ثبت نام

88904002 - 021

رضا رنگرز | معلم تقویتی علوم هفتم در تهران

من رضا رنگرز هستم، دارای مدرک کارشناسی تدریس علوم تجربی و بیش از ۹ سال است که در حال تدریس درس علوم مقاطع دبستان و متوسطه اول هستم.

درس علوم یک درس بسیار مهم است که در سایه دروسی مثل ریاضیات و زبان کمرنگ شده است. این درس بسیار کاربردی پایه سه درس اصلی در دوره دوم متوسطه خواهد بود. بنابراین دانش آموزان باید سعی کنند که مباحث و مفاهیم این درس را به خوبی بیاموزند تا در آینده وارد رشته های تجربی یا ریاضی می شوند بتوانند با دروس زیست، شیمی و فیزیک ارتباط خوبی داشته باشند.

برای این که مفاهیم علوم هفتم را به خوبی بیاموزید بهتر است با تمرکز و دقت این درس را مطالعه کنید، سعی کنید در زمان مطالعه نکته برداری کنید. خلاصه نویسی کردن دروس علاوه بر این که مروری بر نکات مهم درس است، باعث می شود که مطالب به خوبی در ذهن شما تثبیت شود.

من رضا رنگرز هستم، دارای مدرک کارشناسی تدریس علوم تجربی و بیش از 9 سال است که در حال تدریس درس علوم مقاطع دبستان و متوسطه اول هستم.

از آنجایی که درس علوم اکثرا دارای مباحث تئوری است بسیاری از دانش آموزان سعی می کنند آن را حفظ کنند، اما باید بدانید که حفظ کردن مطالب باعث می شود که خیلی زود اکثر آنها را فراموش کنید، بنابراین سعی کنید به جای حفظ کردن مطالب درسی را بفهمید. به این ترتیب در مدت زمان های طولانی نیز فقط با یک مرور بر مطالب کلی تمام آنچه خوانده بودید در ذهن شما جای خواهد گرفت.

معمولا در کلاسهای خصوصی معلم ابتدا درس را تشریح کرده و سپس نکات مهم هر درس را یادآور می شود، برخی معلم ها نیز اقدام به طرح جزوه نویسی می کنند که می تواند طرحی مفید و کاربردی باشد.

برای این که بدانید شیوه های گوناگون طراحی سوال چگونه است می توانید از نمونه سوالات امتحانی استفاده کنید، من در شیوه آموزشی خودم، از دانش آموز می خواهم که خودش از مباحث کتاب نمونه سوال طراحی کند، به این ترتیب دانش آموز می تواند به نکات مهم کتاب بیشتر دسترسی داشته باشد.

گاهی اوقات نیز می توان با استفاده از کتابهای نمونه سوال یا مکمل انتشارات معتبر در این زمینه، کمک کرد که دانش آموز به منبع خوبی از سوالات و نکات دسترسی داشته باشد، اما همچنان تاکید من این است که بهترین منبع مطالعاتی خود کتاب درسی خواهد بود. بنابراین در درجه اول باید سعی کنید که مطلب درسی را در کتاب با تمرکز و دقت بالا مطالعه کرده و مفاهیم آن را درک کنید.

اگر مدرس خصوصی یا معلم کلاس بتوانند برای این که دانش آموز ارتباط بهتری با مفاهیم کتاب برقرار کند، از آزمایشات یا تصویرسازی های مناسب استفاده کند کمک زیادی به دانش آموز برای  درک مفاهیم کرده است. از آنجایی که اکثر مطالب کتاب درسی مربوط به محیط پیرامون و مسائل زیستی است می توان با ارائه مثال های درست به این مهم دست پیدا کرد.

آخرین نکته این است که سعی کنید نه تنها برای درس علوم بلکه برای تمام دروس خود یک برنامه ریزی هدفمند و اجرایی در اختیار داشته باشید، تا بتوانید طبق برنامه پیش رفته و به اولویت های خود بیشتر بها بدهید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.