هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

چگونه بین مدرسه و زندگی تعادل برقرار کنیم؟

تعادل بین مدرسه و زندگی یک امر تجملی نیست. این یک ضرورت است. اگر احساس می کنید که بین امتحانات، تکالیف، فعالیت های فوق برنامه، کارهای روزمره برنامه شما پر است. احساس می کنید زمان کافی برای خوابیدن و استراحت ندارید و همچنین احساس می کنید که زمان کافی برای دوستان و خانواده خود ندارید این مقاله برای شماست.

مزایای تعادل مدرسه و زندگی

آیا دائما احساس استرس دارید؟ اگر چنین است، احتمالا باید در زندگی خود حد و مرز ایجاد کنید. علاوه بر کاهش استرس، تعادل سالم مدرسه و زندگی می تواند به برخی از مزایای مهم منجر شود:

  • وضوح ذهنی بیشتر

دستیابی به تعادل به این معنی است که شما به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید. خواب کافی حافظه و یادگیری شما را تقویت می کند. همچنین به مغز شما کمک می کند تا خاطرات جدید را تثبیت کند و به شما کمک می کند آنچه را که یاد می گیرید به خاطر بسپارید.

  • بهره وری بالاتر

داشتن تعادل بین مدرسه و زندگی تضمین می کند که بیش از حد به خود فشار نیاورید. تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش تعداد ساعات کار ، خروجی را فراتر از یک نقطه مشخص افزایش نمی‌دهد. نبود یک روز استراحت نیز بهره وری را کاهش می دهد.

  • بهبود سلامت جسمانی

دستیابی به تعادل بین مدرسه و زندگی به این معنی است که شما زمان دارید تا روی تناسب اندام و سلامت خود کار کنید. شما زمان و انرژی لازم برای تغذیه سالم و ورزش منظم را خواهید داشت.

  • بهبود سلامت روان

دادن زمان برای استراحت ، بازی و معاشرت با دوستان و خانواده می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد. ورزش منظم همچنین باعث ایجاد انعطاف پذیری عاطفی می شود.

  • موفقیت تحصیلی

داشتن یک زندگی متعادل شما را قادر می سازد بهره وری بیشتری داشته باشید. شما می توانید در طول کلاس بهتر تمرکز کنید و اطلاعات را جذب کنید ، که منجر به بهبود نمرات شما می شود.

  • شادی و رضایت بیشتر

شما برای پیگیری علایق خود ، خدمت به دیگران و پرورش روابط معنادار وقت خواهید داشت.

به عنوان یک دانش آموز ، یکی از مسئولیت های اصلی شما این است که تا جایی که می توانید در مدرسه مفاهیم درسی را به طور موثر یاد بگیرید. اما این پیگیری هرگز نباید به قیمت سلامتی و روابط شما تمام شود.

چگونه بین مدرسه، کار، دوستان و خانواده تعادل برقرار کنیم

اگر زمان و اولویت های خود را به خوبی مدیریت نکنید ، به سرعت زمان از بین خواهید رفت. در ادامه نکاتی معرفی می شود که می تواند به شما کمک کند بین مدرسه، کار و زندگی شخصی خود تعادل ایجاد کنید:

  • وظایف خود را اولویت بندی کنید

یک لیست روزانه از کارهایی که قصد دارید انجام دهید داشته باشید. آنها را بر اساس فوریت و اینکه چقدر زمان می برند مرتب کنید. این تعهدات را به یک برنامه روزانه اضافه کنید و اطمینان حاصل کنید که بین هر مورد مقداری زمان دارید. همچنین، حتما زمانی را برای استراحت و خانواده اختصاص دهید.

  • اهداف را واقع بینانه تعیین کنید

اهداف و پروژه های بزرگ مدرسه را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. اطمینان حاصل کنید که هر وظیفه فرعی خاص و قابل اندازه گیری است. برای مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که فصل سوم ریاضی را از ساعت ۴ تا ۶ بعد از ظهر دوشنبه بخوانید و یادداشت برداری کنید.

  • از استراتژی های مدیریت زمان استفاده کنید

تقسیم کردن زمان روشی مؤثر است که در آن روز خود را به بخش‌های کوچک‌تری از زمان تقسیم می‌کنید. هر طبقه بندی فقط به یک نوع کار اختصاص دارد. همچنین می توانید کارهای مشابه را در یک گروه گروه بندی کنید تا بهره وری خود را افزایش دهید.

  • حواس پرتی و اهمال کاری را کاهش دهید

محیطی مناسب برای مطالعه پیدا کنید و همه اعلان‌ها را هنگام کار خاموش کنید. با قرار دادن وسایل مورد نیاز و لوازم التحریر روی آن، اطمینان حاصل کنید که فضای مطالعه شما بدون شلوغی است.

  • مرزها و زمان ها را مشخص کنید

تا آنجا که ممکن است، زمان مشخصی را برای کار و تحصیل خود رعایت کنید.به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که هر روز ساعت ۹ شب مطالعه را متوقف کنید و فقط در طول شب کارهای شخصی خود را انجام دهید. شما همچنین باید از محدودیت های خود آگاه باشید. اگر کارهای شخصی شما بر نمرات ، خواب یا سلامتی شما تاثیر می گذارد، استراحت کنید یا مقدار کاری شخصی غیر مهم خود را کمتر کنید.

  • زمانی را برای ورزش و خواب در نظر بگیرید

سه رکن سلامتی که باید به عنوان یک دانش آموز در اولویت قرار گیرد به شرح زیر است:

  • وعده غذایی سالم

تحقیقات ارتباطی بین تغذیه سالم و عملکرد تحصیلی بهتر پیدا کرده است. میوه ها و سبزیجات مواد مغذی مانند ویتامین C و  E، آهن و فولات را تامین می کنند. این مواد مغذی با مهارت های فکری و عملکرد بهتر در مدرسه مرتبط هستند. محققان همچنین ارتباطی بین مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده و شکر با حافظه و یادگیری ضعیف‌تر پیدا کرده‌اند.

  • خواب

خواب کافی می تواند به شما کمک کند اطلاعاتی را که آموخته اید به خاطر بسپارید، ذخیره کنید و به کار ببرید. دانشمندان حتی کشف کرده اند که خواب می تواند حفظ حافظه و یادآوری را تا ۲۰ تا ۴۰ درصد بهبود بخشد .

  • ورزش

فعالیت بدنی منظم می تواند تمرکز ، توجه، حافظه و یادگیری را بهبود بخشد. همچنین برنامه ریزی و مهارت های زبانی شما را افزایش می دهد. سازمان جهانی بهداشت توصیه می کند که بیشتر نوجوانان به طور متوسط ​​حداقل ۶۰ دقیقه در روز فعالیت بدنی متوسط ​​یا شدید داشته باشند.

  • در مورد زمان صرف شده با دوستان خود ساختارمند باشید

برخی از دانش آموزان زمان زیادی را صرف معاشرت با دوستان خود می کنند، در حالی که برخی دیگر از زندگی اجتماعی خود غافل می شوند. برای یافتن تعادل، تصمیم بگیرید که هر هفته به طور متوسط ​​چقدر زمان را با دوستان خود بگذرانید. به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که به طور متوسط ​​هر هفته ۲ تا ۳ ساعت خارج از مدرسه با دوستان خود معاشرت کنید. البته ممکن است نتوانید همیشه این را رعایت کنید. اما همیشه بهتر است به جای اینکه هر بار در محل تصمیم بگیرید، یک دستورالعمل تقریبی داشته باشید.

  • با دوستان خود در فعالیت های سازنده یا معنادار شرکت کنید

می توانید به دوستان خود پیشنهاد دهید که با هم در فعالیت هایی مانند:

  • پیوستن به باشگاه ها یا فعالیت های فوق برنامه
  • ورزش کردن ، پیاده روی یا یادگیری یک ورزش جدید
  • مطالعه و انجام تکالیف

انجام این فعالیت ها در یک گروه فرصت هایی ایجاد و توسعه دوستی های قوی را فراهم می کند. همچنین کارهایی را با دوستان خود انجام خواهید داد که در غیر این صورت به تنهایی انجام می دادید، بنابراین در زمان صرفه جویی خواهید کرد.

نتیجه

به عنوان یک دانش آموز ، تعیین حد و مرزها و رعایت آنها مهم است. همچنین ممکن است لازم باشد این مرزها را در طول زمان تنظیم کنید. اگر همیشه خسته، استرس دارید یا ناراضی هستید، زمان خوبی است که به این فکر کنید که چگونه می‌توانید به تعادل بهتری دست یابید.

 

Visits: 54

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره توسعه فردی و رشد فکری حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.