هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

اهمیت مرور دروس قبل از امتحان

یکی از بزرگترین مشکلات دانش آموزان این است که هرگز برای امتحانات آماده نیستند. به چشم بر هم زدنی فصل امتحانات نزدیک می شود و اگر برنامه ریزی دقیق و فرصت کافی برای مطالعه دروس نداشته باشند مطمئنا در این امتحانات موفق نخواهند بود.

بسیاری از دانش آموزان تلاش می کنند تا قبل از رسیدن فصل امتحانات به مرور مطالب درسی بپردازند اما برخی دیگر این کار را تا لحظه آخر به تعویق می اندازند. «کاش زودتر شروع می‌ کردم» این کلماتی است که هر دانش ‌آموز روز قبل از امتحان وقتی تصمیم می‌ گیرد در آخرین لحظه به مرور مطالب درسی بپردازد، به زبان می‌آورد. زودتر شروع نکردن و انجام نشدن مرور مطالب درسی به موقع، علت واقعی اضطراب در امتحان و یا عملکرد ضعیف دانش آموزان است. همه می دانند که مرور به موقع دروس شانس کسب نمرات و عملکرد خوب در امتحانات را افزایش می دهد. با این حال، مرور کردن مطالب درسی همیشه در کنار مطالعه دروس جدید، به عنوان یک کار طاقت فرسا تلقی می شود.

چرا باید درس ها را مرتب مرور کنیم؟

بازنگری درس ها در واقع مرور مجدد مطالبی است که آموخته و مطالعه کرده اید. می دانید چرا مرور کردن مطالب درسی قبل از امتحانات اهمیت زیادی دارد؟ زیرا نه تنها به افزایش آمادگی برای امتحان کمک می کند، بلکه اگر در درسی دچار اشکال باشید فرصت دارید که آن را رفع کرده و عملکرد بهتری در زمان امتحان داشته باشید. در واقع مرور کردن اضطراب لحظه آخر امتحان را کاهش می دهد.

مرور کردن مطالب فرآیند درک آنچه در حین مطالعه آموخته اید است. اکثر دانش‌آموزان فکر می‌ کنند که مرور کردن به معنای جمع کردن لحظه آخری مطالب درسی است. درک این نکته مهم است که مرور کردن دروس و جمع کردن مطالب درسی دو چیز متفاوت هستند، اولی تماماً به مرور مطالبی می پردازد که قبلاً آموخته‌ اید و دومی به خواندن حجم عظیمی از مطالب در یک بازه زمانی کوتاه اطلاق می شود. انباشته کردن مطالب درسی برای شب های امتحان هرگز جواب نمی دهد بلکه این کار نا تمام باعث می شود سطح استرس شما مدام افزایش پیدا کرده و در نهایت به اضطراب امتحان و خراب کردن آن منجر می شود. مرور کردن مطالب درسی قبل از امتحان تنها راه برای جلوگیری از اضطراب امتحان است.

مرور کردن به یادآوری فعال کمک می کند

مرور کردن به یادآوری مفاهیم کمک می کند چرا که به طور مکرر آن مطالب را مرور می کنید. وقتی اطلاعات جدیدی یاد می گیرید، مغز آنها را پردازش کرده و در حافظه ذخیره می کند. وقتی برای اولین بار چیزی را می خوانید ممکن است نتوانید آن را سریع به خاطر بیاورید. همانطور که با تکنیک های موثر مطالب درسی را مرور می کنید، بازیابی فعال اطلاعات از حافظه برای مغز آسان می شود. به این ترتیب مفاهیم درسی برای مدت زمان بیشتری در ذهن شما باقی مانده و سریعا توسط مغز بازخوانی می شوند.

مرور کردن عملکرد امتحان را بهبود می بخشد

حتما برای شما هم پیش آمده است که یک فرمول ریاضی، تاریخ یک واقعه مهم تاریخی یا یک معادله علمی را به خاطر نیاورید فقط به این دلیل که به اندازه کافی تمرین نکرده اید یا در اولین روزهای آموزش مطالب را مرور نکرده اید. عملکرد شما در امتحانات می تواند تحت تأثیر این باشد که چگونه فعالانه می توانید موضوعاتی را که یاد گرفته اید به خاطر بیاورید. هر چه بیشتر بتوانید چیزی را به خاطر بیاورید، می توانید در امتحانات عملکرد بهتری داشته باشید.

مرور کردن مفید، فرآیندی است که درست بعد از جلسه آموزشی و به فواصل منظم بعد از آن به مطالعه مباحث آموخته شده می پردازد. به این ترتیب احتمال فراموش کردن آن مطالب تقریبا به صفر می رسد.

مرور کردن مطالب به تمرکز روی موضوعات کمک می کند

زودتر مطالعه کردن به این معنی است که زمان بیشتری برای پوشش دادن همه موضوعات درسی در اختیار دارید. همچنین به دانش‌آموزان اجازه می ‌دهد تا از قبل روی هر موضوع درسی عمیقاً تمرکز کنند، بنابراین هر مفهوم را به شکل کامل تری می آموزد، در واقع حتی اگر مبحث درسی را به خوبی نیاموخته باشد این فرصت را دارد که آن را آموخته و مرور کند. مرور کردن می تواند به تعیین دقیق اینکه کدام موضوع به تمرکز بیشتری نیاز دارد کمک کند، این بدان معنا است که فضای بیشتری برای دانش آموز وجود دارد تا در موضوعاتی که در آنها ضعیف است پیشرفت کند.

مرور کردن کمک می کند تا خود را ارزیابی کنید

مرور کردن کمک می کند تا قبل از شرکت در امتحانات خود را ارزیابی کنید. دانش‌آموزان می ‌توانند سؤالات امتحانی سال های قبل را مرور کنند به این ترتیب، این شکل از مرور مطالب، در درک جایگاه فعلی دانش آموز از نظر تمرین و آشنایی با ساختار امتحان موثر خواهد بود.

جمع بندی

این شکل از مرور و بازبینی درسی در مورد درس هایی چون ریاضیات یا سایر درس های مفهومی اهمیت بیشتری پیدا می کند، بنابراین باید تلاش کنید تا برای هر موضوع درسی فرصت های مناسبی برای مرور کردن مطالب فراهم کنید. این مرور کردن می تواند شامل حل کردن تمرینات، خواندن دوباره متون، یادداشت برداری از فرمول ها و … باشد.

مطمئنا شرکت در امتحانات بدون مرور مطالب درسی کار سختی است و نمرات خوبی را برای شما به همراه ندارد، اما تکنیک های مرور کافی و کارآمد می تواند به شما در کسب نمرات خوب کمک کند و عملکرد شما را افزایش دهد. از همه مهمتر به شما کمک می کند تا استرس و اضطراب لحظه آخری را کاهش دهید. در نهایت، همیشه به یاد داشته باشید که بهترین آمادگی برای فردا این است که امروز بهترین کار را انجام دهید. پس با خود عهد کنید که شیوه های مرور استاندارد و اصولی را از همین امروز آغاز کنید.

Views: 357

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.