هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

رفع اشکال درسی | حل آنلاین سوالات درسی ریاضی با توضیح کامل

یکی از مهم ترین راه های یادگیری ریاضی، تکرار و تمرین است که موجب کشف روش های مختلف در حل مسئله می شود.

اگر دانش آموزان بخواهند به رده های بالای ریاضیات دست پیدا کنند و در این زمینه موفق شوند حل تمرین های متفاوت، یکی از بهترین راه های آن است.

حل تمرین ها و نمونه سوالات متفاوت باعث ایجاد تمرکز در دانش آموز و کشف ایده ها و راه های جدید در حل مسئله های ریاضی می شود.

در واقع در هنگام حل مسائل، دانش آموزان یا دانشجویان باید از نهایت پتانسیل آموخته های ریاضی خود استفاده کنند تا به کشف راه حل و پاسخ مناسب دست پیدا کنند.

در علم ریاضیات بر خلاف تصورات کنکوری فقط پاسخ نیست که مهم است بلکه راه حل و نحوه رسیدن به پاسخ نیز از آن مهم تر است.

به طور کلی علم ریاضیات در ساده و دقیق کردن زندگی انسان ها کاربرد دارد و گاهی آموزش غلط ( آموزش غیر مفهومی ) ریاضی باعث می شود که دانش آموز چنان روی پاسخ تمرکز کند که خود ریاضی، در زندگی او تبدیل به یک مشکل شود.

حل مسائل استاندارد ریاضی که با توجه به سطح ریاضی او طراحی شده است، دانش آموزان را تشویق می کند که به توانایی های فکری خود در علم ریاضیات باور داشته باشند.

دانش آموزان و دانشجویان می توانند ببینند ، ریاضیاتی که فرا گرفته اند چگونه به آنها در حل مسائل ریاضی کمک می کند.

حل سوالات ریاضی یک ارزیابی مداوم را برای دانش آموزان فراهم می کند و همچنین به معلمی که به آنها ریاضی را آموزش می دهد کمک می کند که نقاط قوت و ضعف دانش آموز را بشناسد.

در زمان هایی که دانش آموزان روی حل مسئله های مختلف کار می کنند چیز های زیادی یاد می گیرند، آنها می آموزند که راه حل های متداول را به چالش بکشند و درک بهتری نسبت به ریاضیات پیدا کنند.

در واقع حل مسئله، فهم ریاضی دانش آموزان را توسعه می دهد و همچنین باعث افزایش قوه تخیل آنها به دلیل به کارگیری تئوری های ریاضی در دنیای واقعی می شود.

از دانش آموزان تا دانشمندان ریاضی اگر بخواهند در این علم پیشرفت کنند بهترین و سریع ترین راه حل مسائل و نمونه سوالات ریاضی است و این روند اگر به طور پیوسته انجام شود برای مخاطب یادگیری ریاضی لذت بخش نیز خواهد بود. زیرا حل مسائل ریاضی مغز را فعال نگه می دارد و آن را قوی و سریع می کند که همین موضوع باعث ایجاد تفکری متفاوت در دانش آموزان می شود و تفکر منطقی آنها قوی تر شده و مهارت های تصمیم گیری هایشان افزایش پیدا  می کند.

در اینجا به سوال هایی که تعداد زیادی از دانش آموزان به طور مشترک در کلاس های ریاضی پرسیده اند و معلمان مجموعه مدرسانه به آن ها پاسخ داده اند می پردازیم که نوع پاسخ معلم ها اهمیت حل مسئله را بیش از پیش نشان می دهد.

– چرا برای خوب بودن در ریاضیات باید مسئله و مثال های زیادی را حل کنیم؟

+ برای خوب بودن در ریاضی نیازی به حل مسئله های تکراری متعدد نداریم ، چیزی که مهم است حل تمرین و مثال های جدید ریاضی است زیرا آنها فهم ریاضی مان را به چالش می کشند تا مجبور شویم به آن عمیق تر از قبل نگاه کنیم.

در حل تمرین های ریاضی سرعت عمل مغز و همچنین دقت آن بهبود پیدا می کند و حافظه عملکرد بهتری خو اهد داشت. به دلیل آنکه دانش آموزان در مدرسه هر سال مباحث جدیدی از ریاضیات را می آموزند، یادآوری ریاضیات بعد از مدرسه بسیار مهم است. در نتیجه حل تمرین های متفاوت کمک زیادی به افزایش مهارت ریاضی و ماندگاری آن در حافظه دانش آموز دارد.

+ وقتی برای اولین بار مثال های ریاضی را حل می کنید ممکن است خوب نباشید اما بار دوم کمی بهتر عمل خواهید کرد و بار سوم بهتر از قبل خواهید بود و بار چهارم خیلی پیشرفت خواهید کرد و بار پنجم به تسلط کامل می رسید.

– چرا حل مسئله برای دانش آموزان مهم است؟

+ در زندگی هر فردی مشکلات زیادی هست که باید حل شوند و مهمترین مسئله در حل مشکلات این است که آنها باید خیلی سریع  حل بشوند و در نتیجه بعد از بروز مشکل ما فورا” باید به یک راه حل برسیم.حل تمرین های مختلف ریاضی دانش آموزان را آماده می کند که برای حل مشکلات همیشه بیش از یک راه حل داشته باشند.

+ حل مسائل ریاضی باعث می شود فرد بتواند از پس موانع مختلف در زندگی برآید و همچنین با تقویت قدرت تفکر و سرعت بخشیدن به آن ف موقعیت های پیچیده را به راحتی مدیریت کند.

+ مشکلات زندگی در همه جا هستند و حل مسئله های مختلف و پیدا کردن راه حل برای آنها نوعی نبوغ در غرد به وجود می آورد و اعتماد به نفس او را در رو به رو شدن با مشکلات افزایش می دهد. وقتی شما دانش آموزان برای حل مسئله تلاش می کنید موقعیت های جدیدی را برای خودتان ایجد می کنید و افق دیدی خود را گسترش می دهید.

پاسخ به سوالی مهم

بعد از بیان اهمیت حل مسئله و تاثیر آن بر روی دانش آموزان برای اغلب والدین این سوال به وجود می آید که پس چرا دانش آموزان در حل مسئله و تمرین های ریاضی انقدر ضعیف عمل می کنند و در انجام آن خیلی سست و بی انگیزه هستند؟

در پاسخ به این سوال باید به شما عزیزان بگوییم که مشکل از آنجایی شروع می شود که معلمی مبحث درسی ای را به طور سریع و سطحی تدریس می کند و برای جبران این نقص ، دانش آموز را با کوله باری از تمرین به عنوان تکلیف منزل تنها می گذارد و  نتیجه آن ، این می شود که دانش آموز به خوبی درس را نفهمیده و با اولین مانع دست از تلاش می کشد و هرگز استعداد خود را کشف نمی کند و اعتماد به نفس خود را از دست می دهد.البته عوامل دیگری هم در این موضوع دخیل هستند اما این موضوع مهم ترین آنهاست.

راه حل چیست؟

مدرسانه همیشه دغدغه والدین را داشته و دارد و موضوع حل تکالیف و مسئله های ریاضی توسط دانش آموزان به طوری که مطلب درسی را نیز همراه آن یاد بگیرند ، موضوعی مهم برای ما بوده است.

ما به این مشکل مانند یک مسئله ریاضی نگاه کردیم و برای حل آن راه حل های مختلفی ارائه دادیم و در نهایت راه کاری مناسب  را ارائه دادیم که هم از نظر اقتصادی از تدریس خصوصی بسیار ارزانتر و هم بسیار سریعتر باشد. ما نام این راه حل را رفع اشکال درسی گذاشتیم.

در مواقعی که دانش آموز نمی تواند مسئله ریاضی یا به طور کلی درسی را حل کند و در واقع در حل آن مشکل دارد از سوال مورد نظر عکس گرفته و آن را در پنل کاربری خود در سایت مدرسانه در قسمت ” رفع اشکال سوال درسی ”  برای گروه پشتیبانی ارسال می نماید. گروه پشتیبانی پس از برسی نوع سوال و درس و پایه مربوطه آن را به شایسته ترین معلم مدرسانه ارجاع می دهند و معلم نمونه سوال یا مسئله یا تکلیف یا تمرین را حل کرده و همراه آن توصیح صوتی کاملی برای دانش آموز ارسال می کند که این توضیحات هم شامل روش حل مسئله و هم در مورد درس مربوط به تمرین ارسال شده می باشد و حتی اگر دانش آموز مجددا” سوالی در مورد همان تمرین داشته باشد آن را در قسمت ” رفع اشکال سوال درسی ”  بیان کرده و همان معلم مجددا” به او پاسخ خواهد داد.

قیمت حل هر سوال بسته به درخواست شما و نوع محتوا مثل فقط پاسخ ، توضیح با صدا و یا ویدیو کاملا” متفاوت است

 

اگر در مدرسانه پنل کاربری ندارید می توانید به بخش عضویت مراجعه کنید.

عضویت

یا می توانید به شماره واتسپ ۰۹۱۹۸۹۲۱۰۴۹ پیام دهید 

⇐ مدرسانه نمونه سوالات امتحانی دانش آموزان را حل نمی کند

 

برخی از نمونه سوال های حل شده از کتاب درسی را که توسط معلمان مدرسانه حل شده می توانید در زیر مشاهده کنید

 

 

 

 

سه برابر پول عسل با ۴برابر پول علی برابر است اگر مجموع پول آنها ۲۴۵۰ باشد پول هریک چقدر است؟

نصف پول پارسا با ۴برابر پول پدرام برابر است اگر مجموع پول آنها ۲۴۵۰ تومان باشد پول هریک چقدر است؟

 

 

نسبت پول حمید به اشکان ۴به ۳و نسبت پول اشکان به سامان ۶به ۵ است اگر مجموع پول آنها ۳۸۰۰۰تومان باشد پول هریک چقدر است

راهنمایی:شخصی که نسبتش دوبار تکرار شده باید از روش نسبت های مساوی به یک نسبت تبدیل شود

نسبت پول مجتبی به بردیا ۳به ۵ است و نسبت پول آرمان به مجتبی ۴به ۲است اگر مجموع پول آنها ۶۳۰۰۰ باشد پول هر یک چقدر است؟

راهنمایی نسبت مجتبی یکسان شود

حل تمرین صفحه ۵۵ کتاب ریاضی هشتم سوال ۲ 

Views: 3495

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.