ثبت نام

88904002 - 021

چگونه می توان یک نویسنده بزرگ شد

افراد بسیاری هستند که علاقه دارند بنویسند ، نویسنده شدن رویای بسیاری از افراد است ، اما چگونه می توان یک نویسنده موفق شد؟ آیا روش های خاصی برای تبدیل شدن به یک نویسنده بزرگ وجود دارد؟ نوشتن در چه زمینه ای بهتر است؟ کدام سبک نوشتن علاقمندان بیشتری دارد. در این مقاله به چگونگی نویسنده شدن می پردازیم.

چه کسانی می توانند نویسنده باشند

نویسندگی بیش از  آن که یک شغل باشد ، یک عشق است. افرادی که شغل نویسندگی را انتخاب می کنند در کنار مهارت بالایی که در نوشتن دارند عشق سرشاری به نوشتن نیز دارند. ضمن این که ممکن است نویسندگی شغل پردرآمدی هم نباشد به ویژه اگر تازه به این شغل پرداخته باشید و هنوز فرد مشهوری نباشید. بنابراین توصیه می کنیم اگر فقط با اهداف مادی قصد نویسنده شدن را دارید هر چه سریعتر تغییر عقیده بدهید.

افراد بسیاری هستند که علاقه دارند بنویسند ، نویسنده شدن رویای بسیاری از افراد است ، اما چگونه می توان یک نویسنده موفق شد؟ آیا روش های خاصی برای تبدیل شدن به یک نویسنده بزرگ وجود دارد؟ نوشتن در چه زمینه ای بهتر است؟ کدام سبک نوشتن علاقمندان بیشتری دارد. در این مقاله به چگونگی نویسنده شدن می پردازیم.

صبر و استقامت

لحظه ای را تصور کنید که در حال امضای انبوهی از کتاب های خودتان برای هواداران هستید ، واقعا هیچ لذتی با این لحظه برابری نمی کند. اما برای این که در اوج باشید باید از پایین ترین نقطه شروع کنید. نویسندگان هم در زمان تلاش برای ایجاد یک شغل چالش های زیادی دارند.

یک نویسنده  مشهور می گوید: “هر نویسنده ای با دو چالش بزرگ روبرو است.” “زمان و پول” مطمئنا تا زمانی که یک نویسنده مشهور و پرطرفدار باشید روزهای سختی را تجربه خواهید کرد. اگر زندگی بسیاری از نویسندگان معروف دنیا را مطالعه کنید متوجه می شوید که گاهی حتی برای تهیه نان نیز مشکل داشته اند. اما امروز در فهرست ثروتمندترین افراد دنیا قرار دارند. برای تبدیل شدن شما به یک نویسنده خلاق و مشتاق پشتکار لازم است. در اینجا به نکاتی اشاره می کنیم که به شما کمک می کند تا به رویایتان برسید.

روی مهارت های خود کار کنید

راه های مختلفی برای تبدیل شدن به یک نویسنده وجود دارد ، اما اگر می خواهید یکی از شناخته شده ترین نویسندگان دنیا باشید بهتر است روی کیفیت نوشته های خود کار کنید. مهارت خواندن ، تمرین نوشتن و تقویت مهارت های تحقیقاتی خود را افزایش دهید. شما می توانید نخستن دست نوشته های خود را در وبلاگتان با دوستان به اشتراک بگذارید ، به این ترتیب هم تمرین نویسندگی کرده اید و هم از نقطه نظرات دیگران در مورد سبک نگارشتان آگاه خواهید شد.

سعی کنید ویرایش متون را با دقت انجام دهید ، سبک های پرطرفدار را بشناسید و تلاش کنید تا هر روز در نویسندگی پیشرفت کنید.

برای اینکه نویسنده شوید باید نوشتن را بلد باشید

همان طور که از اسمش پیدا است نویسندگی مهارت نوشتن است. این به آن معنا است که شما باید بتوانید خوب بنویسید ، شاید در ابتدا آسان به نظر برسد اما اگر قرار باشد که یک متن چند صفحه ای را با ذهن خلاق خود بنویسید می بینید که نویسندگی چندان هم کار ساده ای نیست.

بسیاری از نویسندگان به دلایل مادی نویسندگی را به عنوان شغل دوم خود انتخاب می کنند و این یک چالش در زندگی محسوب می شود ، تصور کنید که بعد از انجام کارهای روزانه به خانه باز می گردید و باید با تمرکز بالا و انرژی مضاعف شروع به نوشتن کنید! واقعا جز عشق به نوشتن چه چیز دیگری می تواند شما را برای اختصاص وقت استراحت به کار ترغیب کند. یکی از نویسندگان برجسته استرالیایی می گوید دو تا از مشهورترین رمان های خود را صبح زود و قبل از خروج از خانه برای کار نوشته است. او می گوید هر روز ساعت ۵:۳۰ از خواب بیدار شده و قبل از صبحانه ۱۰۰۰ کلمه از کتاب خود را نوشته است.

نویسنده دیگری می گوید که خود را مجبور کرده روزانه دو ساعت از وقت خود را به نوشتن اختصاص دهد. به این ترتیب در تمام ساعت های آزادی که دارد قلم به دست گرفته و رمان خود را نوشته است. باید اضافه کنیم که هیچ راه میانبری وجود ندارد ، نویسندگی شغلِ نوشتن است. شما باید زمانی را برای انجام فعل نوشتن در نظر داشته باشید.

عادت خود را بیابید

هر نویسنده برای تبدیل شدن به بهترین نویسنده تمرین های متفاوتی دارد. به طور مثال برخی از نویسندگان علاقه به نوشتن پیش نویس دارند ، آنها یک قلم و کاغذ را در هر مکانی همراه خود دارند و هرچه در ذهنشان باشد را می نویسند و سپس در فرصت های بعدی آنها را پاک نویس کرده و سر و سامان می دهند. شما باید عادت خود را برای تمرین کردن بیابید. آیا صبح ها سرحال تر هستید؟ عصرها مغز فعال تری دارید یا شاید از آن دست افرادی هستید که شب ها و در سکوت و آرامش می نویسند. هر کاری که راحت تر هستید را انجام دهید. شما باید روش تمرین خود را بیابید و برای این که نویسنده بهتری باشید تمرینات خود را بیشتر کنید.

دوستان و همکاران خود را پیدا کنید

یکی از روش های تبدیل شدن به بهترین نویسنده این است که با نویسندگان دیگر ارتباط برقرار کنید. می توانید در کلاس های نویسندگی شرکت کنید. دورهمی های نویسندگان ثبت نام در کانون نویسندگان و … شما را با نویسندگان ، ویراستاران و ناشران آشنا می کند. وقتی در چنین اجتماعی حضور داشته باشید مطمئنا پله های موفقیت را سریعتر پیدا خواهید کرد. استفاده از تجربیات همکارانتان می تواند دوره آزمون و خطای شما را کوتاهتر کند.

چگونه می توان یک نویسنده بزرگ شد افراد بسیاری هستند که علاقه دارند بنویسند ، نویسنده شدن رویای بسیاری از افراد است ، اما چگونه می توان یک نویسنده موفق شد؟ آیا روش های خاصی برای تبدیل شدن به یک نویسنده بزرگ وجود دارد؟ نوشتن در چه زمینه ای بهتر است؟ کدام سبک نوشتن علاقمندان بیشتری دارد. در این مقاله به چگونگی نویسنده شدن می پردازیم.

کار خود را منتشر کنید

منتظر چاپ اولین کتاب خود نمانید. شما می توانید آثار ادبی خود را در مجلات ، سایت های ادبی ، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی منتشر کنید. دنیای امروز دنیای ارتباطات است و شما می توانید از این فرصت برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید.

منظم باشید

بر خلاف تصور بسیاری از افراد مهمترین فاکتور نویسنده شدن استعداد نیست ، بلکه انضباط است. اگر نمی توانید به صورت منظم کار کنید مطمئنا به جایی نخواهید رسید. گاهی ممکن است کلافه باشید و کلمات از ذهن شما فرار کنند. گاهی فکر می کنید آنچه می نویسید بی ارزش است اما باید پشتکار داشته باشید و با یک نظم و انضباط مثال زدنی در کار خود پیش بروید. مطمئنا راهی برای عبور پیدا می کنید.

بهتر است یک برنامه ریزی مدون داشته باشید ، شما باید زمان مشخصی را به نوشتن اختصاص دهید و برای خود یک برنامه ریزی دقیق و قابل اجرا داشته باشید. بهتر است برای کارهایی که باید انجام دهید مهلت تعیین کنید تا بتوانید سر وقت به همه کارها برسید.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله در انتخاب رشته علاقه مهم است یا بازار کار را مطالعه کنید 

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.