دوره Children ادامه دوره PS است در جهت تقویت مکالمه های شفاهی طراحی شده است و کمترین سن برای شروع این دوره ۶ سال است و پایان دوره ۲ سال طول می کشد.
به دلیل این که دراین دوره ، زبان آموزان بیشتر از قبل در معرض زبان انگلیسی قرار می گیرند دامنه یادگیری لغات آنها افزایش میابد و معلم در اواسط ترم شروع به آموزش جملات مهم می کند در اصل هدف دوره Children این است که زبان آموز قبل از یادگیری مهارت خواندن و نوشتن به یادگیری مفهوم لغات بپردازد و شروع به سخن گفتن کند البته در جملات کوتاه .
در این دوره به زبان آموزان آموزش داده می شود که با لغاتی که یاد گرفته اند جملات کوتاهی بسازند و به طور غیر مستقیم با گرامر نیز آشنا شوند.
سبک آموزش این دوره هماهنگی کاملی با دوره بعدی یعنی Junior Level دارد و به دلیل این که معلمان زبان این دوره (Children) آشنایی کاملی با دوره بعدی (Junior) دارند برای زبان آموز مشکلات سیستماتیک و مقایر به وجود نخواهد آمد.
در این دوره کتاب های Big fun انتخاب شده است.
این دوره در کلاس های خصوصی در ۸ ترم ۱۴ جلسه ای برگزار می شود البته با توجه به سرعت یادگیری زبان آموز این جلسات قابل تغییر خواهد بود
ترم اول تا سوم Big funجلد ۱
ترم چهارم تا ششم Big fun جلد ۲
ترم هفتم تا نهمBig fun جلد ۳
پس از پایان ترم نهم زبان آموزان در در یک دوره ۶ ترمه می توانند شروع به یادگیری الفبا و مهارت های Reading ) خواندن ) و Writing ( نوشتن ) به صورت اصولی بپردازند و در این دوره از کتاب های First Friends استفاده می گردد.
ترم اول و دوم کتاب First Friends جلد اول و جلد اول و دوم کتاب Happy Writing
ترم سوم و چهارم کتاب First Friends جلد دوم
ترم پنجم و ششم کتاب First Friends جلد سوم
پس از پایان دوره زبان آموزان در یک آزمون نهایی شرکت خواهند کرد و کسانی که نمره مطلوب را بگیرند به دوره بعدی صعود خواهند کرد
روش تدریس دوره (Children Level (CH (دوره کودکان) TPRS است.
بعد از این که لغات مهم و اولیه به کودکان به روش TPR(در دوره قبل) آموزش داده شد بعضی از کلمات یا جملات رو نمی توان با حرکات نشان داد یا اگر بتوانیم نشان دهیم برای دیگران قابل فهم نیست.
در نتیجه معلمان گوئج لند از روش توسعه یافته TPR یعنی TPRS استفاده می کنند.
نام کامل این روش Teaching proficiency through reading and storytelling است (آموزش مهارت از طریق خواندن و داستان سرایی)
در این روش ما برای آموزش زبان دیگر محدود به تعدادی کلمات و لغات نیستیم و کلمات را به صورت جمله در قالب داستان آموزش می دهیم، این موضوع باعث می شود زبان آموزان سریع تر کلمات را بخاطر بسپارند . زیرا موضوع داستان ها باعث می شوند زبان آموز از قوه تخیل خود استفاده کند و کلمات رو در قالب های مختلفی مانند خشم ، خوشحالی ، ناراحتی ، عصبانیت و به طور کلی انواع احساسات تصور کند.
این تکنیک به این صورت است که زبان آموزان، یک داستان را با سوالات متعددی معلم از آنها می پرسد، کامل می کنند.
یعنی معلم دائما” سوال می پرسد و زبان آموزان به آن جواب میدهند، و این روند آنقدر ادامه پیدا می کند تا داستان به پایان برسد.
در حقیقت در روش TPRS معلم دائم در حال به چالش کشیدن و سوال پرسیدن از زبان آموزان است.
روش TPRS باعث می شود که زبان آموزان در اثر تکرار زیاد جملات و کشف ارتباط آنها با یکدیگر بدون خواندن قواعد گرامری جملات درست را از غلط تشخیص دهند دقیقا” مثل فراگیری زبان مادری
همچنین از دیگر مزیت های آن می توان به پر نشاط و پر انرژی بودن جلسات و افزایش اعتماد به نفس زبان آموزان در هنگام یادگیری زبان اشاره کرد.
پس از پایان دوره، آزمون برسی میزان پیشرفت ( Progress check) بدون حضور معلم اصلی برگزار می گردد و با تصحیح برگه هر زبان آموز، نقاط قوت و ضعف او مشخص خواهد شد و همچنین تفاوت های سلیقه ای میان معلمان در تدریس، در جمع بندی نتایج این آزمون مورد برسی قرار خواهد گرفت که در صورت لزوم هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
ضمن این که خود سوالات آزمون هم مورد برسی قرار خواهد گرفت تا درصورتی که دارای نقاط ضعف است شناسایی شود تا زبان آموزان در پایان هر دوره دچار تفاوت های آموزشی نشوند و آموزش همه زبان آموزان تحت یک نظام واحد انجام گیرد.
نمره PC زبان آموزان بین ۵۰ تا ۶۰ قابل قبول برای ورود به ترم بعد می باشد.
نمره PC زبان آموزان بین ۳۰ تا ۵۰ نیاز به جلسه جبرانی خواهد داشت.