ثبت نام

88904002 - 021

سعید بیگدلی | آموزش مفهومی ریاضی کلاس هفتم در تهران

سعید بیگدلی هستم، مدرس ریاضی مقطع اول متوسطه، دارای مدرک کارشناسی ارشد تدریس ریاضی هستم و ۱۲ سال است که به تدریس ریاضی مشغول هستم.

ریاضی سال هفتم همچنان به معرفی برخی مفاهیم پایه ای ریاضی می پردازد و برخی از مفاهیم که در سالهای گذشته آموخته شده است در این سال تکمیل می شوند، بنابراین می توان گفت که این منبع درسی همچنان بسیار با اهمیت و کاربردی است. از آنجایی که بسیاری از دانش آموزان در یادگیری ریاضیات با چالش مواجه هستند قصد دارم در این فرصت به بیان مطالبی در خصوص آموزش مفهومی ریاضی کلاس هفتم بپردازم.

اگر قصد دارید که ریاضی هفتم را به صورت مفهومی بیاموزید باید در ابتدا برنامه ریزی مناسبی برای مطالعه و تمرین ریاضی در اختیار داشته باشید. داشتن برنامه ریزی درسی و مطالعه به دانش آموز اجازه می دهد تا در طول روز اولویت های مطالعه و تمرین خود را شناخته و برای هرکدام وقت کافی در نظر بگیرد.

سعید بیگدلی هستم، مدرس ریاضی مقطع اول متوسطه، دارای مدرک کارشناسی ارشد تدریس ریاضی هستم و 12 سال است که به تدریس ریاضی مشغول هستم.

نکته مهم بعدی در یادگیری مفهومی ریاضی دانستن شیوه های صحیح مطالعه ریاضی است، این مشکلی است که اکثر دانش آموزان با آن مواجه هستند، باید توجه داشت که ریاضی یک درس حفظی نیست که فرمولها و نکات مهم آن را به خاطر سپرد بلکه یک درس کاملا مفهومی است که باید آن را درک کرده و به حافظه بسپارید، نکته دیگری که در مورد ریاضیات باید بدانید این است که این درس شامل مباحث به هم پیوسته است بنابراین اگر  مفهوم یا درسی را به خوبی یاد نگیرید در یادگیری دروس دیگر در سالهای بعدی نیز دچار مشکل خواهید بود، بنابراین باید سعی کنید هر درس را به خوبی آموخته و به مباحث آن نیز کاملا مسلط باشید.

استفاده از معلم خصوصی به شما کمک می کند که در یادگیری ریاضی موفق باشید. اگر در کلاس درس متوجه مفاهیم نمی شوید یا دوست دارید که پایه درسی قوی در ریاضی داشته باشید می توانید در کلاس های تقویتی شرکت کنید و یا از معلم خصوصی برای یادگیری بهتر استفاده کنید.

تجربه نشان می دهد که در یادگیری ریاضیات حل تمرین بهترین روش آموزشی است، وقتی شما یک مبحث درسی را می آموزید باید تمرین های متفاوتی از آن را حل کنید تا مفاهیم را به خوبی درک کنید، بنابراین سعی کنید با حل تمرین های مختلف و گوناگون به نقاط ضعف خود دست پیدا کرده و با مطالعه بیشتر آنها را رفع کنید. استفاده از کتاب های کمک درسی یا نمونه سوالات امتحانی در این زمینه می تواند راهگشا باشد.

سعی کنید شیوه های مختلف آموزشی را امتحان کنید، تمرکز و دقت خود را در زمان یادگیری و مطالعه ریاضی افزایش دهید و به صورت مداوم دانسته های خود را محک بزنید، هر زمان که درس جدیدی می آموزید در همان روز چند مثال از مباحث درسی حل کنید تا مطالب آموخته شده در ذهن شما تثبیت شوند. وقتی به شکل اصولی ریاضی را می آموزید مطمئنا این درس برای شما شیرین تر خواهد بود ضمن این که یادگیری آن نیز سخت نبوده و اعتماد به نفس شما در یادگیری بالاتر خواهد رفت.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.