ثبت نام

88904002 - 021

حل معادلات پیچیده ریاضی با کمک هوش مصنوعی

برای اولین بار ، ریاضیدانان برای پیشنهاد و اثبات قضایای جدید ریاضی از هوش مصنوعی استفاده کردند. این کار با همکاری دانشگاه آکسفورد ، دانشگاه سیدنی استرالیا و  DeepMind، شرکت هوش مصنوعی وابسته به گوگل انجام شد.

در حالی که رایانه‌ها مدت‌ها ست برای تولید داده‌ها و محاسبات توسط ریاضیدانان مورد استفاده قرار می‌گرفتند ، همیشه وظیفه شناسایی الگوهای جالب عمدتاً بر درک و شهود شخصی ریاضیدانان اتکا داشته است. با این حال ، اکنون می توان داده های بیشتری نسبت به آن چیزی که هر ریاضیدانی به طور منطقی انتظار دارد ، تولید کرد. یادگیری ماشینی و کمک گرفتن از هوش مصنوعی این امکان را برای ریاضی دانان فراهم کرده است که داده های بسیار بیشتری از آنچه که با مطالعه به دست می آوردند در اختیار داشته باشند.

برای اولین بار ، ریاضیدانان برای پیشنهاد و اثبات قضایای جدید ریاضی از هوش مصنوعی استفاده کردند. این کار با همکاری دانشگاه آکسفورد ، دانشگاه سیدنی استرالیا و  DeepMind، شرکت هوش مصنوعی وابسته به گوگل انجام شد.

استفاده از هوش مصنوعی در حل مسائل ریاضی

مقاله‌ ای که امروز در نیچر منتشر شد ، توضیح می‌ دهد که چگونه شرکت DeepMind با کمک هوش مصنوعی وظیفه تشخیص الگوها و ارتباطات در زمینه‌ های نظریه گره و نظریه بازنمایی را بر عهده گرفته است. در کمال تعجب ریاضیدانان ، ارتباطات جدیدی در این زمینه ایجاد شده است. ریاضیدانان توانستند این ارتباطات را بررسی کنند و حدس ارائه شده توسط هوش مصنوعی را با روش های غیر کامپیوتری اثبات کنند. این نتایج نشان می دهد که یادگیری ماشین می تواند تحقیقات ریاضی را تکمیل کند و شهود را در مورد یک مسئله در مسیر درست راهنمایی کند.

ریاضیدانان دانشگاه آکسفورد با استفاده از الگوهای شناسایی شده به واسطه یادگیری ماشینی ، یک ارتباط شگفت‌انگیز بین متغیرهای جبری و هندسی گره‌ ها را کشف کردند و یک قضیه کاملاً جدید در این زمینه ایجاد کردند. در همین حال ، دانشگاه سیدنی از اتصالات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی استفاده کرد تا آنها را به اثبات یک معادله قدیمی در مورد چند جمله‌ ای کژدان-لوشتیگ نزدیک کند ، این مسئله ریاضی بیش از ۴۰ سال است که حل نشده است.

پروفسور آندراس جوهاز ، از موسسه ریاضی دانشگاه آکسفورد و یکی از نویسندگان مقاله در این باره می گوید: «ریاضی‌دانان محض با فرمول‌ بندی حدس‌ ها و اثبات آنها کار می‌ کنند و به اثبات قضایا می‌ رسند. اما  این راه حل ها از کجا می آیند؟

ما نشان داده‌ایم که یادگیری ماشینی یا کمک گرفتن از هوش مصنوعی در حل معادلات ریاضی وقتی با درک و شهود ریاضی دانان همراه باشد ، نظریه های جالب و قابل اثبات را در مناطقی که حجم زیادی از داده‌ها در دسترس است یا شرایطی که داده ها برای مطالعه با روش‌ های کلاسیک بسیار متنوع هستند ، ایجاد کند.

حل معادلات پیچیده ریاضی با کمک هوش مصنوعی برای اولین بار ، ریاضیدانان برای پیشنهاد و اثبات قضایای جدید ریاضی از هوش مصنوعی استفاده کردند. این کار با همکاری دانشگاه آکسفورد ، دانشگاه سیدنی استرالیا و  DeepMind، شرکت هوش مصنوعی وابسته به گوگل انجام شد.

پروفسور مارک لاکبی ، از مؤسسه ریاضی دانشگاه آکسفورد ، گفت: استفاده از یادگیری ماشین برای کشف ارتباطات جدید و غیرمنتظره بین حوزه های مختلف ریاضیات بسیار جذاب بوده است. من معتقدم که کاری که در آکسفورد و سیدنی با همکاری DeepMind انجام داده‌ایم نشان می‌ دهد که یادگیری ماشینی می ‌تواند ابزاری واقعاً مفید در تحقیقات ریاضی باشد.

پروفسور جوردی ویلیامسون ، استاد ریاضیات در دانشگاه سیدنی و مدیر موسسه تحقیقات ریاضی سیدنی و یکی از نویسندگان نیز در این زمینه گفت: هوش مصنوعی ابزار فوق العاده ای است. این اقدام برای نخستین بار انجام گرفته است و نشان می دهد که کاربرد هوش مصنوعی در حل معادلات پیچیده در ریاضیات محض تا چه اندازه سودمند است

شهود و اثبات قضایا با کمک درک مفاهیم ریاضی ممکن است راه طولانی در پی داشته باشد اما هوش مصنوعی می تواند به ما کمک کند ارتباطاتی را پیدا کنیم که ذهن انسان ممکن است نتواند به راحتی و در مدت زمان کم آن ها را درک کند.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.