هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

تابستان ، ریاضی را فراموش نکنید

حتما شما هم بارها شنیده اید که ریاضی با همه درس ها فرق دارد. ریاضی یک درس زنجیره ای و به هم پیوسته است. هر درسی که از علم ریاضی می آموزید، به دروس دیگر مرتبط بوده و طی سال های تحصیل بسیاری از این مباحث به صورت مکرر کامل می شوند و با مباحث دیگر ادغام می گردند.

یکی از مسائلی که باعث می شود یادگیری ریاضی با مشکل مواجه شود، تعطیلات تابستانی است. کودکان و نوجوانان اغلب با پایان امتحانات کتاب و دفتر را کنار می گذارند و تا سال جدید تحصیلی سراغی از آنها نمی گیرند. به همین دلیل است که ریاضی هر سال یکی از مشکل ترین دروس برای دانش آموزان محسوب می شود.

اکثر والدین برای تابستان برنامه هایی چون کلاس های ورزشی یا کلاس زبان را برای فرزندان خود پیش بینی می کنند اما کمتر والدینی را می توان یافت که به دنبال آموزش ریاضی به فرزند خود باشند. با این حال باید بدانید که احتمال فراموش کردن آموخته ها در ایام تعطیلات تابستان بسیار زیاد است. بنابراین بهتر است که با جدا نشدن از ریاضی در تعطیلات تابستانی خود را برای یادگیری این درس در سال جدید آماده کنید. ما در این مقاله روش هایی را به شما معرفی می کنیم که به شما کمک می کند تا ریاضی را در تابستان فراموش نکنید.

برنامه ریزی برای یادگیری و پیشرفت

مهمترین کاری که در این سه ماه باید انجام دهید برنامه ریزی برای یادگیری و پیشرفت است، منظور ما این نیست که همه تعطیلات را به درس خواندن بگذارنید، اما اگر برنامه ریزی کامل و مناسب داشته باشید می توانید به خوبی از این موقعیت استفاده کنید و در کنار بازی، تفریح و سرگرمی وقتی را هم برای یادگیری اختصاص دهید.

در واقع این فرصت بهترین موقعیت برای رفع اشکال و زمانی برای مرور درس های سال گذشته است. شما می توانید با تقویت پایه ریاضی، خود را برای یادگیری این درس در سال جدید آماده کنید.

ریاضی را وارد زندگی خود کنید

یکی از بهترین روش های یادگیری ریاضی استفاده از آن در زندگی روزمره است. وارد کردن ریاضی به زندگی روزمره با کمک والدین انجام می گیرد. در واقع والدین می توانند بسیاری از مباحث آموزشی ریاضی را در قالب مسائل زندگی روزمره به دانش آموز بیاموزند و قدرت تفکر و استدلال او را تقویت کنند. این مسئله به ویژه در مورد کودکان دوره ابتدایی از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع یادگیری مفاهیم اصلی ریاضیات چون مقایسه کوچکتر، بزرگتر، اشکال، حجم ها و … به کمک اسباب بازی ها و … امکان پذیر است. شما می توانید در خرید، تقسیم کردن خوراکی ها، شمارش و … کودک را به چالش بکشید.

کنجکاوی و تحقیق

اگر سوالی در زمینه ریاضیات ذهن کودک یا نوجوان را به خود مشغول می کند نباید تلاش کنید که با پاسخ دادن به آن همه چیز را تمام کنید. سعی کنید همه آموزش ها حالت کنجکاوی برانگیز و پژوهشی داشته باشد. در مورد راه حل ها با کودک صحبت کنید. باید اجازه داد که دانش آموز سوال را درک کند و درک خود را از مسئله عمیق تر و کامل تر کند. سعی کنید هربار مسئله را پیچیده تر کنید تا دانش آموز بیشتر و بیشتر از ذهن خود استفاده کند.

مطالعه داشته باشید

منابع متنوعی را برای یادگیری ریاضی در اختیار کودک قرار دهید. حتما نباید یک معلم ریاضی بود تا بتوان ریاضی را به کودک آموخت، با کمک گرفتن از منابع اینترنتی ایده طراحی سوالات و تمرینات ریاضی را بیاموزید.

استفاده از بازی ها

بازی بهترین روش برای آموزش ریاضی به کودکان  و نوجوانان است. سعی کنید با بازی و سرگرمی این درس مهم را برای فرزند خود هیجان انگیز و شیرین کنید.

استفاده از وسایل ساده در آموزش

منظور از آموزش ریاضی، صرفا شرکت در کلاس های پرهزینه نیست، شما می توانید با همان وسایل ساده و دم دستی ریاضی را به کودک خود آموزش دهید، پازل ها، لگوها، جداول سودوکو و … از جمله وسایلی هستند که می توانید مهارت های ریاضی را به سادگی با آنها برای کودک خود توضیح دهید.

شرکت در کلاس تقویتی

اگر احساس می کنید فرزند شما در یادگیری ریاضی مشکل دارد، بهتر است برای شرکت در کلاس ریاضی تابستانه برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی برای برگزاری کلاس های منظم در طول تابستان کمک می کند تا پایه ریاضی فرزند شما قوی شود. این کلاس ها می تواند شامل مباحث ریاضی سال های گذشته باشد، به این ترتیب همه درس ها مرور شده و دانش آموز همه مباحث فراموش شده را به یاد می آورد و برای شرکت در کلاس ریاضی سال جدید آماده می شود.

یک نکته مهم

همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که ریاضی را مادر علوم نامیده اند، پس هرگز نباید نگاه شما به ریاضی یک نگاه ساده و پیش پا افتاده باشد، ضمن این که برای یادگیری این درس مهم نباید کودک یا نوجوان را از یادگیری ترساند، در واقع اهمیت این درس نباید باعث هراس دانش آموز از آن شود. نگاه دانش آموز به درس ریاضی بیشتر از شناخت او نشأت می گیرد، شیوه های آموزشی مناسب می تواند بهترین راهکار برای تغییر نگرش دانش آموز نسبت به درس ریاضی باشد.

استفاده از تجربیات مدرسین برتر در این عرصه به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه را در علاقمند کردن فرزند خود به ریاضی و مهارت بالای او در یادگیری داشته باشید. فصل تابستان فرصت مناسبی است تا با فراغت بال و تمرکز قوی ریاضی را به فرزند خود معرفی کنید و به او کمک کنید تا با این درس بسیار مهم دوست باشد.

برای برنامه ریزی و مشاوره در خصوص کلاس های ریاضی به صورت آنلاین یا خصوصی بهتر است با مشاوران با تجربه در ارتباط باشید و برای بهره مندی از مزایای چنین کلاس هایی سراغ موسسات آموزشی معتبر و حرفه ای بروید. شیوه های تدریس نقش مهمی در یادگیری ریاضی دارند بنابراین توصیه ما این است که برای یادگیری ریاضی سراغ اساتیدی بروید که تجربه و مهارت بالایی در این  علم داشته و از قدرت انتقال مناسب دانش به دانش آموز برخوردار باشند.

Views: 552

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.