هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

همه آنچه درباره مدارس تیزهوشان باید بدانید

قبولی در مدارس تیزهوشان یکی از بزرگترین آرزوهای تحصیلی والدین در ایران محسوب می شود. آوازه مدارس تیزهوشان سبب شده است که بسیاری از والدین تلاش کنند تا فرزندانشان در این مدارس پذیرش شوند. اما سوالات بسیاری وجود دارد که پاسخ آنها می تواند دیدگاه شما را به عنوان والدین در مورد مدارس تیزهوشان و شرایط آنها به طور کلی تغییر دهد. مثلا این که آیا افرادی که در این مدارس پذیرش می شوند واقعا تیزهوش و نخبه هستند؟ شرایط پذیرش در این مدارس چیست؟ مزایا و معایب تحصیل در تیزهوشان، منابع درسی برای پذیرش در تیزهوشان و … از دیگر سوالاتی است که ممکن است به شما کمک کند تا دیدگاه منطقی و آگاهانه در مورد مدارس تیزهوشان بدانید.

مدرسه تیزهوشان چیست و چه کسانی در آن تحصیل می کنند؟

مدارس تیزهوشان بخشی از سیستم آموزش و پرورش کشورمان در مقاطع متوسطه اول و دوم هستند که شرایط ویژه ای برای پذیرش دانش آموز دارند. شیوه های تدریس، منابع آموزشی و امکانات ویژه از جمله مواردی است که وجه تمایز مدارس تیزهوشان و مدارس عادی محسوب می شوند. این مدارس با عنوان مدارس استعدادهای درخشان در تمام استان های کشور تأسیس شده اند و شرایطی را برای دسترسی بهتر دانش آموزان با استعداد به آموزش و تحصیل با کیفیت فراهم آورده است.

برای تحصیل در این مدارس نیاز است که دانش آموزان منتخب در آزمون ورودی شرکت کنند. پس از کسب رتبه قبولی در آزمونی که با نام آزمون مدارس سمپاد شناخته می شود برای ثبت نام نهایی در این مدارس بسته به مقطع تحصیلی در یکی از دوره های متوسطه اول یا دوم ثبت نام می کنند.

متأسفانه اکثر خانواده ها اطلاعات کاملی در مورد این مدارس و شرایط آنها ندارند و صرفا به دلیل آوازه و شهرت آن است که تلاش می کنند بدون در نظر گرفتن استعدادها، توانایی و علاقه فرزندان خود آنها را راهی این مدارس کنند.

مدارس تیزهوشان چه امکانات ویژه ای دارند؟

در جامعه ما مدارس تیزهوشان به عنوان مدارس برتر و با امکانات ویژه برای تحصیل با کیفیت و رشد علمی دانش آموزان مستعد شناخته می شوند. در واقع این مدارس برای رسیدن به هدف والای خود که پرورش استعدادهای درخشان است، امکانات ویژه ای را فراهم آورده است. مهمترین امکاناتی که می توان به آنها اشاره کرد عبارتند از:

دوره های آموزشی پیشرفته

کاملا منطقی است که در مدارس تیزهوشان شیوه های آموزش و برگزاری کلاس ها به صورت پیشرفته و متناسب با استعداد و توانایی دانش آموزان انتخاب شود. این کلاس ها معمولا فراتر از حد کتاب های درسی دانش موزان است و دانش آموزان با مطالبی خارج از منابع درسی آشنا می شوند که دید عمیق تری نسبت به مطالب آموزشی به آنها می بخشد.

منابع درسی متفاوت

دانش آموزان در مدارس سمپاد، حجم زیادی از مطالب درسی کاربردی و مفید را در منابع درسی آموزشی و کتاب های مکمل کمک آموزشی می آموزند. در واقع برای داشتن درک مناسب از مطالب درسی معلمان در مدارس تیزهوشان کتاب های مکمل درسی را مورد توجه قرار می دهند و در کنار منابع درسی از آنها استفاده می کنند.

امکانات و تسهیلات رفاهی مدرسه

اگرچه در تمام مدارس کشور کتابخانه و تجهیزات حداقلی آموزشی وجود دارد اما تعداد و کیفیت این امکانات در مدارس تیزهوشان بسیار بیشتر است. کتابخانه مدارس سمپاد دارای کتاب های علمی بسیار زیاد، کتاب های مکمل درسی در زمینه ها و رشته های مختلف، منابع آموزشی برای موفقیت در المپیادهای علمی، آزمایشگاه های مجهز و پیشرفته و … است.

حضور مشاوران ویژه

مهمترین نکته در مدارس تیزهوشان تمرکز برای تحصیل است. بنابراین در این مدارس برای جلوگیری از قرار گرفتن دانش آموزان در موقعیت های روانی و جسمی نامناسب و استرس زا، از مشاورین با سابقه و متخصص در زمینه مشاوره های آموزشی و فردی استفاده می شود.

برنامه ریزی آموزشی ویژه

در مدارس تیزهوشان عموما برنامه ریزی آموزشی ویژه ای برای دانش آموزان ترتیب داده می شود. این برنامه ریزی در ابتدای سال تحصیلی و با توجه به موقعیت و رشته تحصیلی دانش آموزان تدوین می شود. دانش آموزان وظیفه دارند که مطابق با شرایط برنامه ریزی شده آموزش خود را پیش برده و کیفیت تحصیل خود را ارتقاء دهند.

آزمون های مدون و پیشرفته

مدارس تیزهوشان برای تعیین سطح تحصیلی دانش آموزان در طول سال، دو نوبت آزمون پیشرفت تحصیلی برگزار می کنند که رتبه دانش آموزان بر اساس عملکرد تحصیلی آنها و همچنین نمره آزمون تعیین می شود. رتبه دانش آموزان در سطح مدرسه، شهر و کشور مشخص می شود و بر اساس این اطلاعات شرایط دانش آموز تعیین می گردد.

آموزش و پرورش با توجه به امکانات ویژه ای که در اختیار مدارس تیزهوشان قرار دارد، به منظور بهره مندی دانش  آموزان مستعد و واجد شرایط، امکان اخراج دانش آموزان از مدارس تیزهوشان را در نظر گرفته اند که مدیر مدرسه می تواند با توجه به شرایطی که در قانون تعریف شده است دانش آموزان متخلف را از مدرسه اخراج کند.

کادر آموزشی قوی

یکی از مهمترین ویژگی های مدارس تیزهوشان وجود کادر آموزشی متخصص و قوی در آن است. این مدارس نه تنها برای پذیرش دانش آموز شرایط ویژه و سختگیرانه ای دارند بلکه برای استخدام دبیران و کادر آموزشی نیز بسیار سختگیرانه عمل کرده و همکارانی با رزومه آموزشی قوی و قابل توجه دارند.

رقابت آموزشی بالا

در این مدارس رقابت آموزشی بسیار بالا است و دانش آموزان در محیطی صمیمی و دوستانه تلاش می کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. شرایط رقابت عادلانه و همچنین امکانات ویژه کمک می کند تا دانش آموزان انگیزه بالایی برای تحصیل و آموزش بهتر داشته باشند.

معایب مدارس تیزهوشان

شاید وقتی اسم تیزهوشان را می شنوید تصور شما برخورداری از امکانات و شرایط ویژه تحصیلی در محیطی کاملا استثنایی است. اما باید بدانید مدارس تیزهوشان در کنار همه مزایایی که دارند، دارای معایبی نیز هستند. دانستن این معایب می تواند دیدگاه عادلانه تری برای شما ایجاد کند تا با آگاهی بیشتری برای تحصیل در این مدارس برنامه ریزی کنید. مهمترین معایبی که در این خصوص می توان به آنها اشاره کرد عبارتند از:

ساعات تدریس زیاد

اگرچه ساعات رسمی آموزش در مدارس تیزهوشان همانند مدارس عادی است اما کلاس های فوق برنامه و منابع آموزشی متفاوت سبب می شود که دانش آموز در این مدارس ساعات بیشتری را صرف درس خواندن کند. بنابراین ممکن است دانش آموزان در این مدارس دچار خستگی مفرط شده و یا امکان استفاده از کلاس های دیگری چون کلاس های ورزشی، موسیقی، نقاشی و … را عملا از دست بدهند.

دچار شدن به غرور و تکبر

متأسفانه برخی از دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل می کنند به استعداد و توانایی های خود بیش از هرچیزی تکیه می کنند و مغرور می شوند. غرور و تکبر این دانش آموزان باعث می شود که بسیاری از دانش آموزان نتوانند احساسات خود را کنترل کنند و در نهایت ممکن است در صورت عدم رسیدن به هدف های تحصیلی خود دچار سرخوردگی و افسردگی شوند.

سختگیری های تحصیلی

برای دانش آموزانی که به مدارس تیزهوشان وارد می شوند اولین و مهمترین چیز درس خواندن است. بنابراین سخت گیریهای بسیاری در این زمینه وجود دارد. در این مدارس تلاش می شود تا سطح تحصیلی دانش آموزان افزایش پیدا کرده و شرایط آنها برای تحصیل در بهترین دانشگاه ها و موفقیت در المپیادهای علمی فراهم شود. بنابراین ممکن است چنین سختگیری هایی باعث آزردگی و خستگی دانش آموزان شود.

شرایط ثبت نام در مدارس تیزهوشان

مهمترین نکته برای قبولی در مدارس سمپاد قبولی در آزمون ورودی این مدارس است. این آزمون در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود.

شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم

– دارا بودن تابعیت ایرانی

– کسب نمره خیلی خوب در همه دروس پایه پنجم (حتی اگر یک درس نمره پایین داشته باشد امکان ثبت نام وجود ندارد)

– انتخاب مدرسه ای در نزدیکی محل سکونت

– امکان انتخاب حداکثر سه مدرسه وجود دارد.

– مدارس تیزهوشان خوابگاه و امکانات مدارس شبانه روزی را ندارند.

– برای شرکت در آزمون دانش آموزان باید ۵۰ درصد شهریه مدارس تیزهوشان شهرستان خود را پرداخت کنند. این وجه در صورت قبولی در آزمون به مدرسه مورد نظر پرداخت می‌شود.

شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان نهم به دهم

– دارا بودن تابعیت ایرانی

– کسب معدل حداقل ۱۹ در پایه هشتم

– اگر دانش‌آموز در مدارس تیزهوشان تحصیل می‌ کند نیازی به آزمون ندارد اما باید شرایط لازم را کسب کرده باشد.

– انتخاب مدرسه در حوزه محل سکونت

– امکان تغییر رشته برای دانش آموزان در سال اول وجود ندارد.

– امکان انتخاب حداکثر سه مدرسه وجود دارد.

– دانش آموزان باید ۵۰ درصد شهریه مدارس تیزهوشان شهرستان خود را پرداخت کنند. این وجه در صورت قبولی در آزمون به مدرسه مورد نظر پرداخت می‌شود.

معمولا نتیجه آزمون ورودی مدارس سمپاد سه تا چهار هفته بعد از زمان برگزاری آزمون اعلام می شود.

سهمیه مدارس تیزهوشان

تنها سهمیه ای که در مدارس تیزهوشان وجود دارد به دوقلوها یا چند قلوها تعلق دارد.  به این صورت که اگر دوقلوها یا چندقلوها به طور هم ‌زمان در آزمون شرکت کنند، در صورت پذیرش یکی از آنان، دیگری فقط به شرط کسب حداقل هشتاد درصد امتیاز آزمون آخرین فرد پذیرفته‌ شده می ‌تواند در مدرسه سمپاد ثبت ‌نام کند.

شرایط مهم سهمیه دوقلوها

– اولویت ‌ها و نوع مدرسه انتخابی دانش آموزان هم‌ جنس باید یکسان باشد.

– قبل از اعلام نتایج آزمون اگر امتیاز همزاد برابر با حداقل امتیاز لازم بود ایشان مازاد بر ظرفیت ثبت ‌نام خواهند شد.

آیا برای تحصیل در مدارس تیزهوشان شهریه پرداخت می شود؟

بله تحصیل در مدارس تیزهوشان نیازمند پرداخت شهریه تعیین شده از سوی نهادهای ذی صلاح است. مدارس تیزهوشان باید طبق قانون نصف شهریه مدارس غیرانتفاعی همان استان را دریافت کنند.

توصیه مدرسانه

فارغ از این که نام مدارس سمپاد تیزهوشان برای بسیاری از والدین و دانش آموزان خوشایند است و تلاش می کنند تا حتما در این مدارس ثبت نام شوند، بهتر است دانش آموزانی روی این موضوع تمرکز داشته باشند که از نظر علمی و شرایط تحصیلی مواردی که در مقاله به آنها اشاره کردیم را داشته باشند. تحصیل در این مدارس نیازمند تمرکز، تلاش و کوشش بسیار است. بنابراین دانش آموزانی که از نظر علمی رتبه خوبی دارند و برای آینده تحصیلی خود برنامه ریزی کرده اند می توانند با تلاش به خواسته خود برسند.

پیشنهاد ما این است که خانواده و دانش آموز با مشاوره های فردی و تحصیلی شرایط خود را برای تحصیل در چنین مدارسی بسنجند. داشتن هدف و برنامه ریزی مناسب با شرایط شخصی و اجتماعی دانش آموز کمک می کند تا بتوانید آزمون سمپاد را با موفقیت پشت سر بگذارید.

 

Views: 63266

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

۳۹ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام ، من خودم در ناحیه ۴ فرزانگان تبریز درس میخونم خلاصه کلام اینکه ما قبل از اینکه وارد تیزهوشان بشیم فکر می‌کنیم که چه خبری هستش تو تیزهوشان و از هر امکاناتی برخور دار هستیم ولی در واقع عین خواب میمونه و تنها امکاناتش اینکه معلم ها جزوه هایی به دانش آموز هفتم میگن که دوازدهم ها میخونن

    پاسخ
  • هیچگاه تیزهوشان نرید چون پر ناعدالتی هست و به جای اینکه آدم های یا استعداد باشن آدمایی هستند که بدون پول بابا و مامان و سهمیه هیچی نبستند پس گوش کنید و نرید

    پاسخ
  • سلام من یک دانش آموز در پایه هفتم هستم و در مدرسه تیزهوشان درس میخونم با تمام مزایایی که نوشته بودید موافقم اما معایبتون به خصوص اون که گفته بودید ساعت تدریس زیاد و وقت نشدن واسه کلاس های تفریحی و سختگیری زیاد رو قبول ندارم دانش آموزانی که در کنار من تحصیل می کنند همه بدون استثنا حداقل یک کلاس تفریحی در برنامه دارن و همه مدیریت زمانی دارن و زیاد رو خودشون فشار نمیارم این بستگی به دانش آموز داره ک چجوری بخواد زمانش رو مدیریت کنه و مطمئنم با برنامه ریزی مناسب میشه به تمام اهداف و تفریحات رسید:)

    پاسخ
    • بله مدیریت زمان کاملا” به دانش آموز بستگی داره همچنین اجرای برنامه ریزی درسی به عهده دانش آموزه حتی اگه بهترین برنامه ریز تحصیلی دنیا اون رو نوشته باشه

      خیلی از دانش آموزها برای ورود به مدارس تیزهوشان معلم خصوصی می گیرن و فشرده درس می خونن اما برای اصلاح عادت های غلطشون مثل سرگرم شدن با شبکه های اجتماعی در ساعات غیر منظم یا جواب دادن به همه پیام های گوشی کاری انجام نمیدن و همین موضوع باعث می شه بعد از قبولی در مدارس تیزهوشان به دلیل کمبود وقت یا بهتره بگیم عدم مدیریت درست زمان دچار افت تحصیلی می شن

      پاسخ
  • مشاوره خبره برای برنامه ریزی برای بچه ها؟ پرورش استعداد بچه ها باتوجه به پتانسیل و علاقه شون؟ کادر آموزشی قوی؟ (فقط برا درس های تخصصی قبول دارم) استفاده از مشاورین برای جلوگیری از قرار گرفتن بچه ها در استرس و فشار روانی؟؛)))))) اینا رو از کجا میگین😂اگ من شش سال عمرمو اونجا از دست دادم هیچوقت این چیزا رو ندیدم:))) اینایی که نوشته شده نهایتا برای بچه های تهران یا شهرهای منطقه ۱ هست ، توی ۹۰ درصد شهرهای دیگ این خبرا نیست… اگ واقعا می‌خواین برین تیزهوشان…من شخصا اگ‌برگردم میرم نمونه هرچند گویا برداشته شده متاسفانه اما تیزهوشان ، برنامه سنگین درسی و فشرده دارین توی راهنمایی یکم شل تر ولی دبیرستان از همون دهم سنگینی شو حس میکنین،
    توی راهنمای منابع اضافه بر کتاب درسی، سمپاد که چیز خاصی نبود ما تو راهنمایی مبتکران داشتیم برای زیست، در سطح دبیرستان زیست میخوندیم، فیزیک معلم جزوه خودشو داشت در حد دهم یازدهم تدریس می‌شد بهمون، شیمی هم همینطور ، ریاضی هم مبتکران بود ، و واقعا سطحشون بالا بود، توی دبیرستان از یه جا به بعد (وسطای آبان ماه) امتحانا شروع میشد و تا آخر دی تمومی نداشت ، باز از بهمن تا وسط اسفند …. صادقانه بگم بعد عید شل و ول بود دیگ(مثل همه مدرسه ها) اما این حرفای مشاوره خبره و فلان و فشار نیارن رو بچه ها و آنالیز کنن کسی تحت فشار و استرس نباشه از گوشتون بریزین بیرون، نود درصد مدارس سمپاد (درباره منطقه یک گفتم شاید اونا خاص تر باشن ولی تا اونجایی ک با بچه های منطقه دو و سه در ارتباط بودم از این خبرا نیست به اون شکل:) نهایتش اینه شما میری پیش مشاور مد و میگی من واقعا حالم یده، فشار روم زیاده و … و اون میگه خب عزیزم استرس نداشته باش و آروم باش:) ولی تو نهایتا می‌دونی برای امت فیزیک فردا باید بشینی بخونی و کاریش نمیتونی کنی:) … اگ به درس خوندن عادت ندارین خودتونو اذیت نکنین

    پاسخ
    • با سلام

      متاسفانه خیلی از دانش آموز ها و والدینشون تصور می کنن که مدرسه تیزهوشان باعث تیزهوش شدن دانش آموز ها میشه در صورتی که بهتره بگیم مدارس تیزهوشان ، دانش آموز های تیزهوش رو انتخاب می کنه و باور غلط دیگه ای هم که درباره مدارس تیزهوشان وجود داره ، اینه که خیلی از افراد تصور می کنن که ورود به مدارس تیزهوشان حتما” باعث نتایج درخشان در دانش آموز میشه در صورتی که تعداد اونهایی که نتایج قابل توجهی از مدارس تیزهوشان به دست نمیارن خیلی خیلی بیشتر از اونهایی که به نتایج درخشان تحصیلی می رسن اما همه نگاه ها معمولا” به همون تعداد اندکیه که موفق شدن.

      باید به این موضوع توجه کنیم که این مسئله فقط برای مدارس تیزهوشان نیست و در همه زمینه ها وجود داره برای مثال پشت بهترین بازیکن فوتبال جهان صدها فوتبالیست هستن که دوست دارند جای اون باشن پشت سر اونها هم صدها فوتبالیست معمولی که در باشگاه های دسته ۲ و ۳ بازی می‌کنن وجود دارن و پشت سر اونها هم صد ها فوتبالیست دیگه وجود دارن که در باشگاه‌های شهری فوتبال بازی می کنن. پشت سر اونها هم صدها فوتبالیست هستن که در محله شون فوتبال بازی می‌کنن و پشت سر آنها هم صدها و هزاران نفر هستن که منتظر فرصتی هستن تا دوستانشون رو دور هم جمع کنن و فوتبال بازی کنن.

      درواقع به زیون ساده تر می خوایم بگیم که اگر بتونین کم بودن احتمال موفقیت رو درک کنیم و به این باور برسیم که این موضوع ممکنه شامل حال ما هم بشه احتمال موفقیت بر عکس باور عموم بالاتر می ره چون

      به سرعت تصمیمی برای شروع کاری نمی گیریم و تصمیماتمون بر اساس دیدن همه جوانب خواهد بود نه فقط هیجان و جو زدگی

      به هر چیزی جواب مثبت نمی دیم

      با یک هیجان کاذب کاری را شروع نمی کنیم که با اولین مانع اون رو رها کنیم

      نکته مهم بعدی اینه که دانش آموز های زیادی هستن که رویای گرفتن نتایج درخشان رو توی مدارس تیزهوشان دارن اما واقعیت اینه که همه موفق نمی شن. همون طور که همه اونهایی که رویای قبولی توی دانشگاه های خوب رو دارن اما موفق نمی شن و از طرفی طبق فرمایش شما بعضی از مدارس تیزهوشان از این عطش موفقیت دانش آموز ها سوء استفاده می کنن و فقط با ادعای مدرسه تیزهوشانی بودن مباحث سال های آینده را به دانش آموزها آموزش می دن و نتیجه اون چیزی جزء استرس و فشار روی دانش آموز نخواهد بود.

      یادمون باشه هیچ چیز با ارزش تر از سلامتی نیست و بهتره روحیات دانش آموز هم مثل درس و مدرسه جدی گرفته بشه و از مشاور های تحصیلی حرفه ای برای این کار استفاده کنیم.

      از شما زهرا عزیز هم ممنونیم که با توضیحات کاملتون باعث می یشد مخاطبان ما با دیدید کامل تری به مدارس تیزهوشان نگاه کنن

      پاسخ
  • سلام متاسفانه سطح تدریس ها و مدرسین در این مدارس بسیار ضعیفن و تازه شهریه هم میگیرن

    پاسخ
  • محمد طاها حسینی زاده
    خرداد ۷, ۱۴۰۲ ۰۱:۰۱

    من امسال دیگه میرم متوسطه دوم . هفتم و هشتم و نهم تیزهوشان بودم میتونم بگم ۱ . باعث هدر رفتن عمرم شد ۲ . کاش اصلا نمیرفتم ، حالا من که برای ورودی هفتم اصلا نخوندم کلا ۴ ساعت😂 ازمونم اسون بود . هیچ امکاناتی نداره دلتون رو خوش نکنید . زمان تدریس زیاده ، زنگ تفریح کمه . فکر تفریح و اردو و … نباش اصلا ندارن ، فقط بهت حزوه میدن فیزیک ۱۲ رو توی ۱ جلسه توضیح داد پس فرداش امتحان گرفت . توی کلاس نصف بچه ها خنگن در حدی که معلوم نیست چطور قبول شدن . کسی که میخواد ورزش رو در اینده ادامه بده اسلا سمت مدرسه سمپاد نیاد اصلااا اصلااا در کل اینقدر درس زیاد دادن تو این ۳ سال که ۵ نفر از کلاسمون میخوان برن فنی حرفه ای یا هنر اینقدر وضع خرابه . حالا برو هی درس بخون از کلاس چهارم دبستان برا این

    پاسخ
  • من یک دانش اموز تیزهوشانم و نصف چیزهایی که گفتید چرته اصلا کتابخونه و ازمایشگاه پیشرفته و پر کتابی وجود نداره ساعت تدریس فقط دوساعت اضافه تره که زنگ تفریح هارو بیشتر میکنند و کتاب های مکمل تمام مطالبش در دهم است و تکرارین همشون
    و ازمون پایش یا همون پیشرفت تحصیلی فقط برای امتیاز به مدرسست و هیچ فایده ای برای دانش اموز نداره

    پاسخ
    • با سلام

      از این که تجربه خودتون رو از مدرسه تیزهوشانی که در اون درس می خونید با ما به اشتراک گذاشتید متشکریم و لطفا” به این مسئله توجه کنید که این تجربه شماست و لزوما” نمیشه اون رو به همه مدارس تیزهوشان تعمیم داد.

      پاسخ
  • به نظرت یکم اغراق نکردی ؟
    والا من فرزانگان ۱ تهرانم هستم هیچ کدوم از اینا رو نداریم
    کادر آمپزشی خبره ام فقط واسه درسای اصلی داریم
    غرور و تکبر ؟ اتفاقا تمام بچه های تیزهوشان بخاطر فشار درسی خیلی زیاد افسرده و سرخورده ان
    معلما ام کم نمی ذارن از اینکه هر روز بیان بچه ها رو مقایسه کنن باهم بگن شماها لیاقت ندارین
    مشاورین خفنم فقط تنها کاری که می کنن میگن روزی ۷ ساعت درس بخون ۲۰ بگیری
    شدت رقابت سنگین و فشار درسی بالا و مطالب فراتر از کتاب و آزمونای پیشرفته و سنگین باعث نمیشه کسی دچار غرور و تکبر بشه همه دچار کمبود اعتماد به نفس و فشارای عصبی و کلی بیماری روانی دیگع ان
    ولی راجب کتابخونه و آزمایشگاه و کلاسای پژوهشیش واقعا مدارس تیزهوشان فرق می کنن
    ولی خب چه فایده وقتی من فشار عصبی دارم و با کوچیک ترین چیزی عصبی میشم یا بالای ۱۰ تا تیک عصبی دارم تو یه جمع که وارد میشیم انقدر اعتماد به نفسم پایینه حتی نمی تونم درست صحبت کنم
    کاش قبل از اینکه به بچتون واسه ساختن آیندش تو مدارس تیزهوشان فشار بیارین براش یه مشاور خوب بگیرین که می خواستین نابغه تحویل جامعه بدین یه دیوونه تحویل ندین

    پاسخ
    • یکی از چیزهای مهمی که آدم ها برای درک درست از دنیای اطرافشون بهش نیاز دارن دیدن یه موضوع از همه جهاته
      مثلا” اگه ما بیایم فقط از مزایای تیزهوشان بگیم یا فقط از معایبش کار درستی نکردیم و در اصل همین نظرات شماست که حرفی که ما می خوایم بزنیم رو کامل تر می کنه
      این نکته رو هم به خاطر داشته باشید که نظری که شما توی این بخش ثبت کردید فقط و فقط تجربه شما از مدرسه تیزهوشانی هست که در اون درس می خونید و نظرات و تجربیات دیگران هم باید شنیده بشه تا بتونیم به دیدگاه بهتری درباره مدارس تیزهوشان برسیم.

      این که فرمودید ” کاش قبل از اینکه به بچتون واسه ساختن آیندش تو مدارس تیزهوشان فشار بیارین براش یه مشاور خوب بگیرین که می خواستین نابغه تحویل جامعه بدین یه دیوونه تحویل ندین ” رو هم کاملا” باهاش موافقیم و متاسفانه بعضی از والدین در این زمینه هیچ مطالعه ای ندارن

      پاسخ
  • سلام من خودم هشتم هستم و در مدرسه فرزانگان تحصیل میکنم
    اینکه همه فکر میکنن تو این مدارس بچه های درسخون و خیلی نخبه ای حضور دارن که بچشون با حضور در بین اونا دانشمند میشه کاملا غلطه
    اینکه اینا بین اون همه استعداد هم به بچه شما بیشتر اهمیت میدن و روسرشون میزارنم کاملا غلطه
    بزارید حقایقو بگم
    بچها تو این مدرسه درس نمیخونن، فقط تلاش میکنن که نمرشون زیر ۱۴ و معدلشون زیر ۱۸ نشه تا بتونن سال بعد تو مدرسه بمونن و اخراج نشن
    بچه ی شما با قرار گیری در این مدارس قرار نیست یک انیشتین در بیاد
    امتحانای خیلی سختی داره و حتی درسخون ترین بچها هم معدل ۲۰ ندارن
    سطح امکانات بسته به شهر و منطقه ای که هستید فرق داره
    حتی تهرانم مناطق بالاتر مدارس بهتری دارند
    شهریه معقولی میگیره اما بازم برای چیزای مختلف ازمون پول میگیره و دلیل این پول گرفتنشونم امکانات مدرسه میدونن یا اینکه آموزش و پرورش هزینه هارو نمیده چون مدارس تیزهوشان نیمه خصوصی ان
    ما برای هر پایه یه مشاور داریم که نه تنها کاری برای کمتر شدن اضطراب دانش آموزان نمیکنن که حتی تاثیری هم نداشته تو اینکه حال روحی اون دانش آموز بهتر بشه
    برای بچه هایی که نمیتونن نمرات بالایی کسب کنن کلاس های اضافه ای میزارن یا برنامه های درسی بهشون میدن که اصلا کارساز نیست
    فضای امتحانات بده جوری که بیشتر نمره ای که دانش آموزا نمیگیرن از سر بی دقتی یا سوالای دو پهلوی معلما هست
    معلما اصلا در حد کتاب آموزش و پرورش درس نمیدن، حتی کتاب تکمیلی روهم درس نمیدن بلکه یسری مطالب حدودا مرتبط با همون سرفصل از منابع دیگری میگن که حتی میتونه با مطالب دانشگاه هم برابری کنه
    بچه هایی که این مطالبو بفهمن که عملکرد خوبی دارن ولی اون کسی که نفهمه کاری براش نمیکنن، معلم نمیاد یه مطلبو ۸۰ بار توضیح بده تا فقط اون بفهمه
    تایم آموزشی مدرسه ما ۷ ساعت هستش ولی برای کلاسای مختلف بعضی وقتها تا ساعت ۵ یا شاید دیر تر هم میمونیم
    اصلا فشاری روی دانش آموزا در مورد زمان نیست
    بچها یک عالمه کلاسای متفرقه خارج از مدرسه هم میرن ولی کلی زمان اضافه برای کارای دیگه یا حتی بیرون رفتنم دارن
    معلما بستگی به چیزی که درس میدن تکالیف مختلف مثلا پروژه از دانش آموزا میخوان که بیشتر در غالب کار گروهی هست
    اگه بچه ای باشه که قبل از آزمون کلاس نرفته باشه یا هیچ کتابی هم نخونده باشه یا مدرسه باهاش کار نکرده باشه اصلا قبول نمیشه و اگر هم بشه مطالب رو به خوبی نمیفهمه چون فقط کتاب وزارتی مدارس عادی رو خونده
    در کل:
    مدارس تیزهوشان جایی نیستن که دانش آموز نخبه از توش در بیاد
    اهمیتی به حال روحی یا وضیعیت بچه شما ندارن
    کلاسای متفرقه برگذار میکنه که میتونه به پیدا کردن علاقه کمک کنه
    مطالب آموزشی زیاده و امتحانا سخته
    ناظمای خیلی سختگیری داره
    و در آخر اینکه بچها زیاد درسخون نیستن و فقط یچیزی میخونن تا بتونن این سالو رد کنن
    اینا یسری حقایقی بود که من تو مدرسه خودمون دیدم و هیچجا هم به اینا اشاره ای نشده

    پاسخ
  • سلام من تازه کلاس دهم وارد مدارس تیزهوشان شیراز شدم و باید بگم همون کاری که شما میتونید در مدارس عادی انجام بدید رو اینجا باید با سختی چند برابری انجام بدید با این حال افرادی که از درس خوندن لذت میبرند میتونن آیندشون رو اینجا تضمین کنن ولی اگه نمی‌تونید سختی کشیدن، استرس های پی در پی و امتحانات مکرر رو تحمل کنید اصلا حتی فکر ورود به تیزهوشان رو هم از سرتون نگذرونید

    پاسخ
  • علاوه بر همه‌ی نظرات دیدگاه ها معایب و سختگیری های تیزهوشان
    باید بدونید که بچه های پایه نهم در بعضی استان ها بخاطر اختلاف ظرفیت دوره اول و دوم باید حتما آزمون تعیین مرکز بدن و همینجوری کشکی کشکی هم نمیرن دوره دوم
    مثلا خود بدبخت من ، کلاس نهمم و تو مدرسه فرزانگان یک خراسان درس میخونم ولی باید آخر سال آزمون بدم
    در نتیجه از مامان بابا ها میخوام سال هفتم که خواستین بچتون رو ثبت نام کنین واسه تیزهوشان در این مورد هم تو استانتون پرس و جو کنین

    پاسخ
  • یه بنده خدا
    خرداد ۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۴

    برادر من کنکوری هست.در تیزهوشان ۱ تهرانه.فوقلعاده هست.مشاوراش واقعا خیلی به بچه ها کمک می کنن.البته مشاورای خوبش.اتفاقا برادرم اصلا فشار درسی نداره چون یه مشاور خوب داره.معلماش هم فوقالعاده هست.اما فقط یه سری هاشون.همشون نه.امکانات ویژه هم اثتثنا نداره.شاید کادر آموزشی و مشاور ها بعضی هاشون اصلا به بچه کمک نکنند.اما هر جایی هم خوب داره هم بد.اماتیزهوشان بهترینه.اردو هاشون هم فوقلعاده.بعد اتفاقا تفریح و اردو زیاد داره.حتی معلمای مخصوص و برنامه ویژه برای المپیاده ها داره.زمان درس زیاده من هیچوقت ندیدم برادرم شکایتی درباره اش کنه.حتی تو زنگ تفریحا به بچه ها می گند از بوفه برند قهوه و نسکافه بخورند سرحال بشند.اردو یه بار رفتند اصفهان!

    پاسخ
  • کسی ک فردا امتحان داره
    خرداد ۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۸

    آشغال تربن معلم هارو میارن
    تا دو و نیم تو مدریه میپوسیم
    کتابخونه همیشه بستس
    آزمایشجاه همیشه بستس
    مدیرمون دائما داره جیغ میکشه
    رشوه بده نمره بگیر
    بچه دکتر باشی تمامه
    با پارتی بازی میتونی کلا مدرسه نیای
    معلم نبومد نمیتونی زنگ بزنی بری خونه
    زنگ تفریح تا از پله ها بیای پایین تموم شده
    اتاق چرزش همیشه بسته
    لوازم ورزشی کلا خراب یا اصلا نداریم
    حیاط بزرگ ولی فقط بدرد قدم زدن میخوره
    حجم درسا زیاد درس نمیگن ولی امتحاناشون از هفت خان رستمم یخت تره چون دانش آموز تیز هوشانیم
    متوسطه اول چندتا کتاب آشغال اضافی داشتیم ک پدرمونو دراورد هیچ هنوزم نمیدونم ب چ دردی خورد
    ی خدا مجبور بودیم مطالب چند پایه بیشترو بخونیم مثلا هفتم بودیم درسای دهم و یازدهم رو میخوندیم آخرسرم هیچکدوم یادمون نموند
    آره دیگه دوستان ی ۱۰ درصدیم شاید خیر و خوبیش باشه ک ابنه بچه هاش بیشتر سالمن یعنی همه ب فکر درسن دنبال ازدواج و اینا نیس کسی و فضاش مثبته بازم بنظرم یکم شور و حال خوب بود باشه
    خلاصه دیگه فردا امتحان ریاضی دارم دعا کنین پاس بشم😂

    پاسخ
  • سلام. مزایا کامل بود ولی معایب، مورد اول که جزء مزایا هم بود. مورد دوم به جنبه خود دانش آموز بر میگرده. مورد سوم خب تا سخت گیری نباشه که اون مزایا ایجاد نمیشه.

    پاسخ
  • سلام ولی تیزهوشان واقعا عذابه، حداقل برای من. من برادرم دوسال ازم بزرگتره و هر دو دوره اول و دوم تیزهوشان. به اجبار پدر و مادرم رشته تجربی تیزهوشان رفت و میخواست سال نهم قبول نشه اما پدر و مادرم گفتن که حتما حتما باید قبول شه، انقدر اذیت شد واقعا بعد از ازمون نهم به دهنش شروع کرد به گریه کردن جای من:/ منم هشتمم تیزهوشان ششم به هفتم قبول نشدم بابام به شدت عصبانی شد در حالی که واقعا هیچ تلاشی برای اینکه تیزهوشان قبول شم نکرد نه کلاسی نه هیچی. الانم که میخوام برم نهم به شدت سخت گیری میکنن و کلاس های درسی بسیار سنگین منو ثبت نام کردن و میگن که اگه تیزهوشان قبول نشی ما میدونیم با تو. تیزهوشان برادرم میگه اگه خودت نخوای به شدت عذاب اور و سخته. من خیلی میترسم نمیدونم چه کنم

    پاسخ
  • من کلا با این چیزایی که گفتین موافقم ولی واقعا نمیدونم چرا دارین سعی میکنین نزارین بچه هاتون تو تیزهوشان درس بخونن!
    اولا اونا تو سن خیلی کمی سعی کردن و تلاش کردن رو یاد میگیرن و این میتونه یکی از بهترین شرایط برای آینده خوب بچه ها باشه!
    دوما… مدارس تیزهوشان بقدری که شما میگین سختگیر نیستن! خب منم تو تیزهوشان درس خوندم! ولی هیچوقت نشده بیان درسای خارج از منابع داده شده رو برامون تو امتحان بیارن یا چیزای اضافه بگن! فقط کتابای تکمیلی که برای سه درس فارسی و علوم و ریاضی بود کنار وزارتی ها تدریس شده!
    بابا بسه آبروی هرچی سمپادیه بردین خببب 💔🤧

    پاسخ
  • مدارس سمپاد دبیرایی رو میارن که واقعا عالین..درسای دوم راهنمایی توی اول راهنمایی تدریس میشه
    علوم به زیست و شیمی و فیزیک و زمین شناسی تقسیم میشه و هرکدوم جزوه جداگانه دارن
    علوم،فارسی،ریاضی یه کتاب جداگونه تکمیلی دارن
    موقع ورودم به سمپاد میگفتن شب قبل از امتحان نمیخوابیمو اصلا نمیتونیم تفریح کنیم ولی وقتی واردش شدم اینطور نبود و اوناییم که میگن هیچ کلاس تفریحی و یا تفریحی نداشتن خودشون به خودشون سخت گرفتن:)
    دوستای من هرکدوم بلا استثنا ۲ تا کلاسو میرن و در عین حال نمراتشون خوبه…مونده چطور برنامه ریزی کنی تا موفق باشی

    پاسخ
    • تا اونجا که اطلاع داریم در حال حاضر ما مقطع راهنمایی نداریم احتمالا” منظور شما پایه هفتم یا هشتم است

      پاسخ
  • اهورا نظری
    خرداد ۷, ۱۴۰۲ ۱۵:۳۰

    با سلام ، من در مدرسه تیزهوشان کرمانشاه تحصیل میکنم ، بنظرم مدرسه تیزهوشان از لحاظ امکانات نه تنها از مدارس عادی بهتر نیست ممکنه حتی بدتر هم باشه ، تنها خوبی مدرسه تیزهوشان نحوه تدریسی هست که انجام میشه و معلما اصلا به کتاب درسی تکیه نمی‌کنند ، ما در کنار کتاب درسی ، کتاب تکمیلی و از همه مهم تر جزوه معلم هم داریم و همچنین باید خارج از اینها هم مطالعه داشته باشیم ، سخت گیری هم خیلی زیاده ، مثلا بعضی روز ها پیش میاد به عنوان مثال هم امتحان ریاضی هم فیزیک هم مطالعات اجتماعی گرفته بشه ، یکی دیگه از خوبیاش اینه که سطح شعور و ادب و رفتار دانش آموزان از مدارس عادی بالاتره

    پاسخ
  • سلام من بخاط نمره معدل بالا و چون عضو کمیته امداد هستم من رو تو از مون های آنلاین علامه حلی شرکت دارم این تاثیری داره من الان دارم امتحانات ترم هشتم رو میدم و من اگر جهشی بخونم نهم رو میتونم ازمون نیزهوشان رو هم بدم امکان داره تبستان امتحان نهم بدم مدرک بگیرم بعد برو از مون تیز نوشتن بدم میشه جواب بدین؟

    پاسخ
  • درود بر شما. پسر من در مقطع نهم و مدرسه تیزهوشان تحصیل میکنم. روی صحبتم با والدین محترم است. اگر فرزند شما نیز هوش نیست و یا با زحمت و تلاش نمرات ۲۰ میگیره بدرد مدارس تیزهوشان نمیخوره. پسر بزرگم بدون اینکه کمک خاصی بهش بکنم و از یک مدرسه ابتدایی دولتی به مدرسه تیزهوشان راه پیدا کرد. الان هم بیشتر وقت مشغول بازی است و با همون وقت کمی که برای درس میگذارم معدل ۱۹.۷۳ آورده. پسر دومم الان پیش دبستانی است. ولی کاملا مشخصه که توانایی ذهنی اون مثل پسر بزرگم نیست. من اگر تیزهوشان هم قبول بشه نمی‌گذارم که بره. چون یقینا سرخورده میشه. ولی می‌تونه یک دانش آموز خوب و با معدل بالا در مدارس عادی باشه. بنظرم تیزهوش واقعی را باید به این مدارس فرستاد نه کسانی که معدل ۲۰ دارند.

    پاسخ
  • تیزهوشان درسته شاید شهرت خیلی چندانی داشته باشه ولی افسردگی،استرس شدید،سختگیری،تفریح کم
    یعنی کلا به خاطر خانواده هایی که بزور بچه هاشونو تو تیزهوشان میبرن متاسفم 🙂 که به جای اینکه بخواید استعداد های بچه هاتون به رخ بکشید میبرنیش تیزهوشان و کاری میکنید ادم تو اینده دچار اختلال روحی و روانی بشه اخرش هم به هیچی نمیرسه…
    هفتم هشتم رو میخونی کتابا و مطالب اضافی و درس های سال دوازدهمیا رو میزارن جلوت واقعا خیلی سخته! شاید یکی علاقه داشته باشه اون به خودش مربوط ولی اونهایی که به اجبار میرن هم باید خودش تجربش کنه که پشیمون بشه و درک کنه!

    پاسخ
  • اونکه واقعا غیر قابل انکاره که امکانات و رفاه بیشتری توی اکثر مدارس تیزهوشان هست، خیلی ها شاید بگن اینطور نیست ولی شرایط مدارس عادی همون شهر رو باید دید. بالاخره سعی میکنن بهترین معلم های شهر رو بیارن و انرژی میزارن واقعا. اما چیز دیگه ای که هست واقعا فشار روی بچه ها خیییلی زیاده.
    اینطور که یک سری معلم های ما میگفتن واقعا بچه های مدارس عادی نشاط بیشتری دارن. خودمون هم متوجه میشیم بعضی وقتا که چقدر به خاطر فشار درسی و امتحانات دیگه جایی برای تفریح و دلخوشی نداریم. به نظر من واقعا دوره اول رو توی تیزهوشان درس خوندن معنی نداره. مطالب اضافه خیلی زیادن و معمولا چیزی هم از اونها به خاطر آدم نمیمونه. ولی دوره دوم به خاطر رقابتی که وجود داره خیلی تاثیر گذاره.
    بعضی وقتا هم رقابت ناسالم هم به وجود میاد البته، اما به عنوان کسی که ۵ سال توی این مدارس بودم، واقعا ترجیح میدادم دوره اولم رو پیش دوستای قدیمی خودم باشم و به اندازه درسم رو بخونم. چون سال هفتم با غریبی و نمرات بدی که به خاطر امتحانات سخت میگرفتم خیلی بهم فشار اومد و به عنوان یه بچه که شوق قبولی توی تیزهوشان رو داشت، یه لحظه خودمو باختم که شاید من مال اینجا نیستم.

    پاسخ
  • واقعا ؟؟؟؟
    منم تیزهوشان درس میخونم ولی هیچ کدوم از اینارو نداریم …
    شاید واسه پایتخت و تبریز و مشهد وشهر بزرگ اینطوری باشه ولی اکثرشون اینطور نیست 😒

    پاسخ
  • علی علیزاده
    خرداد ۸, ۱۴۰۲ ۲۳:۱۰

    من خودم تو تیزهوشان درس میخونم ازین خبرا نیس
    مدرسه که کلا نابود یه زلزله بیاد همه میمونن زیر آوار
    امکانات در حد مدارس عادی هم نیس
    مشاور هم که کلا خیار از اول سال که اومده هیچ کاری نکرده تنها کاری که میکنه میاد سر صف میگه برین هدایت تحصیلی رو بزنین همین
    برید تو عادی بخونید از اینجا بهتره
    کسی که استعداد داره خوب درس بخونه تو عادی هم میتونه موفق باشع

    پاسخ
  • از نظر من اینکه میگن فقط افراد برتر در مدارس تیزهوشان هستن اشتباهه من خودم علامه حلی درس میخونم ولی یک بار ما رو برای اردو به محلات بردند در راه آنقدر ما با گوشی هایمان سرگرم بازی بودیم و شیطنت کردیم که مدیر مدرسه می گفت علامه حلی است یا علامه ولی😂😂😂😂

    پاسخ
  • سلام. من تا الان میشه ۵ سال سمپادی ناحیه ۱ بودم و هستم. چند تا نکته:
    ۱. نه ازمایشگاه آن چنانی داره و نه کتابخونه آن چنانی. آزمایشگاه دو بار در طول کل سال. حتی نمیذارن خودمون تشریح کنیم. فیزیک هم که هیچی. کتابخونه هم نصف مواقع داخلش کلاس یا جلسه میذارن:/
    ۲. تنها تنها تنها چیزی که تیزهوشان داره و بقیه مدارس ندارن جو رقابتی بالا و دبیر های خوب هست. وگرنه اردو و تفریح هیچ. ساعت اضافه هم فقط ی زنگ بیشتر.
    ۳. نصف که چه عرض کنم دو سوم بچه های هر کلاس معلوم نیست چجوری قبول شدن. تا ششم هفتم خرخون بودن یهو ول کردن. هر کلاس فوقش ۲ ۳ تا درسخون داشته باشه. به علاوه تقلب اینقدر زیاده که نگم.
    ۴. اومدی تیزهوشان، تبریک میگم از همین الان تفریحت رو نصف کن. اردو و ورزش که هیچ.
    البته برای کسی که دنبال درس باشه. چرا؟ چون الان مدرسه ما دیگه کسی نمونده که موهاشو رنگ نکرده باشه. موبایل و بی حجابی که دیگه یچیز عادی داره میشه!
    ۵. بهرحال برای قبول شدن داخل کنکور در مدارس تیزهوشان شانس بیشتری دارید. جو رقابتی بالاست. مدارس دولتی هیچ به هیچ.
    لطفا مقالتون رو هم درست کنید خودم شخصا اولین بار بود رفتم مشاور( غیر تحصیلی) و همه ی حرفام رو گفتم. خودمم نتیجه گیری کردم و تامام. اون دبدبه کبکبه که میگین هم نداره.

    پاسخ
  • خسته شدیم بمولا
    خرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۲۱:۴۴

    آقا الکی نیاید بگین من عمرم تلف شد خیلیا از شرایط وخیم دولتی خبر ندارن و میان میگن ما عمرمون توی سمپاد هدر شد
    مثلا اگه سمپاد نمی اومدی می خواستی کجا بری
    معایبی هم که نوشته بودین خیلی دور از واقعیت بود و واقعا دارید سمپاد رو توی دید مردم بد جلوه میدین
    من الان دارم می بینم که واقعا سطح معلم های سمپاد خیلی بالاتر از سطح مدارس دولتی هستش و اگر کسی نتونه توی سمپاد دووم بیاره مشکل از خودشه
    لطفاً برای دلداری دادن به افرادی که قبول نشدند از سمپاد بدگویی نکنید (مخصوصا کامنت ها)

    پاسخ
  • والله من سال هشتمم و خیلی کلاس میرم که به غیر از من و دو نفر بقیه به غول خودشون سمپادی (😒) هستن. خیلی ببخشید ها سمپادی ها من سطح سواد رفقای سمپادیتون رو میبینم هزار بار شکر میکنم که خدا رو شکر نیفتادم بین این چند تا مغرور ها. خیلی رک بگم سمپاد ، سمپاد قدیم بود نه الان. وضع شاگرد های سمپاد امروزی فرقی با دختر و پسر های سنگفرش تبریز نداره. به قدری مغرور شدین که حتی تو کلاس به خودتون زحمت نمیکشید یه جزوه ی معلم رو بنویسید. همچین از خودتون بیخود شدین که همزمان با رفتن شما به تیزهوشان هر چقدر که شما مغرور شدین ، بدونید که اونهمه هم از چشم اون یکی ها افتادین. قسم میخورم از هر تیزهوشان دو نفر تیزهوش واقعی هست. چون تا اون جایی که میدونم از وقتی خبردار شدین قراره نهم یه دهم دوباره بدین دست و پا لرزه گرفتین. چون همتون پارتی دارین و سهمیه. مگه نه سمپادی ها؟ ما هم که خر نیستیم. شاید شما، ما بچه های غیر انتفاعی رو جای آدم نزارین ولی حداقل از شما بهتریم. ای سمپادیی که میگی مگه تیزهوشان نمیرفتی قرار بود کجا بری ؟ خب میومد غیر انتفاعی. تیزهوشان که شهرت نیس. خیلی از تیزهوشانیا چندین ساله که پشت کنکورن. هر چی ایشالله که موفق میشین. سمپادی هاااااااا 😁😁😁😁اگه ملعم هاتون هم خوب میبود حداقل یه ۲۰٪ میزدین دیگه تو قلمچی و اون یکی آزمون ها. نه که ۵٪ !!!!!

    پاسخ
  • خسته شدیم بمولا
    خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۰۱:۲۰

    خانم روژین
    اولا که مغرور بودن بچه ها رو قبول دارم و واقعا خیلیا تیزهوش واقعی نیستن ولی همونایی که هستن خیلی رقابت بالاس
    الان من توی مدرسه خودم دارم می بینم که خیلی واقعا رقابت بالاس و این رقابت بین ضعیفان نیس
    از دو نفر هم خیلی بیشتر تیزهوش توی هر مدرسه وجود داره
    همونایی هم که درسشون خوب نیس پارتی و سهمیه دارن وگرنه باید بری یه سری به نتایج مدارس سمپاد بزنی و ببینی که ۷۰ درصد رتبه برتر ها از سمپادن نه غیر انتفاعی که با کمی پول دادن به مدیر و مسئولین میتونی نمره بخری و معدلت ۲۰ بشه
    اونایی هم که پشت کنکوری همون کسایین که پارتی و سهمیه دارن
    در ضمن سمپاد پیرو کتاب نیست و مطالب رو تدریسش رو جا به جا می کنه
    برای مثال ما امسال یه آرمون گزینه دو دادیم ولی ریاضیش رو نخونده بودیم بنابراین قلمچی و ‌… هیچ ارزشی نداره
    در ضمن یه چیزی هم درباره این قلمچی و … بگم که اینا همه جواب هاشون دو یه روز قبل امتحان پخش میشه و این اصلا معیار درستی برای سنجش نیست اگه اینجوری بود که غیر انتفاعی ها الان خیلی نتایج بهتری می گرفتند چون قلمچی هاشونو بهتر میدن
    سعی کنید با اطلاعات بیاید جلو و دیگران رو گمراه نکنید

    پاسخ
  • من ششمی هستم دارم برای تیز هوشان میخونم و درصدی که دارم احتمالا قبول بشم . من درس خوندن رو دوست دارم ولی به همون اندازه تفریح و بازی رو هم دوست دارم . شما که تیز هوشان رفتید به نظرتون برای من خوبه که برم ؟
    آخه معلم های مدرسه همیشه تو گوشمون میخوندن تیزهوشان خیلی خوبه و …
    و اینکه اگر تیزهوشان بریم حتما آینده موفقی داریم ؟

    پاسخ
  • سلام من الان هشتم هستم و تیزهوشان درس میخونم اینکه میگین بچه ها تو مدرسه تیزهوشان درس نمیخونن اصلا همه جا ایتجوری نیست و اصلا معلوم نیس تو کجا داری درس میخونی که اونجا کسی تلاش نمیکنه من الان فرزانگان بیرجند خراسان جنوبی تحصیل میکنم و اینجا اینقدددد رقابت زیاده چون همه میخوان برن تجربی و دوره دوم فقط ۴۰ نفر ظرفیت داره و ۳۰ نفر نمیتونن برن خب و حالا اینجوریه که بچه ها سر نمره بالای ۱۹.۹۰ با هم رقابت شدید دارن یعنی یکی ۱۹.۸۸ شده بود داشت گریه میکرد سر نمره و میگفت من شاید نتونم برم تجربی این واقعا انصاف نیست و اینکه اینجا اصلا اونجوری که میگن امکانات نداره و حتی ما یک آزمایشگاه مثل آدم نداریم و اینکه معلمای ما حق ندارن فقط تو تیزهوشان تدریس کنن به خاطر همین باید همزمان تو دو یا چند مدرسه تدریس کنن ما اینجا داریم با بدبختی درس میخونیم بعد اونوقت از مدارس دیگه میان ادعا شونم میشه

    پاسخ
  • من به عنوان کسی ک داره تیزهوشان درس میخونه اینارو بهتون میگم
    -بیشتر معلمای تیزهوشان مدارس غیر انتفاعی هم درس میدن و جزوه های هم سطح با تیزهوشان ب بچه های همون مدارس میدن و بنا براین بچه بدون اینکه تیزهوشان بره هم سطح با اوناس درساش
    -معلمای ما برای پیشرفت تحصیلر هیییچ کاری نمیکنن و اصن پانسیون برای تمرینمونم نمیزارن ولی از اونور توقع دارن رتبه بیاریم با اینکه این تست ها با چیزایی ک یاد میگیریم خیییلی فرق داره و حتی گاهی اوقات اشتباهات علمی هم دارن و اصن منطقی نیسن
    -این مدرسه ی بچه پولداراس ینی آدم نمیتونه جلوشون بگه مثلا من مشکل مالی دارم یا برای بیرون رفتن باید اجازه بگیرم و همش ب مال و داشته هاشون مینازن
    -۹۵ درصد بچه ها توی رابطه های خیلی به فنا رفته هستن و یه کارایی میکنن ک اصن ب سنشون نمیخوره
    -از یه کلاس سی نفره ۲۵ نفر بچه ها نمراتشون زیر ده هستش
    -مشاور مدرسمون یه خانم سن بالای بسیار عقده ایه و جلوش هر درد و دلی بکنی روز بعد بین بچه ها پخش شده
    -مدیر و عوامل مدرسه یه مشت آدم بد دهن و بی فرهنگ هستنص که مثل چی بچه ها رو خورد میکنن
    -به درس بچه ها هیییییچ اهمیتی داده نمیشه و فقط دنبال رتبه اوردن توی کارسوقای پرورشی هستن عوامل
    -مدرسه کتابخونه و آزمایشگاه داره ولی توی این سال ها من یه بارم ندیدم درشون باز باشه
    -از نظر اجتماعی اخلاق بچه ها واقعا بده و بد دهنی هایی ک به هم دیگه میکنن واقعا آدمو میترسونه
    -بچه ها سر کلاس در حال تیکه بارون کردن همدیگن تا جایی ک نمیتونی کوچیکترین چیزی بگی چون مسخرت میکنن
    و در آخر درسته با سطح بالا بهمون درس میدن ولی واقعا نمی ارزه بل سختی هاش
    پ.ن من تیزهوشان ناحیه ۱ زاهدان درس میخونم:)

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.