من هانیه بخارایی هستم ۵ سال معلم تدریس خصوصی ریاضی کلاس اول دبستان بودم با مدرک کارشناسی ارشد
در حال حاضر هم در مدرسه غیر دولتی معلم تدریس خصوصی ریاضی کلاس اول دبستان هستم
من توانایی تدریس با شعر و بازی را برای کودکان اول ابتدایی دارم
به دلیل اینکه در تدریس اول ابتدایی من با کودکان سر و کار دارم روش تدریس بنده هم بر اساس زبان کودکانه است
روش فعال و روش مشارکتی هم از جمله روش هایی است که من برای تدریس ریاضی به دانش آموزان اول دبستان از آن استفاده می کنم
در برخورد با برخی از دانش آموزانی که بالاتر از سطح متوسط هستند و ریاضی آنها بالاتر از سطح کتاب است روشی که ارائه می کنم ترکیبی از روش های تلفیقی و مشارکتی و سخنرانی است
دانش آموزان ابتدایی به طور کلی به معلمشان وابسته هستند پس بهتر است معلم ارتباط بسیار خوبی با آنها برقرار کند
رفتارهای کودکانه آنها باید از طرف معلم درک شود برخی از معلم ها همزمان تدریس در پایه های بالاتر هم به غیر از کلاس اول ابتدایی دارند و همین دلیل در برخورد با دانش آموزان اول دبستان مانند بزرگسالان عمل میکنند و این مسئله برای کودکان بسیار نامفهوم است
من فقط بر روی پایه های اول تا سوم فعالیت دارم به همین دلیل با ادبیات کودکان و طرز تفکر آنها کاملا آشنا هستم
در تدریس به کودکان ارتباط با آنها از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است بیشتر کودکان فقط به خاطر علاقهای که به معلم خود دارند با او همکاری دارند و درس را یاد میگیرند و این تماما مربوط به نوع ارتباطی است که معلم با دانش آموزان خود برقرار میکند
با توجه به اینکه در این سالها معلم ریاضی کودکان بودم در این مدت منابع مختلفی را برای تدریس بهتر با استفاده از اشکال و داستان جمع آوری کردم
با توجه به سطح هر دانش آموز و روش یادگیری او از هر یک از این منابع استفاده می کنم زیرا دانشآموزان به یک اندازه و مثل هم یاد نمی گیرند هر دانشآموزی روش یادگیری خود را دارند و یک جلسه طول می کشد تا معلم دقیقاً بتواند بفهمد دانش آموز او از چه روشی بهتر یاد میگیرد
از نظر من معلم ریاضی باید قدرت بیان بسیار بالاتری نسبت به سایر معلم ها داشته باشد زیرا تدریس ریاضی به صورت مفهومی از واجبات تدریس است و همچنین از نظر من معلم باید تسلط کاملی روی مباحثی که آموزش میدهد داشته باشد و با اعتماد به نفس بالا در کلاس حاضر شود تا دانشآموزان هم از او انرژی لازم را بگیرند