11%) می گویند که بعد از چیزی که خود یا والدینشان در اینترنت پست کرده اند مورد تعقیب اینترنتی یا مورد آزار و اذیت کلامی قرار گرفته اند.

و یک نفر از هر ده فرد متعلق به نسل  Z (12%)  می گویند که به روش های دیگر بعد از پست اطلاعات توسط خود یا والدین در اینترنت آسیب دیده اند که شامل لو رفتن تعاملات اجتماعی ، حساب های شخصی، هک شدن، سرقت اطلاعات هویتی و اعتباری می شود.

این خطرات و عوارض جانبی به سادگی از بین نخواهند رفت، به ویژه با توجه به حضور فضای آنلاین و اهمیت آن در زندگی امروز، هیچ نشانه ای از کاهش این خطرات وجود ندارد. واضح است والدین امروز نقش مهمی در کمک به آماده سازی بچه ها برای نحوه عملکرد در فضای آنلاین و حفاظت از خود و اطلاعات شخصی و هویتی در این فضا است. برای ارائه چنین مشاوره ای والدین خود نیز به آموزش نیاز دارند.

۱۲ درصد از افراد نسل Z می گویند در اثر مطالبی که خود یا والدینشان در اینترنت به اشتراک گذاشه اند دچار آسیب شده اند.

والدین و سرپرستان یک موضوع جدید مشترک دارند : مسئولیت

وقتی صحبت از فناوری به میان می‌آید، «ما با هم یاد می‌گیریم» می‌تواند یک شعار باشد. اما والدین واقعا می توانند نقش کلیدی در این زمینه داشته باشند. حتی با بهترین نیت، بسیاری از والدین دارای سردرگمی برای انتخاب روش و چگونگی حفظ امنیت فرزندان در چنین فضایی هستند و حتی به درستی نمی دانند چنین امنیتی واقعا وجود دارد یا خیر.

شکاف درک امنیت

سه چهارم (۷۴٪) والدین مطمئن هستند که از فرزندان خود در فضای مجازی محافظت می کنند، اما تنها ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان نسل Z با این موضوع موافق هستند.

در واقع، ۶۲ درصد از نسل Z می گویند که نسبت به والدین خود در مورد امنیت آنلاین اطلاعات بیشتری دارند. ۶۹ درصد والدین نیز معتقدند که می توانند با رفتارهای خود الگوی خوبی باشند.  داشتن عادات ایمنی مناسب در فضای آنلاین و حفظ حریم خصوصی از آن جمله است. اما تنها ۴۷ درصد از نسل Z با این نظریه موافق هستند.

در این جا این مسئله وجود دارد که والدین چقدر بر فرزندان در چنین فضایی نظارت دارند (یا ندارند) :

شکل سمت چپ: ۸۹ درصد از والدین می گویند که آنها فعالیت فرزندان خود را تحت نظر دارند، ۶۶ درصد نوجوانان معتقدند که والدینشان هیچ دخالتی در حساب های آنلاین آنها ندارند.

شکل سمت راست: ۷۰ درصد از والدین ادعا می کنند که کنترل های تنظیم شده ای بر دستگاه های اتصال خانگی دارند. ۶۲ درصد از نوجوانان می گویند که در خانه دستگاه های قابل کنترل توسط والدین ندارند.

راه حل های مخفیانه

حتی با وجود نظارت، برخی از فعالیت ها از دید والدین پنهان می مانند. ۷۲ درصد از افراد نسل z به داشتن تاکتیک های پنهانی برای در امان ماندن از کنترل و نظارت والدین اعتراف کرده اند.

برخی از نوجوانان برای جلوگیری از تشخیص توسط والدین حتی روش های محرمانه تری دارند که شامل:

– ۱۳ درصد استفاده از شبکه مجازی خصوصی (VPN)

– ۹ درصد استفاده از دستگاهی که والدین اطلاعی از آن ندارند.

– ۶ درصد پاک کردن اطلاعات از دستگاه بعد از استفاده

تاکتیک های والدین، سبک امنیتی

بنابراین والدین چه اقداماتی را برای آموزش و محافظت از فرزندان خود به صورت آنلاین انجام می دهند؟ از هر ده والدین حاضر در تحقیقات، ۹ نفر (۹۲٪) می گویند که تاکتیک هایی برای کمک به محافظت از هویت فرزندانشان دارند که این شامل:

۶۳ درصد: صحبت کردن و آموزش دادن آنها در مورد ایجاد فضای امن آنلاین

۴۵ درصد: نظارت منظم حساب های آنها

۷۶ درصد: نصب نرم افزار آنتی ویروس در دستگاه های خانگی

۴۱ درصد: محدود کردن استفاده برنامه ها، وب سایت ها و اپلیکیشن ها

نکاتی در مورد رمز عبور مشکل ساز

ما متوجه شدیم که آنچه والدین به عنوان توصیه های امنیتی خوب درک می کنند ممکن است در واقع کودکان را در معرض خطر قرار دهد به خصوص وقتی صحبت از عادات شایع انتخاب رمز عبور می شود. اکثر افراد نسل Z (70٪) گزارش می دهند که والدینشان در مورد رمز عبور به آنها آموزش داده اند، اما این توصیه ها در واقع به جای ایجاد امنیت برای فرزندان آنها را ناخواسته به خطر می اندازد:

– ۱۷ درصد: برای همه چیز از رمزهای عبور یکسان استفاده می کنند.

– ۳۰ درصد: استفاده از رمز عبورهای آسان برای حفظ کردن

– ۳۳ درصد: نوشتن رمز عبور روی کاغذ

مدیریت صحیح رمز عبور ممکن است مهم ترین موضوع در انتخاب آن باشد. بهبود نکاتی که والدین به فرزندان خود در این زمینه آموزش می دهند بزرگترین مانع در حملات هکرها و سرقت های اطلاعاتی محسوب می شود.

امنیت خودآموخته

تقریبا هر توصیه ای که والدین در زمینه فضای مجازی به نسل جوان تر ارائه می کنند در هر جای دیگری نیز قابل دسترسی است.

– ۵۹ درصد نسل Z می گویند که خودشان به تنهایی در مورد امنیت فضای مجازی آموخته اند.

– ۲۱ درصد توسط والدین آموزش داده شده اند.

– ۱۳ درصد نیز در مدرسه آموزش دیده اند.

و با وجود اینکه آنها اطلاعات خود را با این روش ها دریافت می کنند، ۹۱٪ از نسل Z می گویند که آنها روش هایی ایمن تر و مطمئن تر برای امنیت فضای مجازی در اختیار دارند.

۶۲ درصد از انتشار هر نوع اطلاع شخصی اجتناب می کنند.

۴۸ درصد درخواست های دوستی و فالو از سوی افراد ناشناس را نمی پذیرند.

۲۳ درصد از آنتی ویروس و نرم افزارهای امنیت اینترنتی استفاده می کنند.

هر دو شیوه به ایجاد و حفظ عادات امن در فضای مجازی کمک می کنند. این آموزش ها می تواند تا زمانی که کودکان به بزرگسالان کنجکاو و خودکفا تبدیل می شوند ادامه یابد.

تضاد در کسب اجازه

چرخه زندگی هویت دیجیتال از بدو تولد شروع می شود، زمانی که والدین تصمیم می گیرند که چه چیزی از زندگی روزمره فرزند تازه متولد شده خود را به اشتراک بگذارند. امروزه  تقریبا همه والدین در رسانه های اجتماعی آنلاین برای فرزندان خود حساب کاربری ایجاد می کنند و یا اطلاعات مرتبط با آنها را به اشتراک می گذارند. این اطلاعات خود حریم خصوصی افراد را شامل می شود که تا بزرگسالی باید ملاحظات امنیتی در مورد آنها لحاظ شود.

[vc_message message_box_color=”violet” css_animation=”appear”]تقابل با انتظارات برای حفظ حریم خصوصی

کودکان و والدین نظرات متناقضی در مورد انتظارات معقول برای حفظ حریم خصوصی دارند:

نسل Z :

۷۳ درصد علاقه دارند که والدین حداقل گاهی اوقات قبل از انتشار عکس، ویدیو و اطلاعات شخصی مرتبط با آنها از ایشان اجازه بگیرند.

والدین:

۳۴ درصد قبل از انتشار عکس و اطلاعات از فرزندانشان اجازه می گیرند.

۳۹ درصد الزامی برای اجازه گرفتن از فرزندان در زمان انتشار عکس یا اطلاعات احساس نمی کنند.

با این حال، وقتی در مورد حریم خصوصی سؤال شد، ۷۵٪ از والدین گفتند که کودک به آن نیاز دارد و حریم خصوصی مربوط به هویت آنلاین و استفاده از اینترنت باید در نظر گرفته شود ( این مسئله در مورد کودکان نابالغ نیز صدق می کند) در همین حال، ۲۴ درصد از افراد نسل Z آرزو می کنند که بتوانند آنچه والدینشان در مورد آنها در فضای مجازی پست می کنند را کنترل کنند.[/vc_message]

عامل انقباض اجتماعی

۳۵ درصد والدین از انتشار تصاویر و یا اطلاعات فرزندانشان در فضای آنلاین احساس ناراحتی می کنند.

۳۰ درصد والدین فرزندانشان را مجبور می کنند که حساب های کاربری خود در فضای مجازی را پاک کنند.

۲۰ درصد والدین فرزندان خود را مجبور می کنند تا آنچه را در فضای مجازی منتشر کرده پاک کند.

[vc_message message_box_color=”alert-danger” css_animation=”appear”]۱۳ سالگی عدد جادویی است: آماده کردن بچه ها برای موفقیت

حتی اگر والدین آماده نباشند بچه ها اغلب تا قبل از ۱۳ سالگی حضور در فضای آنلاین را تجربه می کنند. با این حال طبق قانون اکثر شرکت ها و موسسات دارای رسانه آنلاین، حضور افراد زیر ۱۳ سال در چنین فضای مجاز نیست. در ایالات متحده ۱۳ سالگی زمانی است که فرد می تواند با هویت مستقل در فضای مجازی حضور پیدا کرده و از بسیاری از سایت ها،  برنامه ها و رسانه ها با حساب شخصی مستقل خود استفاده کند.

این سن همچنین زمانی است که اکثر والدین برای فرزندان خود تلفن هوشمند شخصی خریداری می کنند و حساب های شخصی افراد در رسانه های اجتماعی بدون هیچ مشکلی فعال می شود.

مرزی برای زندگی آنلاین

با این حال، بسیاری از بچه‌ها زودتر از ۱۳سالگی آنلاین می‌شوند.

۵۶ درصد از افراد نسل Z قبل از سن دوازده سالگی یا جوان تر در فضای آنلاین حاضر می شوند.

۶۳ درصد افراد نسل Z به منظور دسترسی به حساب های شخصی و یا استفاده از سایت ها در مورد سن خود در فضای مجازی دروغ می گویند.

هویت های سریع

حتی بدون داشتن پروفایل های شخصی، اطلاعات زندگی بسیاری از بچه ها از همان بدو تولد توسط والدین از روز اول در فضای مجازی منتشر می شود.

۷۹ درصد والدین تصاویر، ویدئوها و اطلاعات مرتبط با فرزندان خود را به صورت آنلاین منتشر می کنند.

۳۹ درصد والدین فکر می کنند بهتر است به محض تولد شروع به انتشار تصاویر و ویدئوهای فرزندان خود کنند.[/vc_message]

[vc_message message_box_color=”blue” css_animation=”appear”]حریم خصوصی

برخی از والدین ممکن است در زمان اشتراک گذاری پست های مرتبط با فرزندان در فضای مجازی متوجه پیامدهای حفظ حریم خصوصی نباشند اما بسیاری از والدین امروزه در حال انجام اقداماتی برای کاهش این مشکل و حفظ بیشتر حریم خصوصی هستند.

۵۸ درصد افرادی که می توانند پست ها را مشاهده کنند محدود می کنند.

۲۳ درصد افراد، اطلاعات منتشر شده در مورد بچه ها را طبقه بندی یا سانسور می کنند.

شک و تردید در رسانه های اجتماعی

حتی وقتی والدین با افتخار عکس های زیبا یا دستاوردهای مدرسه فرزندان خود را به اشتراک می گذارند، آنها به اجتماعی که فرزندانشان در آن بزرگ می شوند توجهی نمی کنند: ۷۲ درصد خوشحال هستند که این کار را نکرده اند تا زمانی که بزرگ شدند حساب های شخصی در رسانه های اجتماعی داشته باشند.

با این حال چنین احساساتی ممکن است متناقض باشد، در انتشار اطلاعات، تصاویر و … در فضای مجازی باید مراقب پیامدهای سلامت روان و ایمنی آنلاین بودن، بود که معمولا با روش های مختلفی قابل آموزش است.

۴۹ درصد افراد نسل Z از انتشار پست ها در فضای مجازی در سنین کمتر پشیمان هستند.

۳۵ درصد افراد نسل Z صبر می کنند تا در سنین بالاتری وارد فضای مجازی شوند.

این چالش‌های خاص دقیقا همان چیزی است که بچه‌ها باید آن‌ را مدیریت کنند[/vc_message]

[vc_message message_box_color=”danger” css_animation=”appear”]مشاوره دادن والدین

۴۵ درصد از والدین احساس می کنند که اطلاعات کافی برای آموزش فرزندان خود ندارند. مهم نیست که حضور در فضای مجازی از چه سنی شروع شود به هر حال بچه ها نیاز به حمایت و آموزش بیشتر در مورد نحوه محافظت از خود در فضای آنلاین دارند.

این تحقیق نشان می دهد که اغلب شکاف بزرگی بین والدین و فرزندان وجود دارد. والدین بر این باورند که به فرزندان خود در مورد ایجاد فضای امن آنلاین آموزش کافی داده اند و بسیاری از اطلاعات را افراد خود می دانند و انجام می دهند.  این شواهد به خوبی نشان می دهد که بسیاری از فرزندان و والدین دیدگاه های متناقضی در مورد نحوه محافظت از خود دارند . بنابراین نیاز به آموزش سواد دیجیتال دقیق و جامع برای کودکان و والدین در جامعه امروز احساس می شود[/vc_message]

[vc_message css_animation=”appear”]درس هایی برای آینده

اثرات بلند مدت رشد در فضای آنلاین تازه آغاز شده است. این تحقیقات به درس های مهمی در این زمینه اشاره می کند که والدین و فرزندان می توانند به طور یکسان در آینده رشد و پیشرفت کنند.

آینده فرزند پروری

بیش از نیمی از والدین (۵۹ درصد) آرزو دارند که نگرش متفاوتی در مورد حضور فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند.

 تغییرات زیر مد نظر این والدین است :

– سهولت دسترسی کودکان به اینترنت در حالی که زمان حضور آنها در این فضا مدیریت شده باشد.

– ایجاد زیرساخت های مناسب و قوانین پایه برای استفاده از اینترنت در ابتدا

– در اختیار قرار دادن زمان کمتر برای استفاده از اینترنت در سنین پایین

حدود ۸۴ درصد از نسل Z می گویند که فرزندان خود را در مقایسه با والدین، با روش های متفاوت تربیت خواهند کرد. تغییرات مد نظر آنها به این شرح است:

– کنترل آنچه فرزندان آنها می بینند  و کاهش مدت زمان حضور در اینترنت

– کاهش قرار گرفتن در معرض تکنولوژی و جایگزینی آن با فعالیت های بیرون از منزل و کارهای دستی

– آموزش های بیشتر در مورد امنیت فضای مجازی و در اختیار دادن اسباب و وسایل مرتبط با آموزش استفاده از فضای مجازی در سنین پایین تر

– احترام به فضای حریم خصوصی و تصمیمات شخصی آنها

– اجازه دادن برای کشف حقایق توسط خود کودکان، آزادی بیشتر و فشار کمتر

در هر سنی که باشید، وقتی آنلاین می شوید، نیازمند فضای امن خواهید بود و حریم خصوصی شما باید حفظ شود. 

ضروری است که والدین و جوانان یاد بگیرند که چگونه این کار را انجام دهند و از این حقوق محافظت کنند. حداقل در دوران حاضر بسیاری از سیستم عامل های آنلاین ، شبکه های اجتماعی و بازی ها به چنین حقوقی پایبند نیستند.

[/vc_message]

Views: 321

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.