هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

بهترین روش مطالعه برای شب های امتحان

برای همه ما درس خواندن در شب های امتحان کار سختی است. بسیاری از دانش آموزان روش های مطالعاتی را نمی دانند، به همین دلیل اگرچه سخت و طاقت فرسا درس می خوانند اما نتیجه خوبی نمی گیرند. ما در این مقاله روش هایی را بررسی می کنیم که کمتر به آن پرداخته شده است اما در نتیجه امتحان تأثیر خارق العاده ای دارند. هیچ تفاوتی نمی کند که در چه مقطعی تحصیل می کنید، این روش ها به شما کمک می کند تا تأثیرگذارتر مطالعه کنید و مطالب کمتری را فراموش کنید.

از موقعیت مورد علاقه تان نهایت استفاده را ببرید

نکات مهم درسی را یادداشت کرده و آن را در بخش هایی از منزل که بیشترین زمان را در آنجا می گذرانید قرار دهید. مثلا اگر مدام جلوی آینه هستید می توانید یادداشت های خود را به آینه بچسبانید. یا مثلا آنها را روی میز تحریر، کنار دستگاه پلی استیشن و … بگذارید تا مدام چشمتان آنها را ببیند. شاید کمی عجیب و احمقانه به نظر برسد اما این روش امتحان شده و کاملا نتیجه بخش است.

مسابقه با زمان

برای بسیاری از ما شروع مطالعه سخت است و یا در زمان مطالعه مدام دچار حواس پرتی می شویم، برای این که این مشکل را به راحتی حل کنید راه حل جالبی وجود دارد. شما می توانید زنگ هشدار موبایل خود را به طور مثال برای نیم ساعت بعد روشن کنید. به خودتان فرصت بدهید که نیم ساعت بدون هیچ فکر دیگری مطالعه داشته باشید. معمولا زمانی که زنگ هشدار به صدا در آید شما آنقدر غرق در مطالعه اید که دوست دارید کارتان را ادامه دهید. اگر هم خسته شده باشید هیچ اشکالی ندارد، کمی استراحت کنید و باز هم یک ماراتن نیم ساعته دیگر ترتیب دهید.

مقاله چگونه از استرس شب امتحان جلوگیری کنیم ممکن است برای شما مفید باشد

رنگین کمان درست کن

استفاده از کدهای رنگی در زمان مطالعه می تواند بسیار مهم و مفید باشد. مثلا برای درس های مهمی که در آنها مشکل دارید از کاغذهای یادداشت رنگی مخصوص استفاده کنید. مثلا رنگ نارنجی را به درس ریاضی، زرد به فیزیک، صورتی را به شیمی و … اختصاص دهید. به این ترتیب به یاد سپاری نکات مهم هر درس برای شما به شکل معجزه آسایی آسان تر است و بیشتر در ذهن شما باقی می ماند.

صدای خود را ضبط کنید

گاهی می توانید در زمان مرور مطالب صدای خود را ضبط کنید، نکات مهم را مثل زمانی که قصد دارید آنها را برای کسی توضیح دهید، بیان کرده و ضبط کنید. در مواقعی که حوصله خواندن ندارید آنها را گوش کنید. مرور کردن مداوم این مطالب باعث می شود که در ذهن شما باقی بمانند.

با خودت صحبت کن

برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی و سایر درس های حفظ کردنی می توانید با خودتان صحبت کنید، بهترین روش این است که درس های خوانده شده را برای یک شخص فرضی توضیح دهید. می توانید مکالمات یک طرفه یا نیمه انگلیسی داشته باشید، تنها در این زمان است که واقعا می توانید به نقاط ضعف خود پی ببرید. در مورد درس هایی مثل زبان انگلیسی یا عربی تمرین کردن مداوم در یادگیری بیشتر بسیار موثر است.

مقاله بهترین روش مطالعه برای امتحان ممکن است برایتان مفید باشد 

خلاق باش

این که همیشه جزوه شما از یک رنگ تشکیل شده باشد، باعث دلزدگی شما می شود، ضمن این که با عادت کردن چشم هایتان به رنگ نوشتار جزوه حفظ کردن مطالب سخت تر می شود. شما می توانید با نوشتن جزوه با رنگ های مختلف زیبایی های بصری ایجاد کنید. مثلا نکات مهم یک درس را با رنگ سبز بنویسید یا مطالب تشریحی را با رنگ آبی، فرمول ها را با رنگ مشکی و … . این روش جزوه نوشتن در شب های امتحان به شما کمک بسیاری می کند. ضمن این که می توانید در زمان یادداشت برداری از این روش استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد این روش نگارش باعث ماندگاری بالاتر اطلاعات در ذهن شما می شود.

مختصر و مفید مطالعه کنید

شب های امتحان فرصتی برای مطالعه عمیق نیست. اگر به هر دلیلی مطالعه کردن را برای این شب ها کنار گذاشته اید، تنها در صورتی موفق به قبولی در این درس می شوید که روش های مطالعه شب امتحانی را بدانید. بهتر است به جای مطالعه همه کتاب، تنها نکات مهم هر درس را بخوانید و بیشتر وقت خود را به حل کردن تمرین بپردازید. کتاب های راهنما و گام به گام های آموزشی در این زمان بیشترین کمک را به شما می کنند.

از معلم خصوصی کمک بگیرید

اگر نمی دانید چه باید بکنید، به جای سردرگمی بهتر است از وجود یک معلم خصوصی بهره مند شوید. معمولا در این شرایط معلم می تواند خیلی زود نقاط ضعف شما را یافته و روی آنها کار کند. به این ترتیب شانس بیشتری برای قبولی در درس مورد نظرتان داشته باشید. معلم های خصوصی با توجه به تجربه ای که دارند می دانند کدام بخش ها از کتاب برای مطالعه اولویت دارند و بیشترین زمان مطالعه و تمرین را به آنها اختصاص می دهند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این روش ها همگی روش هایی است که دانش آموزان موفق در مورد یادگیری دروس خود به اشتراک گذاشته اند، پس می توانید شما هم از آنها استفاده کنید و نظرات خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.

توصیه مدرسانه

مدرسانه به عنوان یک پلتفرم آنلاین آموزشی و با تجربه طولانی مدت در  امر تدریس و آموزش پیشنهاد می کند که هرگز مطالعه دروس خود را به شب های امتحان موکول نکنید. شما نه با هدف کسب نمره قبولی که با هدف یادگیری و دانش اندوزی درس می خوانید. پس بهتر است از همان ابتدای سال تحصیلی درس های خود را به خوبی مطالعه کنید، حتما از فواید مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی بهره مند شوید، در صورتی که در یادگیری برخی دروس مفهومی مثل ریاضی یا فیزیک و … مشکل دارید حتما از جلسات مداوم تدریس خصوصی استفاده کنید تا در یادگیری و آزمون ها موفق باشید.

صفحه معلم خصوصی شب امتحان ممکن است برای شما جذاب باشد

متأسفانه درس خواندن برای کسب نمره قبولی جای خود را به یادگیری مطالب درسی داده است، اگرچه سیستم ارزیابی را به خاطر این شیوه ارزیابی دانش آموزان باید مورد انتقاد قرار داد، اما بهتر است شما از همان ابتدای سال تحصیلی با روش های صحیح مطالعه و یادگیری فرصت خوب آموختن و علم اندوزی را از خود دریغ نکنید.

برای بهره مندی از مزایای مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی و یا استفاده از کلاس های آموزش آنلاین می تواید با کارشناسان مدرسانه در این زمینه در ارتباط باشید.

۸۸۹۰۶۹۰۹ – ۸۸۹۰۴۰۰۲ – ۴۴۰۲۵۸۶۰ – ۲۶۵۷۰۸۱۰

Views: 316

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.