هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

دلیل نیاز دانش آموزان به آموزش های غیر رسمی با نگاهی به اقتصاد دنیا در آینده

با توجه به تغییرات عمده ای که در تکنولوژی و سیستم های مرتبط با آن شاهد هستیم، به نظر می رسد اقتصاد در سال های آینده تحول عظیمی را تجربه خواهد کرد. در واقع تکنولوژی باعث پیشرفت انسان می شود. مشارکت فزاینده در هم تنیده انسان ها با ماشین‌ ها فرصت‌ های جدیدی را برای سازمان‌ ها در سراسر جهان گشوده است. به طوری که امروزه، ۸۲ درصد از رهبران کسب ‌و کار انتظار دارند که تیم‌ های یکپارچه ‌ای از انسان ‌ها و ماشین‌ ها را ببینند که در کارخانه ها و سازمان ها مشغول کار هستند. ما در این مقاله قصد داریم به تأثیر فناوری های نوظهور بر اقتصاد طی ده سال آینده بپردازیم.

اقتصاد دنیا در ده سال آینده

محققان پیش بینی می ‌کنند که فناوری‌ های نوظهور و مشارکت انسان و ماشین، اقتصاد دنیا را به طور کلی متحول می‌کند، اصطکاک‌ های قدیمی را از بین می ‌برد و راه‌ های جدیدی را برای انجام کسب‌ و کار و ایجاد ارزش به وجود می آورد.

حرکت به سمت اقتصاد ده سال آینده

فناوری ها، بسیاری از مبانی تجارت و تولید را متحول می کنند و همچنین موانع مشارکت اقتصادی را در جوامع آینده از بین می برند. محققان به سه تغییر کلیدی اشاره می کنند که باعث پیشرفت در سراسر جهان می شود. این سه تغییر عبارتند از:

 

تجارت خودمختار

ماشین ها و ربات ها نقش اول را در اقتصاد ده سال آینده برعهده خواهند داشت. آنها از ترکیبی از حسگرها، نرم افزارها و هوش مصنوعی برای ارزیابی نیازهای افرادی که به آنها خدمت می کنند استفاده خواهند کرد. به این ترتیب می توان امید داشت که بسیاری از مشکلات اقتصاد امروز از جمله پیش بینی نوسانات بازار و یا فروش، تبلیغات و بازاریابی توسط ماشین ها انجام می گیرد.

تغییر ماشین‌ ها از ابزارهای غیرمرتبط به کارمندان کاربردی عمیق و تأثیرگذار خواهد بود. پیشرفت در دفتر کل توزیع شده هوشمند و هوش مصنوعی، ماشین‌ها را قادر می‌ سازد تا وظایف انسانی را انجام دهند. اشیاء هوشمند مانند انسان ها، محصولات را بر اساس کیفیت و هزینه خرید و مقایسه می کنند. ماشین‌های لباس‌شویی برای اولویت ‌بندی استفاده از آب گرم، تشخیص مشکلات تعمیر و نگهداری و حتی استخدام پیمانکاران محلی برای حل مشکلات، در صورت نیاز، با سایر لوازم و برندها مذاکره می ‌کنند.

رهبران کسب و کار از افرادی استقبال می کنند که با ماشین ها / روبات ها برای غلبه بر محدودیت های انسانی ما همکاری کنند.

تولید پیش بینی شده

در آینده نه چندان دور،  چرخه‌ های طولانی تولید با تولید خرد، به‌ روزرسانی‌ های نرم ‌افزارهای اقتصادی و کار جوامع مشتاق و نوآوران دچار تغییرات بنیادین می شوند.

در اقتصاد آینده تولید بر اساس تقاضا تبدیل به یک هنجار خواهد شد. فناوری به ما این امکان را می‌ دهد تا بر اساس بازخورد و پیش‌ بینی نیازهای مشتری، نقص ‌ها را در زمان مورد نیاز به بهبود تبدیل کنیم. نوآوری به شکل حیرت انگیزی دموکراتیک خواهد شد و موانع ایجاد و تجاری سازی محصولات از بین خواهند رفت. ما شاهد ظهور تولید بدون مرز خواهیم بود که طی آن افرادی با منابع محدود، خروجی‌ های خود را برای مخاطبان جهانی تولید و بازاریابی می‌ کنند. به این ترتیب رهبران کسب و کار از فناوری های نوظهور برای پیش بینی تقاضای مشتری استفاده خواهند کرد.

اقتصادهای جهشی

طی چنین رخدادی در آینده، پیشرفت‌ های فنی به اقتصادهای کوچک‌ تر در سراسر جهان که تحت فشار سیستم‌ های قدیمی و منسوخ هستند، این امکان را می ‌دهد تا پیشرفت چشم گیری را مشاهده کنند.

طی ده سال آینده فناوری نوظهور به اقتصادهای کمتر توسعه‌ یافته کمک می‌ کند تا با ارائه راه‌ های جدید برای ایجاد ارزش و رفتن به بازار، از سایرین با زیرساخت‌ های قدیمی پیشی بگیرند. دفترهای توزیع شده به افراد محروم اجازه می دهد تا هویت خود را مستند ساخته و در اقتصاد رسمی شرکت کنند. بنابراین پیش بینی می شود یک نظم جهانی جدید و فراگیرتر ظهور کند.

در بازارهای نوظهور تراکنش های بیشتری از طریق بلاک چین انجام می شود (در مقایسه با ۴۱ درصد در بازارهای توسعه یافته) بنابراین دیگر شاهد پرداخت ها و تبادل پول به شکل امروزی نخواهیم بود.

پنج فناوری که آینده اقتصادی را شکل می دهند

در آینده نزدیک پنج فناوری به طور کلی اقتصاد دنیا را دچار تحول می سازند. این فناوری ها عبارتند از:

فناوری  ۵G و ۶G

فناوری ۵G و ۶G اتصال بی‌ سیم بسیار سریعی را ارائه می ‌کند و عملاً تأخیرهای شبکه را حذف می ‌کند.

اینترنت اشیا

پیش بینی می شود که در آینده نه چندان دور اینترنت اشیا بینش داده های قدرتمندی را برای پیش بینی بهتر نیازهای مشتری ایجاد کند.

هوش مصنوعی

به زودی هوش مصنوعی همه چیز را تغییر خواهد داد – از ایجاد محصول هدفمند گرفته تا احراز هویت سریع و تصمیم گیری بهتر. بیشترین پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر در زمینه هوش مصنوعی بوده است و به نظر می رسد که خیلی سریع می توان با استفاده از این تکنولوژی بسیاری از مشکلات دنیای آینده را نشانه گرفت.

بلاک چین

نقل و انتقالات در بلاک چین در آینده ای نزدیک جای شیوه های انتقال و پرداخت را خواهد گرفت. بلاک چین مکانیزم ذخیره سازی داده های غیرقابل تغییر و شفاف را فراهم می کند.

ارزهای رمزنگاری شده

به مرور ارز دیجیتال یک جایگزین پرداخت جهانی خواهد بود که کمتر مستعد تقلب است و تسویه آن به صورت آنی خواهد بود، ضمن این که نقل و انتقال این نوع ارزها بدون واسطه، سریع و ایمن است.

تحقق آینده دیجیتال

تحقیقات ما نشان داده است که فناوری این پتانسیل را دارد که تا ده سال آینده اقتصاد دنیا را به سمت بهتر شدن دوباره سوق دهد. با این حال، اقتصاد بدون اصطکاک همچنان تضمین نشده است. برای تحقق این پیش‌ بینی ‌ها، سازمان ‌ها باید امروز زمینه ‌ای برای آینده دیجیتالی خود فراهم کنند.

سواد دیجیتال و رشد فکری همان چیزی است که برای موفقیت در اقتصاد، به آن نیاز خواهید داشت. استفاده از فناوری ها و تکنولوژی روز دنیا، به روز بودن و همچنین دانستن بسیاری از مسائل مرتبط با حوزه تکنولوژی به شما کمک می کند که در ده سال آینده بیشترین موفقیت را از آن خود سازید.

Views: 142

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.