ثبت نام

88904002 - 021

افسانه رویگری | آموزش مفهومی ریاضی پایه نهم

من افسانه رویگری هستم، معلم خصوصی ریاضی دوره اول متوسطه، مدرس ریاضی کنکور و ریاضی تیزهوشان در یکی از موسسات آموزشی معتبر تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی و آمار هستم و ۱۲ سال سابقه فعالیت در این زمینه دارم.

ریاضی از جمله دروسی است که در دوران تحصیل مورد توجه والدین و معلمین قرار دارد، این توجه تا اندازه ای است که بسیاری از والدین و حتی آموزگاران معتقدند دانش آموزانی که در یادگیری ریاضی استعداد دارند باهوش تر از سایرین هستند، خب باید بگویم این یک تفسیر اشتباه است، اما می توان گفت دانش آموزانی که ریاضی را به صورت مفهومی می آموزند از سایرین موفق تر هستند.

موضوع مورد بحث من در این مطلب کوتاه ریاضی پایه نهم است، همه ما به خوبی می دانیم که ریاضی یک درس کاملا زنجیره ای است که مباحث ابتدایی و مهم آن در دوره ابتدایی آموزش داده می شود و هرچه پایه تحصیلی بالاتر می رود مفاهیم جدیدتر و تازه تری از هر مبحث تدریس می شود، اما اگر پایه تحصیلی ضعیف باشد، این آموزش ها ثمره چندانی نخواهد داشت.

من افسانه رویگری هستم، معلم خصوصی ریاضی دوره اول متوسطه، مدرس ریاضی کنکور و ریاضی تیزهوشان در یکی از موسسات آموزشی معتبر تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی و آمار هستم و 12 سال سابقه فعالیت در این زمینه دارم.

از آنجایی که دانش آموز بعد از پایان سال نهم باید انتخاب رشته داشته باشد، گرفتن نمرات عالی در این سال می تواند شرایط احراز ثبت نام در رشته مورد علاقه را برای دانش آموز فراهم کند، پس یادگیری درس مهمی مثل ریاضی بسیار اهمیت دارد.

توصیه من به والدین این است که برای این دروس مهم و کاربردی حتما از حضور معلم خصوصی یا مشاور و برنامه ریز تحصیلی استفاده کنند. مهمترین مسئله در یادگیری ریاضیات برای دانش آموزان با فرض این که در مباحث سالهای گذشته اشکالی نداشته باشند، تشریح ساده دروس به زبان شیوا و روان توسط معلم و تمرکز داشتن دانش آموز کمک می کند تا آموزش به صورت مفهومی انجام گیرد، البته دانش آموز باید همواره تمرین و تکرار دروس را در برنامه خود  داشته باشد. تا با مرور مداوم این مفاهیم در ذهن او به خوبی جای گیرد.

اگر میخواهید طبق روش های استاندارد ریاضی را بیاموزید، سعی کنید یک برنامه ریزی دقیق و درست داشته باشید، داشتن هدف و برنامه به شما کمک می کند که مسیر خود را بیابید و در این راه سردرگم نباشید. بهتر است هر از گاهی خود را محک بزنید تا اشکالات و نقاط ضعف خود را یافته و تمرکز خود را روی بهتر شدن روند یادگیری معطوف کنید.

این شیوه مطالعه و یادگیری ریاضی به شما کمک می کند که اعتماد به نفس بهتری داشته باشید و بتوانید به خوبی خود را برای امتحان آماده کنید، ضمن این که پایه ریاضی شما قوی شده و در سالهای بالاتر نیز مشکل نخواهید داشت. استفاده از تجربیات یک معلم ماهر و شرکت در کلاس های تقویتی از جمله کارهایی است که می تواند به اقدامات شما برای آموزش مفهومی ریاضی نهم جهت داده و شما را برای رسیدن به هدف یاری کند.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

2 پاسخ

  1. خسته نباشید به تیم خوب تون… دقیقا همینطوره که گفتین. ریاضی درسی مفهومی است و اگه در سال های اول تحصیل همون ابتدایی بخوبی دانش آموز درس رو یاد نگیرد و به تسلط کامل نرسد، در سال های بعد و در مقابله با مباحث سخت تر به مشکلات بیشتری برمی خورد.
    به عنوان مرجعی که سال هاست در حوزه آموزش و تدریس بوده است و در دانشگاه صنعتی شریف مستقر است، پیشنهاد موارد زیر هم دارم:
    اول از همه حتی اگر پایه خوبی هم دارید، برای یادگیری مباحث سخت تر، اصول مرتبط با اون مبحث که از اصول اولیه ریاضی است را هم مرور کنید.
    دوم، والدین دقیقه نودی نباشید و حتما از طریق یک معلم خوب ریاضی فرزندتون رو قوی کنید.
    سوم یکسری مفاهیم و مباحث در ریاضی هستند که یادگیری و بخاطر سپردن شون لازم و ضروری هست. مثل فرمول معادله درجه دو… مثل یادگیری جدول ضرب ..حتما اینا روبخوبی یاد بگیرید و در جوه خودتون یادداشت کنید.
    نکته سوم اعتماد به نفس ریاضی است. من ندیدم دانش آموزی که اعتماد به نفس پایینی دارد و ریاضیش موفق است. یعنی درک مفاهیم ریاضی ربطی به هوش ندارد ولی به اعتماد به نفس بالا داشتن دارد. اگر فکر می کنی که در ریاضی ضعیف هستی پس حتما ضعیف هستی و خواهی بود.
    نکته چهارم اینکه ریاضی را به چشم انجام یک تکلیف نبینید، چونکه هرچیزی که اجبار بشه و به انجام تکلیف تبدیل بشه از حالت لذت بخشش خارج میشه… پس ریاضی را به یک معمای حل نشده و جذاب تبدیل کنید و از فکر کردن به مسائلش و بازی با آن لدت ببرید نه صرفا انجام تکلیف.. آن وقت خواهی دید که یادگیری اش معجزه می کند.

    1. با تشکر از اطلاعات مفید شما همکار محترم

      از این که نقطه نظر خودتون رو در سایت مدرسانه ثبت نمودید سپاسگذاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.