هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

چگونه بازی‌ ها آینده شغلی دانش آموزان را می سازند

اگرچه حضور داوطلبانه در سازمان های مختلف می تواند در ایجاد یک رزومه کاری برای شما مفید باشد، اما شاید تعجب کنید اگر بگوییم بازی های کامپیوتری می تواند زمینه ساز اشتغال دانش آموزان در آینده باشد. هر کاری در حد تعادل انجام شود سازنده است، بنابراین نباید تعجب کنید اگر بگوییم که بسیاری از بازی های کامپیوتری توانایی افزایش مهارت های مختلف در شما را دارند. این بازی ها یک سرگرمی مناسب برای نوجوانان است به شرطی که به اعتیاد منجر نشود.

یک روانشناس برجسته در این زمینه می گوید در حال حاضر جنبه های مثبت بسیاری در بازی وجود دارد. مردم می توانند مهارت های جدیدی بیاموزند، می توانند به لطف بازی های آنلاین دوستان جدیدی پیدا کنند، می توانند زمان واکنش و سایر توانایی های شناختی خود را توسعه دهند و با نقاط ضعف و قوت شخصیتی، همکاری های تیمی و مهارت های حل مسئله و … آشنا می شوند.

جایگاه خود را پیدا کنید

در حالی که فرصت‌ های شغلی برای بازیکنان حرفه‌ ای بازی‌ های ویدیویی در مشاغل مرتبط بسیار کم است، راه‌ هایی وجود دارد که بازی ممکن است به آینده شما دانش آموزان کمک کند و این فقط فرصت فقط در مورد گزینه های شغلی در صنعت بازی، توسعه نرم افزار و انیمیشن نیست. دامنه تجربه بازی گسترده تر از آن است که فکر می کنید.

برخی از مشاوران شغلی در ایالات متحده از ترجیحات دانش آموزان خود در بازی به عنوان راهی برای یافتن کارهایی استفاده می کنند که آنها به طور خاص از آنها لذت می برند، و این امر هدایت آنها را به سمت شغلی که برایشان رضایت بخش خواهد بود آسان تر می کند. مثلا اگر آنها بازی هایی که در آن سازه هایی ساخته می شود دوست دارند می توانند وارد مشاغل مهندسی شوند. یا اگر بدون وقفه سیم سیتی را بازی کنند، رشته ای مانند برنامه ریزی شهری ممکن است راهی برای آنها در اشتغال باشد. پس به این نتیجه می رسیم که بازی کردن ممکن است در واقع به نتایج بسیار خوبی منجر شود.

بازیکن واقعی تیم باشید

برای نسل‌ های قبلی، بازی به معنای تنها نشستن در مقابل صفحه نمایش تلویزیون پیکسلی بود، اما در این دوره همه چیز کاملا تغییر کرده است. ارتباط آنلاین جنبه اجتماعی بازی را قدرتمند می سازد و این ارتباط اجتماعی و بازی با دوستان در یک زمین کمک می کند که بسیاری از نوجوانان به این بازی ها علاقه داشته باشند. در واقع این بازی ها مرز بین دنیای واقعی و مجازی هستند، جایی که شما می توانید همه مهارت ها و ابعاد شخصیتی خود را به خوبی محک بزنید.

در حال حاضر ارتباطات در بازی های آنلاین واقعاً بخش بزرگی از بازی است. وقتی شما وارد بازی یک دوست می شوید در حالی که آنها در میانه بازی قرار دارند، شما در زمان واقعی با آن‌ ها چت می‌ کنید، استراتژی‌ های تیمی دارید، با افراد جدیدی ملاقات می‌ کنید و مهارت‌های اجتماعی و کار گروهی را در خود ایجاد می کنید.

مغزت را رشد بده

اگر به پزشک شدن فکر می کنید، این امکان وجود دارد که مهارت های حرکتی ظریف و هماهنگی چشم و دست که از طریق بازی ایجاد می شود، یک مزیت برای شما باشد. یک مطالعه نشان داد که جراحانی که حداقل سه ساعت در هفته بازی‌ های ویدیویی انجام داده ‌اند، در مقایسه با جراحانی که هرگز بازی‌ های ویدیویی انجام نداده‌ اند، مهارت‌ های بهتری در انجام جراحی‌هایی مانند لاپاراسکوپی دارند.

چطور چنین چیزی ممکن است؟ بازی ظرفیت رشد مغز شما را افزایش می دهد. به نظر می رسد این رشد به طور خاص در مناطقی که مسئول ناوبری فضایی، شکل گیری حافظه، برنامه ریزی استراتژیک و مهارت های حرکتی ظریف هستند اتفاق می افتد.

زندگی خود را تقویت کنید

محققان همچنین علاقه مند هستند بیابند که چگونه این مزایای مثبت برای مغز می تواند به بهبود سلامت در طول زندگی کمک کند. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می ‌دهد بازی‌ های ویدیویی می‌ توانند برای کاهش درد و درمان بیماری‌ های روانی مانند اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) که به کوچک شدن بخش‌های خاصی از مغز منجر می‌ شود، استفاده شوند. بازی ممکن است انعطاف‌ پذیری عاطفی ایجاد کند، آرامش را تقویت کند و اضطراب را دفع کند. مطالعات همچنین تمایل به معکوس کردن زوال شناختی را در زمان انجام بازی های کامپیوتری نشان می دهد. در واقع، برخی از افراد مسن بازی را به عنوان راهی برای جوان ماندن انتخاب می کنند.

ما به شما پیشنهاد نمی کنیم خطرات مربوط به اختلال اعتیاد به بازی را نادیده بگیرید. در واقع هر چیزی زمانی مفید واقع می شود که به اندازه و کنترل شده باشد، به ویژه این مسئله در مورد نوجوانان از اهمیت بیشتری برخوردار است. در هر دوره ای بازی های بسیاری ترند می شوند که می توان از آنها برای پیشرفت مهارت ها و افزایش آنها استفاده کرد. بازی هایی مثل Fortnite بازی Pokemon Go و قبل از آن بازی Angry Birds تا Pacman و Doom در دهه نود از جمله این بازی ها هستند.

پس با صرف مقدار کنترل شده زمان روی بازی هایی که جنبه آموزشی و مهارتی دارند می توانید بازی کردن را با یک سبک زندگی سالم و فعال همراه سازید و از مزایای شناختی و اجتماعی زیادی که ممکن است به شما در ساختن حرفه خود کمک کند، لذت ببرید.

Views: 290

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.